Jautājums
Labdien, Auto Bild Latvija! Rakstu jums, jo gribētu lūgt ar žurnāla starpniecību noskaidrot speciālistu viedokli par radušos situāciju. Automašīna Volkswagen T5 Multivan, 2010. gada izlaidums, MT, 2,0 l, 132kw biturbo dīzeļdzinējs. Noskrējiens 230 000 km. Dzinējs patērē eļļu, nojuka turbīnas utt. Jūtu, ka pēc laika būs jāveic dzinēja remonts, un tāpēc vēlos uzzināt, vai šo dzinēju CFCA var nomainīt pret kādu citu TDI dīzeļdzinēju ar vienu turbīnu.
Piemēram, ar 103 kw CAAC vai CCHA dzinēju. Vai nebūs problēmas ar vadības blokiem? Kāds būtu speciālistu viedoklis? Kādu dzinēju labāk izvēlēties, un kur to var pasūtīt (jaunu)? Kas var veikt tā nomaiņu? Kādas būtu aptuvenās izmaksas?
Atbilde
Atbild Uldis Rolis, SIA Rolis valdes loceklis:
Ja ļoti grib, tad visu var izdarīt! Tomēr es pat nerekomendētu kādam gatavot tāmi, lai paveiktu prasīto. Tie ir dažādi motori ar atbilstošām vadības sistēmām, kuras nebūs vienkārši savietojamas. Šajā gadījumā nepieciešams pilns komplekts – motors, vadi, vadības sistēmas utt. Diemžēl šāda pārbūve nav reālistiska.
Laiki, kad varēja tādu pārbūvi veikt, ir jau 20 gadu aiz muguras. Mana rekomendācija – remontējiet esošo motoru, lai cik dārgi arī tas nebūtu. Tas, iespējams, atgriezīs auto lietojamā stāvoklī. Ja motors tērē eļļu, tas ir izdilis. Turbīna ir pirmais mezgls, kas nepietiekamas eļļošanas gadījumā atsaka. Protams, nekas nav zināms par kvēpu filtriem, motora temperatūras režīmiem un citiem faktoriem, kas var radīt motora pastiprinātu dilšanu. Tam var būt tūkstoš un viens iemesls.