• Lietots auto: Volvo XC60 (08–17) 100 000 km izturības tests

    Lietots auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    21. februāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Vispopulārākais Volvo ir visnotaļ izskatīgs automobilis. Bet vai arī XC60 tehnika un uzticamība atbilst augstajai cenai? Mūsu 100 000km izturības tests palīdzēs to noskaidrot.

    Volvo XC60 izturība

    Šo 100 000 km testu veicām tikai neilgi pirms jaunā modeļa ienākšanas tirgū. Taču aizejošā modeļa trenkšanai 100 000 km maratonā ir vairāki iemesli. Galu galā šis SUV vēl aizvien ir Volvo bestsellers, un pašlaik zviedri mēģina paaugstināt pārdošanas rādītājus, piedāvājot grandiozas atlaides. Un šādā gadījumā ir būtiski zināt: cik uzticama ir šī automašīna?

     XC60 noteikti nepieder pie mašīnām, kurā var iekraut milzīgu kravu, taču tās gabarīti labi piestāv šim laikam un ar tā bagāžnieku pilnīgi pietiek visdažādākajām vajadzībām.

    Izturības testa automobilim bija tāds aprīkojums, kādu visbiežāk izvēlas pircēji, – D4 dīzeļdzinējs, AT un priekšpiedziņa. Summum komplektācijā šāds automobilis maksāja 46 280 eiro. Tāds papildaprīkojums kā palīgsistēmu pakete, metāliska krāsa, ksenona lukturi un parkošanās asistents priekšā un aizmugurē palielināja mašīnas cenu līdz 58 660 eiro.

    Visbeidzot jāpiemin arī piekabes āķis par 675 eiro. Un tas sagādā nepatīkamus brīžus uzreiz pēc uzmontēšanas. Tā plastmasas pārsegs vairs nederēja.

    Zviedru SUV Mercedes-Benz GLC, BMW X3 un Audi Q5 līgā vēlas spēlēt elegantā un ērtā dīvāna lomu, un vismaz tā izskats visnotaļ atbilst šim uzstādījumam. Arī testa beigu posmā salons izskatījās kā jauns, augstvērtīgo grīdas segumu un paklājiņus tīrīt ir ļoti viegli. Te ir pietiekami daudz vietas, aizmugurē savas kājas ērti izstieps arī gara auguma pasažieris. Tātad atlaidieties un izbaudiet lielisko dzinēju!

    XC60 dīzeļdzinējs

    181 ZS jaudīgais dīzeļmotors kombinācijā ar AT šķiet kā trankvilizators sakairinātiem nerviem. Labi, nevar nedzirdēt, ka tas ir pašaizdedzes dzinējs, taču tas nekad nedārd un netraucē ar rūcošām skaņām. Japāņu piegādātāja Aisin automātiskā kārba atturīgi kā visaugstākās klases kalpotājs pasniedz savas astoņas pakāpes, tikai režīmā Stop-and-go tā mēdz nedaudz apjukt. Tā nu XC60 drīz vien kļuva par iemīļotu ceļojuma mašīnu, kuram izdevās nobraukt 800 km bez apstāšanās ar vidējo degvielas patēriņu 8,3 l/100 km.

    Tas notika, arī pateicoties lielajai 70 l degvielas tvertnei – citiem ražotājiem tāda ir pieejama tikai kā papildaprīkojums. Tā nu Volvo nomurrāja savus kilometrus. Ja neņem vērā vienu caunas uzbrukuma radītu defektu, kura novēršanas laikā nolūza viens uzgrieznis, tad borta žurnālā krājās ieraksti: «Nekādu īpašu notikumu.»

    Gaitas īpašības

     Patīkams izmērs: ar savu 4,65 m virsbūves garumu XC60 neizskatās apdraudošs, vienīgais traucēklis ir milzīgais pagrieziena rādiuss (12,3 m).

    Vienīgie, kas tā arī nespēja atbilst šī ērtā SUV tēlam, bija amortizatori. Vai mums varbūt vajadzēja atteikties no 18 collu riteņiem? XC60, par spīti Touring šasijai, šķiet pārāk ciets, brauktuves radītos grūdienus tas tikpat kā neizfiltrē, riteņi skaļi pārkratās pāri grambām. Arī cietāko vasaras riepu nomaiņa pret mīkstākajiem ziemas ekvivalentiem XC60 raksturu nepadarīja īpaši maigāku.

    Te tev nu bija dīvāns – nevajadzīgi cietā šasija tā arī palika Volvo lielākais trūkums.

    Varbūt zviedri ar savu īso atsperu gājienu vēlējās palielināt priekšējā tilta saķeri ar ceļu? Skaidrs, ka D4 400 Nm griezes moments spēj radīt tādu bifeļa cienīgu jaudu, ka, aktīvāk nospiežot gāzes pedāli, priekšējie riteņi varētu sajukt prātā. Šī vilkme aizlaužas līdz pat stūrei, un tad ir nepieciešama stingra roka. GLC un X3 aizmugures piedziņa ar šo tiek galā pārliecinošāk. Vai arī ir uzreiz jāizvēlas modelis ar pilnpiedziņu, kas padara XC60 nedaudz piemērotāku bezceļa apstākļiem. Jāpiezīmē gan, ka tikai nedaudz, jo ar 235. izmēra riepām ātri vien var iestrēgt. Mēs ar nepacietību gaidām, kā Volvo nākamajā modelī atrisinās saķeres problēmas.

    Volvo drošība

     Izskatās augstvērtīgs, tomēr tam ir arī daži nelieli trūkumi: priekšējais panelis ar pogu haosu un mazu monitoru.

    Taču jebkurā gadījumā viņiem vajadzētu pieķerties centrālajai konsolei, jo izturības testa automobiļa pogu birums ātri vien lika vadītajam apjukt. Pārāk mazi uzraksti, turklāt jāpiemin arī sarežģītā navigācijas sistēma, kura līdz maršruta plānošanas sākumam paģēr vēl vairāku nevajadzīgu soļu veikšanu.

    Balss komandu ievade nepalīdz, jo tā neko nesaprot.

    Ja jūs jau ceturto reizi dzirdētu: «Lūdzu, atkārtojiet komandu vēlreiz!» – tad jums būtu skaidrs, ka mūsdienās modernas sistēmas ir sasniegušas krietni vairāk, un te pie vainas nav akcents. Toties Volvo navigācijas sistēma ir laba TomTom reklāma. Palīgsistēmām, kuras nav tik viegli aizstāt, ir gan savas gaišās, gan tumšās puses. Attāluma regulēšana kruīzkontrolē darbojas ļoti labi, ar to ir viegli rīkoties, un tas darbojas tikpat uzticami kā aklās zonas brīdinājuma sistēma. Turpretī uzbraukšanas brīdinājums ir pārāk piesardzīgs un sagādā ne vienu vien baiļu brīdi, jo sāk brīdināt par neesošām briesmām.

    Joslas maiņas brīdinājuma sistēmu mēs pārsvarā bijām izslēguši tās kaitinošās nepārtrauktās pīkstoņas dēļ. Un ceļazīmju atpazīšanas sistēma bieži neredzēja ātruma ierobežojuma zīmes – pēc iebraukšanas pilsētā tā bieži vien vēl rādīja 100 km/h. «Palīgsistēmas ļoti cenšas izvirzīties priekšplānā, it kā XC60 vajadzētu nepārtraukti pierādīt, ko tas spēj,» konstatē viens no Auto Bild autoriem Martins Pucs. Tātad vai pircējam vajadzētu izvēlēties vislabākās palīgsistēmas? Diemžēl Volvo tās nepiedāvā katru atsevišķi, bet gan visas vienā paketē. Un, ja jau esam sākuši sūdzēties, tad – sporta sēdekļiem noderētu kāju atbalsta pagarinājumi, kādi ir Audi un BMW automobiļiem.

    Aizmugurējo sēdekļu drošības jostas atrodas pārāk tuvu bērnu kaklam, te nelīdz arī augstuma regulēšana. Tādiem zviedru drošības pionieriem kaut kas tāds noteikti nav labs rādītājs.

     Zviedru dizains XC60 gaumīgi izskatās arī pie vecajām vācu mājiņām, piemēram, šeit, Derenbahā, Dienvidpfalcā.

    Dažas atziņas

    Eļļas līmeņa pārbaude ir ārkārtīgi sarežģīta: jāieslēdz aizdedze, aptuveni vienu sekundi jāspiež starta poga, līdz iedegas kontroles lampiņas, tad ar sviru stūres kreisajā pusē jāatrod īstais izvēlnes punkts un jānolasa eļļas līmenis. Vai tas tiešām var būt?! Par laimi, dīzeļdzinējs patērēja tikai 1,25 l eļļas. Agrāk taču bija šis lieliskais analogais pārbaudes instruments – eļļas līmeņa tausts. Zviedri droši varētu to atkal ieviest.

    Mūsu izturības tests var pievērsties šādiem (svarīgiem) sīkumiem, jo XC60 visu laiku murrāja bez problēmām. Pārsteidzošā kārtā aizmugurējos bremžu diskus un uzlikas vajadzēja mainīt ātrāk nekā priekšējos, piekabes āķim testa beigās bija radusies nepatīkama brīvkustība, USB pieslēgvieta pēc 70 266 km pazuda centrālajā konsolē, tas arī viss. Nekādu negaidītu atgadījumu, nekādu defektu.

    100 000 km testa rezultāti

     Patiešām lielisks, taču pretkorozijas aizsardzība varēja būt labāka.

    1. Skaistai dzīve: izturības tests nav atstājis nekādas pēdas automašīnas salonā. Jo īpaši ādas sēdekļi, arī plastmasas apdare, grīdas segums un pat paklājiņi izskatās kā jauni.
    2. Pārliecinošs agregāts: dienesta uzsākšanas brīdī saskaņā ar ražotāja datiem D4 bija 181 ZS liela jauda. Gala mērījumos uz stenda noskaidrojās, ka jauda ir pat193 ZS. Lielisks rezultāts.
    3. Daudz gaismas automašīnā: lielā jumta lūka nav lēta (1450 eiro), tomēr ieteicama. Tā rada plašuma iespaidu salonā un bieži vien ļauj arī vispār neieslēgt gaisa kondicionētāju.
    4. Labi ieguldīta nauda: par pieticīgiem 250 eiro mūsu mašīnā tika uzstādīta neuzkrītoši cenu lapā noslēptā un nedaudz lielāku komfortu sniedzošā Touring šasija.
    5. Izjaucot dzesētāja paketi, mēs pamanījām labi daudz lapu un noslāņojušos netīrumus. Komponenti tikai daļēji atbrīvojas no svešķermeņiem savā apakšējā daļā.
    6. Volvo ir aprīkojuma pakete ģimenēm ar elektrisko aizmugurējo durvju bērnu drošības slēdzi un divās pakāpēs regulējamām ārējo aizmugurējo sēdekļu sēdvirsmām bērnu vajadzībām (350 eiro)(350 eiro). Jau ierastās demontāžas laikā DEKRA eksperts Ginters Šīle ieraudzīja daudz Ford emblēmu – XC60 radās, kad Volvo vēl valdīja amerikāņi. Ar kvalitāti viss ir kārtībā: saplēsta karstuma aizsargplāksne un nolaidīgi veikti pretrūsas pasākumi uz grīdas aizmugurē – vairāk arī nekā nebija. Kopumā tie bija četri punkti un kopējā atzīme bija 1. XC60 kopā ar Kia Sportage pašlaik atrodas izturības testa ranga tabulas galvgalī. Šo aizejošo modeli mēs varam tikai ieteikt.

    Pircēju izvēle

    Rezumējums

    Beidzot augstākās klases SUV, kura nevainojamā uzticamība patiešām atbilst tā lielajai cenai. XC60 piedziņa, salona plašums un ilgtermiņa kvalitāte ir pārliecinoši. Trūkumi ir sīkumi vien. Volvo vajadzētu izlabot neprecīzi veiktos pretkorozijas pasākumus, lielais XC90 displejs spēj daudz ko labāk, bet ne visu. Šis bestsellers pilnīgi pamatoti bauda popularitātes laurus. Un pamatoti bauda pirmo vietu mūsu ranga tabulā. Latiņa nākamajiem Volvo modeļiem ir uzstādīta ļoti augstu.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē