Jautājums
YouTube skatos dažādus video, kur autospeciālisti meklē klientiem automašīnas, veic diagnostiku un krāsas biezuma pārbaudi servisos. Cik pamatota jums šķiet šāda krāsas mērīšana, un ko tie mazie aparāti spēj pateikt par auto stāvokli?
Atbilde
Krāsas biezuma pārbaude var sniegt vērtīgu informāciju par auto virsbūves stāvokli un atklāt tā pagātni, taču šeit jābūt samērīgumam. Saprotamas ir situācijas, kad tiek pārbaudīti teju jauni vai mazlietoti auto, kuru vērtība šobrīd ir augsta, tomēr staigāt lietoto auto placī, mērīt 20 gadu veca spēkrata krāsu, tādējādi lūkojot iegūt zemāku cenu – tas nešķiet loģiski.
Šo gadu laikā katram auto gadās kāds skrāpējums vai cits negadījums, liekot pārkrāsot kādu auto detaļu. Nereti tas tiek veikts pašu pircēju vārdā, jo saskrāpēti auto nav acīm tīkami. Vienīgi tas ļauj izvairīties no automašīnām ar biezu špakteles kārtu. Ja krāsas biezums līdz metālam ir 80–180 mikronu robežās (1 mikrons = 0,001 mm), tad auto atbilst ražotāja normām. Ja 180–400 mikroni – auto ir reiz ticis pārkrāsots. Ja rādījums ir virs 400 mikroniem, apakšā būs špakteles kārta.