Jautājums
Sveiks, Auto Bild Latvija! Vēlos padalīties ar savu pieredzi auto uzturēšanā. Manam auto ir cinkota virsbūve un caurskatāma vēsture. Automašīna ir 12 gadus veca, personiski pazīstu abus iepriekšējos mašīnas saimniekus. Auto nekad nav bijis iesaistīts nekādās avārijās vai ticis krāsots. Ir dažas kosmētiskas švīkas, bet nekas nopietns.
Neskatoties uz to, vasaras pirmajā tīrīšanā pamanīju rūsas burbulīšus uz spārniem. Kā tas var būt? Agrāk man likās, ka cinkotas mašīnas ir rūsas drošas.
Atbilde
Lielākoties cinkotu automašīnu rūsēšanu izraisa nekvalitatīvas remonta sekas. Ja šis patiesi nav tas gadījums, tad korozijas veidošanās iemesli var būt dažādi. Viens no tiem ir nekvalitatīvs rūpnieciskais cinkošanas process, kura prioritāte bijusi ekonomija nevis virsbūves ilgstoša aizsardzība. Apstrādājot metāla virsmu ar nepietiekamu cinka daudzumu, noturība pret korozijas rašanos ilgs dažus gadus vai līdz pirmajam krāsojuma bojājumam. Piemēram, virsbūvei, kurai cinka slānis ir 5 mikronu biezumā, korozija var rasties pēc dažu švīku iegūšanas vienas ziemas laikā.
Ja cinka slānis ir 20 mikroni, noturība pret koroziju būs daudzkārt lielāka – ar nelielām švīkām varēsiet nobraukt arī vairākas ziemas. Jā, arī sāls, mitrums un temperatūras svārstības laika gaitā nodara kaitējumu krāsojumam, lakai un arī cinka slānim. Jāņem vērā, ka ar laiku tas samazinās, turklāt korozijas process cinkotiem auto atkarīgs arī no auto modeļa.
Piemēram, otrās paaudzes Opel Astra tika cinkotas atsevišķas virsbūves daļas, tāpēc tām redzama korozija uz riteņu arkām, durvīm. Svarīga ir arī auto izcelsme. Auto, kas ražots Dienvidāfrikas tirgum, ziemas apstākļos ātri vien saķers korozijas slimību. Runa nav par eksotiskiem auto, bet par tik ikdienišķiem kā, piemēram, VW Golf 4.