Protams, par labiem un uzticamiem meistariem pastāstīs viņu klienti, tādēļ ir vērts pajautāt padomu draugiem un kolēģiem. Taču dažādu zīmolu mašīnām mēdz būt savas īpatnības un ne vienmēr apkārtējo ieteikumi būs noderīgi, stāsta Inter Cars Latvija vadītājs Kaspars Viļumsons.
Ir vairākas pazīmes, kuras var palīdzēt saprast, vai noskatītajā autoservisā būs pieejami gana kvalitatīvi pakalpojumi. Vēl pirms došanās uz remontdarbnīcu būtu vērts izpētīt, kāda informācija par to ir atrodama internetā. Piemēram, vai uzņēmums ir reģistrēts Komercreģistrā, kāda ir tā norādītā pamatnodarbošanās.
“Ja uzņēmums ir norādījis, ka tā pamatnodarbošanās ir automobiļu apkope un remonts (NACE kods 45.20), finanšu rādītāji ir stabili, tad tas patiešām kaut ko nozīmē. Proti, remontdarbnīcā strādā profesionāļi, kuriem klienti uzticas ilgtermiņā,” tā Viļumsons.
Jebkuram pakalpojumu sniedzējam būtu grūti strādāt bez elektroniskas saziņas ar klientiem, tādēļ arī autoservisam būtu jābūt interneta mājas lapai vai vismaz profilam kādā no populārākajiem sociālajiem tīkliem, piemēram, Facebook.
Tāpat, dodoties uz servisu, ieteicams pievērst uzmanību šādām lietām un apsvērumiem.
Kārtīgs birojs un saprātīgi noorganizēts darbs
Svarīgs ir vizuālais iespaids – kārtīgs birojs, sakopta vide, tīras remonta telpas. Ja servisa īpašniekiem rūp klienti, tad viņi pievērsīs uzmanību arī tam, lai apmeklētājiem būtu patīkami tur uzturēties.
Tāpat servisā vajadzētu būt vismaz vienai atbildīgai personai, kas atbild uz klientu jautājumiem, izstāsta par pakalpojumiem un piedāvājumu, pieņem pasūtījumus un organizē citus biroja darbus. Mehāniķi lielāko dienas daļu nodarbojas ar defektu meklēšanu un to novēršanu, tas ir pavisam cits darbs kā klientu apkalpošanu, stāsta Bosch Car Service koncepta vadītājs Latvijā Māris Freimanis.
Skaidrs, ka maza remontdarbnīca nebūs tik pamatīgi aprīkota kā liels servisa centrs, taču jebkurā gadījumā tajā vajadzētu būt pacēlājiem, riepu maiņas un balansēšanas aprīkojumam, ideālā variantā ar riteņu ģeometrijas regulēšanas stendam, kā arī iespējām veikt, piemēram, kondicionēšanas sistēmas diagnostiku. Vidēji katrai trešajai mašīnai rodas problēmas ar kondicionēšanas sistēmu, tādēļ bez iespējas atrast tajā bojājumus servisam strādāt ir grūti.
Servisa speciālisti savus secinājumus var izstāstīt jums saprotamā veidā
Ja saņemat izsmeļošus skaidrojumus par to, kas mašīnai noticis un kādi remontdarbi nepieciešami, tad meistars zina, ko dara. Tāpēc autoservisā noteikti pajautājiet, kas tieši ir jāremontē un kāpēc. Ja mehāniķis nevar precīzi visu aprakstīt, tad tas ir iemesls šaubīties par viņa kompetenci. Turklāt, ja jūs uzdodat precizējošus jautājumus, tas būs skaidrs signāls arī meistariem, ka saprotat, kas jums ir nepieciešams.
“Atstājot mašīnu meistariem, vēlamies būt pārliecināti, ka saņemsim to atpakaļ kārtīgi saremontētu un servisā nebūs jāatgriežas vēlreiz. Tādēļ vēlme saņemt skaidrojumu par problēmām un gūt pārliecību, ka viss būs kārtībā, ir dabiska,” skaidro Kaspars Viļumsons.
Svarīgs apstāklis var būt arī servisa specializācija – ja remontmeistari specializējas konkrētu zīmolu mašīnu apkopē, tad viņi labi zinās to īpatnības un pratīs atrast vispiemērotāko risinājumu.
Serviss remontam piedāvās vairākas alternatīvas
Mēdz gadīties, ka diagnosticētajai problēmai ir iespējami vairāki risinājumi, no kuriem ir atkarīga arī maksa par veiktajiem remontdarbiem. Piemēram, ir pieejamas vairāku zīmolu ražotas detaļas, kuru cenas un kvalitāte, protams, atšķiras. Nomaiņai var izmantot jaunas vai arī atjaunotas detaļas.
Ja servisā piedāvā tikai vienu risinājumu, tad, iespējams, tas ir visdārgākais un jums var nākties pārmaksāt. Vai arī otrādi – tiks piedāvāta lēta, taču nekvalitatīva detaļa, un jūs par to pat nenojautīsiet.
Iespējams, mehāniķis uzskatīs, ka piedāvātais risinājums patiešām ir vislabākais, tādēļ nav vērts pat lauzīt galvu par ko citu, vai arī servisā ir ierasts strādāt tikai ar konkrētā zīmola un kvalitātes detaļām. Tādēļ vienmēr ir vērts pajautāt, vai ir alternatīvas un kādas tās ir? Tādējādi varēsiet izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem.
Pēc norunāto darbu paveikšanas vai diagnostikas nereti parādās “vēl kāds darbiņš”
Protams, ir reizes, kad auto ir nopietni jāremontē un visas kaites uzreiz nav redzamas. Taču jābūt piesardzīgam, ja servisā, piemēram, pēc bezmaksas diagnostikas mehāniķi atrod kādu “problēmiņu”. Varbūt viņiem ir taisnība, taču, iespējams, defekti tiek mākslīgi “uzpūsti”. Tādā gadījumā būtu vērts veikt diagnostiku citā servisā. Tāpat būtu jāpiesargājas, ja saņemat rekomendācijas, kas ir pretrunā automašīnas ražotāja ieteikumiem. Ja dzirdat ko aizdomīgu, ieskatieties auto rokasgrāmatā un palūdziet konsultāciju vēl kādam servisam.
Vēlams jau iepriekš salīdzināt cenas vairākās remontdarbnīcās, lai pārliecinātos, ka konkrētajā pakalpojumā iekļauto darbu un izmantoto detaļu saraksts ir līdzvērtīgs, skaidro Viļumsons. Proti, var izrādīties, ka ļoti pievilcīgā cena veidojas tādēļ, ka sarakstā nav iekļauts kāds darbs, par kuru maksa tiek aprēķināta atsevišķi.
Ja gribat izmēģināt jaunu servisu, sāciet ar nelieliem pakalpojumiem
Ja esat noskatījis jaunu servisu, taču māc šaubas, vai tas būs īstais, uzticiet tā speciālistiem nelielus, ikdienišķus darbiņus. Piemēram, vienkāršu mašīnas sagatavošanu aukstajai sezonai – tagad aktuālo riepu maiņu, eļļas, citu šķidrumu nomaiņu.
“Pirms aukstā laika iestāšanās noteikti jānomaina logu tīrīšanas šķidrums. Ziemas un vasaras logūdens principiāli atšķiras gan ar sastāvu, gan pēc pielietojuma. Būtiskākais piemērs – nepatīkamā situācija, kad no rīta logu tīrīšanas šķirduma tvertnē ir ledus, jo vasarā lietojamais līdzeklis ir vienkārši sasalis.
Vēlams pārbaudīt arī akumulatora, dzesēšanas šķidruma un eļļas stāvokli.
Vismaz daļu no šiem darbiem var paveikt vienā reizē ar riepu maiņu,” atgādina Freimanis.
Vienlaikus tas būs labs iemesls, lai noskaidrotu visu par garantijām, atlaidēm, papildu pakalpojumiem, u.t.t. Un, protams, ja mehāniķi saskatīs “problēmiņas”, tad sakiet, ka vēlaties saņemt vēl vienu vērtējumu. Darbinieku reakcija jums atklās gana daudz par šā servisa darba stilu.
Padoms – uztveriet savu servisa meistaru kā ģimenes ārstu, kuram jūs varat uzticēties, kurš zina, ko dara un ir kompetents. Jūsu auto tiešā veidā ietekmē jūsu drošību un veselības stāvokli.