• Mercedes-Benz GLC pirmais testa brauciens

    Premium segments
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    30. septembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Frankfurtē debitējušais agrākais Mercedes-Benz GLK nu sauksies GLC un mēģinās šarmēt arī dāmas, kurām ir kaut kas vairāk nekā suņuks un rokassomiņa.

    Pekinā 2008. gadā ieraudzītais pirmās paaudzes GLK pirms trim gadiem ieguvis uzlabojumus. Otrās paaudzes vidējās klases krosovers jau kā GLC iekļāvies trīsstaru zvaigznes ansamblī ar līganāku plūdlīniju, noapaļotākiem LED lukturiem priekšā un horizontāliem aizmugurē, ar efektīgām izplūdes gāzu atverēm bamperī. Ne miņas no agrākā robustuma un individuālitātes – viss ir pieslīpēts atbilstoši jaunajam vienotajam dizaina kanonam.

     Kompakts izmērs. Ja neesat rados ar Porziņģiem, vietas būs pietiekami.

    Tieši tādēļ auto kļuvis vairāk līdzīgs B un C klasei. Kādam šķitīs, ka kompaktais krosovers kļuvis bezpersoniskāks, taču nevar noliegt, ka tas izskatās prestižāks un tuvinātāks arī lielajiem GL brāļiem. Virsbūves apakšējo daļu sargājošās uzlikas ir atstātas nekrāsotas, tas nozīmē – laipni lūgti bezceļā. Klīrensa augstums ir 180 mm, ar pnei-mopiekari to varat palielināt par 50 mm vai samazināt par 15 mm.

    Salīdzinājumā ar veco GLK tā bāze palielinājusies par 118 mm, garums par 120 mm, platums par 50 mm. Tas viss devis iespēju bagāžas sadaļu paplašināt no 470 līdz 550 l (maksimāli 1600 l). Daudz izmantots alumīnijs, līdz ar to jaunais krosovers kļuvis par cilvēktiesu vieglāks (mīnus 80 kg).

     Salona iekārtojums ir gandrīz analoģisksC klasei, kas savu dienasgaismu ieraudzīja pirms pusotra gada.

    Salons

    C-klases interjers ar dažiem sīkiem uzlabojumiem. Start-Stop sistēmas aktivizēšanas poga pārvietota uz kreiso pusi. Analogais pulkstenis viduskonsolē ir pazudis – laiks skrien vēja spārniem, ko var piefiksēt tikai digitālajos ciparos. Pusotra gada laikā kopš ceturtās paaudzes C-klases parādīšanās adaptētais interjers izskatās jau nedaudz novecojis. Kādreiz skaisti uzkarinātā planšete varētu šķist savu laiku nokalpojusi atšķirībā no tikpat vecās S klases vai pavasarī gaidāmās jaunās E klases platā displeja.

    Par sēdekļiem sūdzībām nevajadzētu rasties – tur štutgartieši sev atlaides nedod.

    Slēgtas kabatas priekšējo sēdekļu aizmugurē ļaus ietilpināt vienmēr līdzi paņemtos Auto Bild Latvija vai cita nosaukuma drukāto presi. Dažādu funkciju iestādīšana prasa novērst uzmanību no ceļa, identificējot attiecīgo opciju displejā. Automātisko klimatkontroli, atšķirībā no klasiskā MB kokpita gaisa temperatūras un virziena selektoriem, ir grūtāk noregulēt ar tausti. Tagad ir rinda ar mazām podziņām, zem katras ir vairākas funkcijas, kuras uzrāda attiecīgo ikonu displejā.

     Gan GLC220d, gan 250d aprīkoti ar vienādas kubatūras motoriem, taču elektroniskie uzstādījumi dzinēju vadības blokos ir atšķirīgi.

    Organisms

    Viens dīzeļdzinējs divās jaudas versijās un benzīnmotors, kuram hibrīdversijā pievienots elektromotors. Dīzeļdzinēji tērē ap 5,5 l, benzīna – ap 7 l 98. benzīna. Hibrīdversijas sērijveida ražošana uzsākta decembrī. Piemaksājot 8000 eiro, distanci līdz 34 km ar ātrumu līdz 135 km/h varat veikt ar apskaužamu dinamiku un bez benzīna motora deldēšanas, kā tas ir arī Lexus NXh vai Audi Q5 hibrīdiem.

    Papildaprīkojums atbilstošs klasei. Parktronic ar atpakaļskata kameru 1030 eiro, LED gaismu sekošana pagriezienam un pašpārslēgšanās par 1450 eiro, panorāmas jumts 1420 eiro,apsildāmi aizmugurējie sēdekļi 325 eiro, aizsargvairogs karterim 110 eiro, bezkontakta atslēgas sistēma par 990 eiro. Ja izvēlaties biežāk braukt bezceļos, jāiegādājas Run Flat riepu komplekts par 280 eiro. Ērta, augsta un pārskatāma sēdpozīcija. Stūre ir tā pati, kas C-klasei, – maza, masīva, taču gana sportiska.

    Vadāmība ļoti precīza, gaita līgana, pat nedaudz iemidzinoša, laiku pa laikam prasās pārslēgt cietāku režīmu.

    Ja Komforta režīmā jūs kruīzējat 7. pārnesumā, aktivizējot Sport, tas pārslēgsies par vienu ātrumu uz leju, bet Sport+ šis ātrums atbilst 5. pārnesumam (vēl ir Eco un Individual režīmi). Protams, tās nav vienīgās izmaiņas – pielāgojas piekare, akseleratora pedāļa un stūres reakcija un… gaisa kondicionētājs, kas aktīvākajā režīmā strādā intensīvāk. GLC diezgan organiski izpilda šofera vēlmes, līdzīgi kā trenēta sportista organisms ir gatavs veikt sprintu vai celt svara stieni. Slavas dziesmas nedaudz pieklusināsim un ķersimies pie ne tik godpilnā pienākuma ieraudzīt sīkas nepilnības.

     Aizmugurējās rindas nolocīšana ir iespējama ar vienas pogas nospiešanu, taču horizontālu pamatni neiegūsit – sēdekļu muguriņas veido slīpumu.

    Sīkumi

    Joprojām trīsstaru zvaigznes displejā pazūd kruīzkontroles atmiņas rādījums, ja to deaktivizējat. Par āra spogulīšiem var teikt, ka tie ir dizainiski atbilstoši, aerodinamiski, izcili iekļaujas auto koptēlā, taču to spoguļvirsmas platība prasītos dažus kvadrātcentimetrus lielāka. Varbūt kādam patīk, ka nav rezerves riteņa, līdz ar to dāmas var sūtīt gaisa skūpstus autoevakuatora operatoram vai cerēt uz Run Flat gumijām.

    Atsperu piekare un zemprofila riepas nav labākā kombinācija. Ja izvēlaties skaistus 20 collu ripuļus, tad aktīvā Air Body Control pneimopiekare (2299 eiro) būtu vēlama. Savukārt bez tās komfortablāki būs 17 collu diski ar lielāku gaisa slāni apkārt. Bremzes, saprotams, atbilst visiem nepieciešamajiem standartiem, taču, ja esat azartisks (-a) braucējs (-a) un bieži izmantojat dinamiskos režīmus, bāzes aprīkojumā pieejamās var šķist par maigām.

    Auditorija

    Kas vairāk pērk – vīrieši vai sievietes? Atbilde jau hrestomātiska – šo auto vīrieši pērk sievietēm. Ja mazo GLA var pozicionēt kā auto dāmai ar sunīti, tad GLC krosoverā jūsu partnere varēs ietilpināt gan bērna ratiņus, gan sporta ekipējumu, gan citas izbraucienam noderīgas lietas. GLC ir viegli vadāms, kompakts un manevrēt spējīgs, pietiekami ietilpīgs, augsts un optimāls praktiski jebkuriem laikapstākļiem.

    Jā, protams, mēdz būt bezceļi, kur ar GLC būs pagrūti, taču tāpēc tiek ražoti GLE, GL un, protams, G kubiks – bet to cenas mērojamas vairākos GLC. Lai cik tas būtu reklāmiski, GLC ir jauneklīgs, sportisks un iekārojams.

    Rezumējums

    Auto ir viegli aptverams un ērts. Daiļais dzimums nu ir ieguvis pilnvērtīgu un modernu SUV, tiesa, nedaudz samazinātā mērogā.

    Testa Mercedes-Benz GLC 220d cena: 65 415 eiro

    Vērtējums:

    Tehnika: 4,5/5

    Komforts: 4/5

    Dizains: 4,5/5

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē