• Modernizētā Seat Ateca pirmais brauciens

    Krosovers
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    9. novembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2/5Dizaina izmaiņas

    Dizaina izmaiņas

    Jau sākotnēji Ateca bija viens no pievilcīgākajiem sava segmenta pārstāvjiem. Līdz ar modernizāciju, tas ieguvis nelielus, tomēr pamanāmus uzlabojumus. Turpmāk jau bāzes versijā tas būs aprīkots ar diožu optiku, tagad lukturī veidojot pilnu LED stara kontūru. Jauns lukturu dizains ar dinamiskajiem virzienrādītājiem redzams arī aizmugurē, ko papildina modernizēti bamperi, sānu moldingi un pārveidots sešstūra radiatora režģis. Sekojot Leon piemēram, arī šeit modeļa nosaukums uz bagāžnieka vāka veidots stilizētā rokrakstā.

    Mazais darvas piliens tīkamajā koncepcijā ir uzkrītošās “izplūdes atveres” aizmugurējā bamperī, kas apvienotas ar distances sensoru un pilda vien ilustratīvu funkciju. Īstais izpūtēja snīpis slēpjas automašīnas apakšā.

    Vairums uzlabojumu galvenokārt ir estētiski, taču LED lukturu darbību vēlamies uzslavēt īpaši. Tumšajā diennakts laikā tie ne tikai spilgti izgaismo ceļu, bet arī ļauj daļu no vadītāja pienākumiem uzvelt uz sistēmas pleciem. Automātiskā tālo gaismu sistēma neierasti laicīgi pārslēdzas uz tuvajām gaismām. Ar acīm skaitot ceļmalas stabiņus, nonācām pie secinājuma, ka stars tiek pārslēgts jau aptuveni 500 metrus pirms pretimbraucošā auto. Laicīgo pārslēgšanos novērtēja arī pretimbraucošie – nedēļas nogalē neviens ar tālo lukturu midžināšanu mums nenorādīja, ka kavējamies ar stara pārslēgšanu.

    Diemžēl ar priekšā braucošo auto atpazīšanu negāja tik raiti. Dažkārt sistēma ļoti novēloti atpazina gabarītgaismu sarkanos starmešus, spīdinot tālo staru priekšā braucošā spoguļos tik ilgi, kamēr paši neiesaistījāmies. Protams, arī no ceļa ieplakām iznirstošus autobusus un smagos auto šai sistēmai ir grūti atpazīt, taču ar reljefa problēmām sirgst arī citādi nevainojamie Matrix lukturi, kas pieejami citu marku modeļos.

    Interjerā modernizācijas pēdas redzamas ir jaunās stūres, 10,25 collu instrumentu paneļa un 9,2 collu multimediju displeja veidolā. Pēdējais no tiem atbalsta Android Auto un Apple CarPlay, kā arī klausīs balss komandām. Bāzes versijā Ateca būs aprīkots ar 8,25 collu skārienjūtīgo displeju. 9,2 collu displejā dažādo izvēlņu un īsceļu izvietojumu iespējams pielāgot vadītāja vajadzībām, tomēr Volkswagen izmantotā sistēma mums šķita parocīgāka.

    Patīkami, ka interjerā apvienotas divas pasaules, skārienjūtīgo virsmu kombinējot ar autovadītājiem vairāk ierasto fizisko slēdžu veidolu. Klimata kontrole, sēdekļu apsilde, kameru kontrole, start/stop sistēmas deaktivizācija un bagāžnieka atvēršana saglabāta fizisku slēdžu formā. Ergonomikas ministrija rāda īkšķi uz augšu! Arī braukšanas režīmu izvēle saglabāta apaļīgā slēdzī. Lai arī daži no mums režīmus bieži nemainīs, šāds risinājums ir ērtāks nekā buršanās kādā no multimediju izvēlnēm.

    Neliels atgādinājums topošajiem pircējiem – apbruņojoties ar USB-C vadu. Šeit ir četras USB-C ligzdas, ierasto USB standartu atstājot pagātnē. Kā alternatīvu var izmantot bezvadu uzlādes platformu centrālajā konsolē.

    Kopumā Ateca apdares kvalitāte šādai cenu kategorijai ir atbilstoša. Melnais griestu apšuvums un jaunā dizaina stūre rada tīkamu iespaidu, taču, līdzīgi kā Leon hečbekam, arī šeit bija daži akcenti, kas negatīvā nozīmē piesaistīja mūsu uzmanību. Viens no tiem bija pelēkais plastmasa ietvars, kas ieskauj pārnesumkārbas sviru. Katrs kontakts ar šo virsmu izvērtīsies visai pamatīgā troksnī, kas ilgtermiņā varētu traucēt izbaudīt salonā klusumu.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē