Tehnoloģijas
Jaunajā Citroen C3 iebūvētas gan sistēmas, kas paglābs no negadījumiem, gan tehnoloģijas, kas kalpos kā glābiņš scenārijā, kad sadursme jau notikusi. Runa ir par priekšējā spogulī iebūvēto ConnectedCAM kameru. Full HD kamerai ir 16 GB iekšējā atmiņa, reģistrējot to, ko vadītājs redz automašīnas priekšā. Bezmaksas lietotnē tiek saglabātas automašīnas GPS koordinātas, atvieglojot strīda situācijas, kad videoklips jāizmanto kā pierādījums.
Tomēr šeit netrūkst dažādu elektronisko uzraugu, lai līdz sadursmei mēs nemaz nenonāktu. Distances sensori priekšā un aizmugurē, atpakaļskata kamera, palīgsistēma kustības uzsākšanai slīpumā, aklo zonu monitors, vadītāja uzmanības uzraugs un aktīvās bremzēšanas sistēma, kas palīdz izvairīties no sadursmēm, kas varētu notikt braucot ar ātrumu, sākot no 5 km/h.
Vadītājs tiek brīdināts par situāciju, kurā iespējama sadursme ar kustīgiem objektiem vai gājējiem. Ja stūrētājs ignorē visus brīdinājumus, mašīna bremzēs automātiski. Tik tālu gan nenonācām, taču instrumentu panelī brīdinājumus par potenciāli bīstamu situāciju saņēmām ļoti laicīgi.
Mūsdienu automašīnās neiztikt bez joslu asistenta. C3 tas īpaši ilgi un skaļi atgādinās par nejaušo uzbraukšanu joslas apzīmējumam. Ja šāda uzraudzība nav nepieciešama, centrālajā displejā funkciju iespējams deaktivizēt.
Kas attiecas uz funkciju izslēgšanu, testa nolūkos centāmies deaktivizēt elektroniskās stabilitātes kontroli, lai imitētu situāciju, kad jātiek kalnā ar slidenu segumu vai jātiek ārā no sniega vaļņa. Sistēmu izdevās izslēgt uz pāris sekundēm, bet pēc brīža tā automātiski kļuva aktīva. Ja visu izdarījām pareizi, tad nākas nonākt pie slēdziena, ka vadītājam nestandarta ziemai raksturīgajās situācijās nāksies visai ātri rīkoties.
Apskata turpinājums: