Toyota Auris
Tipa E 150 ražošanas periods: no 2007. līdz 2012. gadam, motori no 90 līdz 177 ZS, cena no 4000 eiro. Iedomājieties – kas būtu, ja VW izdomātu pārdēvēt Golf. Kaut kas neticams! Toyota tieši to izdarīja ar gadu desmitus panākumu laurus plūkušo modeli Corolla, kas jau bija kļuvis par sinonīmu vārdam – uzticams auto. Kopš 2007. gada šo modeli sauc Auris. Pārdošanas rezultāti: viduvēji.
Tas noteikti nav mašīnas kvalitātes dēļ, jo šis japānis saņem labas atzīmes ne tikai no tehnisko apskašu veicējiem. Arī Auto Bild 100 000 km izturības testu japāņu auto izturēja gandrīz bez problēmām. Kopējo rezultātu aptumšoja tikai ksenona gaismu degļu nomaiņa divas reizes. Taču pēc demontāžas testa beigās piedzīvojām pārsteigumu: virsbūves dobumos uz to malām atradām pirmos rūsas aizmetņus – tehniskā ziņā tie vēl bija pavisam nekaitīgi.
Lielākā Auris priekšrocība: tas pieejams arī ar lielisko Prius modeļa hibrīda tehnoloģiju, tomēr tikai no 2010. gada septembra un par sākumcenu no 8800 eiro. Mūsu cenas robeža ir 6000 eiro. Tātad jāizvēlas kāds ekonomisks dīzeļdzinējs? Ilgtermiņā benzīna dzinējiem būs mazāk problēmu, jo dīzeļmotoriem var būt turbokompresoru defekti eļļas atšķaidīšanās dēļ. Turklāt 1,6 litru benzīna dzinējs ar 124 ZS (no 2009. gada 132 ZS) ir arī visbiežāk sastopamais variants.
- Plusi:
Ļoti uzticams, pieejams variants ar hibrīdpiedziņu, pilns drošības aprīkojums, daudz vietas.
- Mīnusi:
Turbokompresora defekti dīzeļmotoriem, rūsa uz dobumu apmalēm un uz bagāžnieka vāka. Mūsu izvēle – 1,6 VVT-i (124 ZS)
Mercedes-Benz A-klase
Tipa W169 ražošanas periods: no 2004. līdz 2012. gadam, motori no 82 līdz 193 ZS, cena no 3000 eiro. Vai tiecaties augšup arī kompaktklasē un vēlaties elastīgus risinājumus? Tad jums vajadzētu tuvāk aplūkot A klasi. Tas gan nav veidots tik moderni kā tagadējais modelis, bet tas ir ļoti pārdomāts automobilis, kas lielā mērā piemērots ikdienas vajadzībām. Sendviča tipa uzbūve ļāva izveidot ērti pielāgojamu salonu un līdzenu bagāžnieka grīdu. Izņemt aizmugurējo un blakus sēdētāja sēdekli (šī iespēja gan nebija standartā) – to var izdarīt vienā mirklī, iegūstot salonā vietu, piemēram, divām veļasmašīnām.
Vēl viena priekšrocība: augstā sēdekļu pozīcija un līdz ar to labā pārredzamība. Vēl jāpiemin arī uzticamie motori. Dīzeļdzinēji (82 un 140 ZS) ir ekonomiski, no 2005. gada tiem ir arī cieto daļiņu filtrs. A180 CDI ar 109 ZS bija visvairāk pārdotā A klases versija, šai automašīnai pietika ar pieciem līdz sešiem litriem degvielas. Benzīna dzinēji (no 95 līdz 193 ZS) patērē ievērojami vairāk, taču vienlaikus tie ir arī daudz klusāki. Bezpakāpju ātrumkārba Autotronic gan nav nekas izcils, jo tās vadības bloks mēdz sabojāties.
Tehniski solīdā Benz mazuļa visvājākais punkts: rūsa uz durvju apakšējās malas, ko izraisa kļūme ražošanas procesā.
Daudzus šīs ligas skartos automobiļus Mercedes-Benz jau ir saremontējuši uz sava rēķina. Tomēr pirms pirkšanas vienmēr pārbaudiet, vai uz durvīm nav rūsas!
- Plusi:
Daudz salona pielāgošanas iespēju, līdzena bagāžnieka grīda, augsts trieciena drošības līmenis, laba pārredzamība, ekonomisks dīzeļdzinējs.
- Mīnusi:
Iespējami CVT kārbas (Autotronic) defekti, rūsa uz durvju rāmja, A200 Turbo uz stūri pārāk lielu iespaidu atstāj piedziņa. Mūsu izvēle – A 180 CDI (109 ZS)
Audi A3
Tipa 8P ražošanas periods: no 2003. līdz 2013. gadam, motori no 90 līdz 340 ZS, cena no 4000 eiro. Auto Bild tehnisko apskašu 2015. gada ziņojuma labākais kompaktais automobilis – šāds tituls ir piešķirts Audi A3, tips 8P. Trīsgadīgo auto pārbaudes kategorijā nevienam citam kompaktajam auto nav tik zems defektu procents kā šim bavārietim, kurš ir pavisam tuvos rados ar lejassaksieti Golf V.
Šiem abiem ir kopējas stiprās puses, bet diemžēl arī visi trūkumi. Trūkumi lielākoties ir līdz 2009. gadam ražotajiem sūkņu-sprauslu dīzeļdzinējiem: inžektoru stiprinājumi cilindru galvās var ar laiku kļūt vaļīgi, un tad nepieciešama jauna cilindra galva. Arī paši inžektori var kļūt neblīvi – viens elements maksā 500 eiro, kuriem jāpierēķina vēl darba izmaksas. Turklāt tehnisko apskašu laikā novērotas arī plīsušas asu manšetes. Vislabākā izvēle ir kopš 2009. gada maija piedāvājumā iekļautie Common-Rail tehnoloģijas dīzeļi, kuri ne vien sagādā mazāk problēmu, bet kuriem arī ir klusāka gaita un mazāk kaitīgo izmešu.
Autobraucēji, kas brauc salīdzinoši maz, būs apmierināti ar 1,6 litru bāzes benzīna dzinēju (102 ZS), ražots līdz 2010. gadam, kurš nesagādā problēmas un, pateicoties īsiem pārnesumiem, ļauj braukt pietiekami enerģiski. Daudz praktiskāks par šauro trīsdurvju modeli būs kopš 2004. gada ražotais piecdurvju A3 Sportback.
- Plusi:
Ļoti augsta apdares kvalitāte, ilgs mūžs, noturīga vērtība, ērts, ekonomisks dīzeļdzinējs.
- Mīnusi:
Dīzeļdzinējiem cilindra galvas bojājumi, sajūga un divmasu spararata defekti. Mūsu izvēle – 2,0 TDI (140 ZS)
Rezumējums
Visi ieteicamie automobiļi demonstrē lielisku sniegumu tehnisko apskašu laikā, taču tie neiztiek arī bez dažām kļūmēm. Auris un A klasei vērojiet, vai uz apmalēm neveidojas rūsa, bet A3 dīzeli pārbaudiet, vai motoram nav kāds defekts.