• Modernizētā Audi Q5 pirmais brauciens

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    9. marts, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2/5Modernizācija

    Modernizācija

    Nereti modeļa modernizācija dažiem auto zīmoliem ir tik askētiska, ka izmaiņu pamanīšanai blakus jānoliek sākotnējā modeļa versija. Q5 gadījumā Audi izvēlējies pavisam vienkāršu stratēģiju – jaunu krāsu.

    Arī mūsu testa auto virsbūve iekrāsojas tonī, kas kalpotu kā caurlaide iebraukšanai Ādažu poligonā. Armijas zaļgano daudzslāņu krāsojuma toni Audi nosaucis par District green jeb burtiskā tulkojumā – rajona zaļais. Labāk tomēr paliksim pie angliskās versijas. Diezin vai šis tonis kļūs par dižpārdokli, salīdzinājumā ar klasiskajām krāsām, taču reklāmas nolūkos tā ir laba izvēle – tas pievērš apkārtējo uzmanību. Ja zaļā krāsa nav favorīts, otrs jaunums ir zils jeb Ultra Blue tonis.

    Atjauninātais modelis ieguvis jauna dizaina bamperus, kas pagarinājuši Q5 virsbūvi par 19 mm (4,68 m). Tāpat redzams jauns astoņstūra singleframe radiatora režģis un citi akcenti, tomēr feislifta jauninājumi būtiskāk ietekmējuši tehnoloģiju arsenālu. Viens no tiem redzams aizmugurē. Q5 ir viens no pirmajiem auto pasaulē, kas ieguvis OLED (organiskās gaismas diodes) lukturus. Šī tehnoloģija pircējiem dod visai unikālu iespēju, ļaujot izvēlēties trīs dažādus aizmugures lukturu grafiku veidus.

    Ar to viss nebeidzas. Tiklīdz aizmugurē braucošais neievēro distanci un pietuvojas tuvāk par diviem metriem, lukturi automātiski brīdina sekotāju, ka ir pēdējais laiks atkāpties. Lai šī funkcija tiktu aktivizēta, jāieslēdz dinamiskais braukšanas režīms un automašīnai jāatrodas uz vietas. Lai arī no vadītāja sēdpozīcijām lukturu gaismu šovu neredzam, ir patīkami apzināties, ka šajos lukturos ieguldīta pamatīga gudrība, kamēr viens otrs ražotājs nav pamanījies savest kārtībā pat elementāras funkcijas, piemēram, multimediju sistēmā.

    Runājot par izklaides un komforta sistēmām, Q5 ieguvis trešās paaudzes multimediju sistēmu un jaunu 10,1 collu skārienjūtīgo ekrānu. Tagad šeit pieejami satelīta attēli no Google Earth, myAudi aplikācija un Audi connect pakalpojumi trīs gadu garumā (par 397 eiro). Diemžēl rotējošā spiedpoga, kas ekrāna pārvaldību padarīja ērtu brauciena laikā, tagad aizstāta ar mantu uzglabāšanas nodalījumu. Šis ir retais gadījums, kad multimediju sistēmas pārmaiņas vērtējam neviennozīmīgi. Par papildus maksu pieejama arī Audi connect key jeb digitālās transportlīdzekļa atslēgas funkcija viedtālrunī. Tas maksās 136 eiro.

    Otrās paaudzes Q5 ražošana no Ingolštates tika pārcelta uz Sanhosē Čiapu (San José Chiapa) Meksikā. Sākotnējā modeļa versija norādīja uz premium zīmolam neraksturīgām apdares montāžas kļūmēm, taču modernizētajam Q5 paviršību nav. Viss ir rūpīgi nostrādāts, sākot ar kvalitatīvajiem slēdžiem uz viduskonsoles līdz griestu apšuvumam.  

    Ņemot vērā to, ka šis ir atjauninājums nevis jauna modeļu paaudze, dažas citkārt izzūdošas lietas nav pametušas modernā krosovera salonu. To vidū ir standarta USB ligzda un klimata kontrole ar fiziskiem slēdžiem. Ērti un vienkārši!

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē