Alfa pret Opel: mamma mia, kas par konfrontāciju ! Kā Adriano Čelentāno pret Dīteru Bolenu. Vai spageti pret skābiem kāpostiem. Tātad Alfa Romeo 156 Sportwagon un Opel Vectra Caravan nav nekādas līdzības? Bet varbūt tomēr: šīs abas mašīnas par līdzīgām cenām pieejamas autoplačos, un, atdotas līzinga kompānijām, tās cīnās ar strauju vērtības zudumu. Alfa gadījumā tas ir pat lielāks nekā Opel, jo tam ir augstvērtīgāks aprīkojums, piemēram, ādas salona apdare ir pieejama biežāk nekā auduma.
Savukārt Opel aprīkots, parasti vadoties pēc saprāta pozīcijām, un klimatkontrole šajā kategorijā ir reti sastopama. Kas vēlas, var pat šīs abas saņemt arvienādu 1,9 litru dīzeļdzinēju, kas nācis no pašlaik jau pārtrauktās sadarbības starp GM un Fiat. Alfa gadījumā mēs tomēr labāk ieteiktu 2,4 litru dīzeli, kas par to pašu naudu piedāvā par 20 ZS lielāku jaudu.
Opel priekšrocība ir praktiskumā: maksimālais bagāžnieka tilpums 1850 l pretstatā Alfa 1180 litriem. Stilīgums pret saprāta balsi? Šādu izvēli var izdarīt tikai pircējs pats.
Lietots Alfa Romeo 156
156 var tikt uzskatīts par pirmo Alfa, kas spēj iepriecināt arī vadītāju, kurš nav Alfa fans. Nav šaubu, ka šis pirmais populārais modelis kopš nelaiķes Giulia ir patiešām izglābis šo automarku. 1997. gada beigās sākās 156 ražošana, kas ilga astoņus gadus.
Un pirmie rezultāti no autoservisiem parādīja, ka šī vidējās klases sedana uzticamība varbūt arī nebija tikpat laba kā, piemēram, Toyota, taču daudz labāka kā visiem Alfa Romeo modeļiem, kas ražoti pirms tam.
Šajā ziņā gandrīz nekas nav mainījies līdz pat mūsdienām. Automašīnu vecuma dēļ gan ir nācis klāt kāds punkts, kuru vērts ievērot, – nolaidīgas apkopes, kuras visvairāk ņems ļaunā zobsiksnas, kas jāmaina ik pēc 60 000 līdz 100 000 kilometriem. Visādi citādi motors ir nepretenciozs, defekti vairāk attiecas uz sajūgu vai pārnesumkārbu – testa brauciena laikā tātad jāieklausās, vai nav dzirdami neparasti trokšņi, un jāuzmanās, vai ātrumu pārslēga kloķis neķeras. Taču biežāki ir šasijas gultņu defekti.
Tad priekšā būtu uzreiz jānomaina visi četri šķērsstieņi. Arī atbilde uz jautājumu par pareizo motoru ir vienkārša: benzīna dzinējus var izvēlēties atbilstošus gaumei un noskaņojumam, bet no dīzeļdzinējiem vislabākā izvēle būs 2,4 JTD.
- Tas iepriecina
Stingra, ērta šasija, precīza stūre, dīzeļdzinēji ar labu caurgājienu. Un, protams, vienreizējais dizains.
- Tas sadusmo
Kaprīza elektronika, kas liek bez iemesla iedegties kādai no brīdinājuma lampiņām. Un fani, kas bez jēgas uzlabo savus auto, tādējādi radot dārgus defektus.
- Defekti:
Vērtējums 3/5 zvaigznes
Lietots Opel Vectra C Caravan
Tā dizains šķiet kā izkāpis no kastes ar Lego klucīšiem, taču, runājot pavisam praktiski, Vectra C Caravan, kas tika ražota no 2003. līdz 2009. gadam, ir maz, ko pārmest. Jo īpaši, ja runa ir par vietu salonā un bagāžniekā, kur ietilpst maksimāli 1850 litru kravas, – tādus universālus Opel vairs neražo.
Motoru ziņā mēs iesakām izvēlēties dīzeļdzinēju.
No vienas puses, tādēļ, ka no Fiat iepirktie 1,9 litru CDTI patiešām nesagādā nekādas problēmas, no otras puses, tādēļ, ka četrām piektdaļām visu pārdošanā esošo lietoto Vectra Caravan ir tieši šie motori. Proti, lielākoties tie bija operatīvajā līzingā nomāti darba auto, kam arī regulāri ir tikušas veiktas apkopes.
2003. un 2004. gados ražotajiem modeļiem mēdza gadīties problēmas ar izpūtēja stiprinājumiem un lokanajiem savienojumiem. Arī šasijai jāpievērš uzmanība: priekšējā tilta nesošajām svirām un stabilizatoru balstiem tās, tāpat kā aizmugurējās sailentbukses, tiek bieži pieminētas tehnisko apskašu ziņojumos, bet izpūtējs bieži vien neiztur pat pirmo apskati. Atsevišķos gadījumos novērotas problēmas ar elektroniku, informācijas displeja kļūme bieži vien norāda uz lielāku defektu. Taču visā visumā Vectra C var tikt pieskaitīta pie visuzticamākajiem modeļiem. Un pie labākajiem auto, ko Opel jebkad ir ražojis.
- Tas iepriecina
Ērta šasija, kas brauc, stingri ieturot joslu, solīda apdare. Bez tam: lieli sēdekļi, kustības brīvība salonā, liels bagāžnieks
- Tas sadusmo
CDTI dīzeļdzinēju automātika, defekti stūres mehānismā, paaugstināts bremžu nolietojums, liels eļļas patēriņš benzīna dzinēju gadījumā, bet dīzeļdzinējiem ķeras izplūdes vārsti.
- Defekti:
No šīm kļūdām Opel laikam nemācīsies nekad: izpūtējs (augšā) reti iztur ilgāk par trīs gadiem. Priekšējam tiltam (pa kreisi) bieži trokšņo stabilizatora atsaites, un dīzeļmotora turbīnas (lejā) pēc Chiptuning ātri vien beidz savu dzīvi.
Vērtējums 4/5 zvaigznes
Rezumējums
Tik vienkārša izvēle ir tikai retos gadījumos – tie, kam vajadzīga vieta un plašums, lai pērk Opel. Kam svarīgs stils, tie izvēlēsies Alfa. Uz ielas abi ir pārsteidzoši vienlīdzīgi – tas tādēļ, ka Opel ir daudz sportiskāks, kā varētu spriest pēc tā izskata.