Tas skaidrojams ar aizvien pieaugošo uzņēmēju izpratni par pakalpojuma sniegtajām priekšrocībām, kas ļauj līzinga periodā ne tikai ietaupīt simtiem vai pat tūkstošiem eiro, bet arī uzticēt rūpes par autoparka uzturēšanu pakalpojuma sniedzēja ziņā, pilnībā pievēršoties uzņēmuma pamatdarbība.
Ja svarīgāk lietot auto, nekā būt tā īpašniekam
Galvenā finanšu jeb operatīvā līzinga un pilna servisa līzinga atšķirība ir tā, ka, beidzoties finanšu līzinga periodam, nomnieks kļūst par transportlīdzekļa īpašnieku. Tomēr, ņemot transportlīdzekli līzingā no bankas, tas ir jāizpērk, ja tiek pārtraukts darbības līgums.
Noslēdzoties pilna servisa autolīzinga periodam, uzņēmējs, turpinot maksājumus saskaņā ar tādiem pašiem vai mainītiem nosacījumiem, var saņemt jaunu, uzņēmuma vajadzībām atbilstošu automobili.
Citi lasa
AVIS Latvia pieredze liecina, ka vidējais autoparka nomaiņas periods ir 4 gadi. Ir uzņēmumi, kas izvēlas īsāku vai garāku periodu, tomēr četri gadi ir optimāls laiks: ņemot vērā, ka vidējais nobraukums ir 3500–4000 km mēnesī, pēc šī perioda automašīna vēl ir jauna un nav sākušies lielie remontdarbi nobraukuma dēļ.
“Mūsu klienti ir dažādi – klientu lokā ir autoparki, kas sastāv no viena transportlīdzekļa līdz 50 un vairāk automašīnu. Sevišķi uzņēmumiem ar šiem lielajiem autoparkiem ir būtiska pilna servisa līzinga piedāvātā transportlīdzekļu tehniskā apkope un regulārās pārbaudes, ko veicam mēs, jo uzņēmumam šim nolūkam nav jāalgo darbinieki vai papildus jānoslogo jau esošie,” skaidro AVIS Latvia Reģionālās pārdošanas un mārketinga vadītāja Daina Kantāne.
Automašīnas izvēle
Kamēr standarta līzingā klients pats izvēlas jebkuru jaunu transportlīdzekli, pilna servisa autolīzinga gadījumā pakalpojuma sniedzējs palīdz izvēlēties uzņēmuma vēlmēm un vajadzībām visatbilstošāko transportlīdzekli, ņemot vērā lietošanas mērķus. Ja visi izvērtētie kritēriji atbilst uzņēmuma specifiskajām vajadzībām, izdevumi, kas saistīti ar uzņēmuma autoparku, tiek optimizēti, un pilna servisa autolīzinga laikā ir iespējams ietaupīt visai ievērojamas summas. Piemēram, uzņēmumā ar 25 transportlīdzekļu lielu autoparku, izvēloties ekonomiskus auto un samazinot degvielas patēriņu vidēji par 1 litru uz 100 km, uzņēmums ietaupītu 8000 eiro gadā.
Resursu ietaupīšana
Pilna servisa līzings nodrošina, ka autoparka pārvaldība, tai skaitā visi tehniskie jautājumi, pilnībā ir pakalpojuma sniedzēja pārziņā. “Resursu optimizācija ir svarīga daudziem uzņēmumiem. Uzņēmēji atzīst – lielāka nozīme ir tam, ka autoparka uzturēšanas serviss palīdz uzņēmumam optimizēt administratīvās izmaksas, nevis transportlīdzekļa faktiskajām īpašumtiesībām,” norāda Daina Kantāne.
Pilna servisa autolīzings sniedz iespēju vairāk uzmanības pievērst uzņēmuma pamatdarbībai bez nepieciešamības tērēt atsevišķus līdzekļus un laiku autoparka uzturēšanai. Turklāt nav jāveic atsevišķa grāmatvedības uzskaite par līzingu, apdrošināšanu, tehniskajām apskatēm, degvielas patēriņu un piederumiem, riepu maiņu un citiem ar transportlīdzekļiem saistītiem izdevumiem – visus izdevumus iespējams iegrāmatot vienā kontā, kas ietaupa darbinieku laiku un atvieglo uzskaiti.
Kurš risinājums labāks?
“80% klientu, kas reiz izmēģinājuši pilna servisa līzingu, izvēlas šādu risinājumu sava uzņēmuma auto iegādei atkārtoti,” atzīst Daina Kantāne, piebilstot – standarta līzings jāizvēlas gadījumos, kad mērķis ir iegūt transportlīdzekli īpašumā. Savukārt, ja automašīnu paredzēts lietot ik dienas, uzticot tās apkopi pakalpojuma sniedzējam, lietderīgāk izvēlēties pilna servisa autolīzingu vai ilgtermiņa nomu.
Par pilna servisa līzinga popularitātes pieaugumu liecina arī statistika. 2004. gada Biznesa Omnibusa dati liecināja, ka 49 % Latvijas uzņēmumu bija savs autoparks, taču tikai 1% uzņēmumu izmantoja to kā ārpakalpojumu. Savukārt 2015. gada pirmajā pusē saskaņā ar CSDD un Auto asociācijas statistiku 78% iegādāto vieglo pasažieru un komercautomašīnu nopirkušas juridiskas personas, bet pilna servisa līzinga pakalpojumus jau izmantojusi aptuveni puse uzņēmumu, kuru darbinieki lieto jaunas automašīnas.