Jautājums
Šobrīd apsveru iespēju iegādāties lietotu auto – Toyota Corolla ar benzīna dzinēju un automātisko transmisiju. Par japāņu auto uzticamību nešaubos, bet automāts man nekad nav bijis. Vairāk biedē kārbas remonts. Ko jūs man ieteiktu darīt? Varbūt turpināt braukt ar mehānisko kārbu?
Atbilde
Toyota transmisijas tiek uzskatītas par izturīgākām, taču katrs gadījums ir individuāls. To noteiks arī izvēlētā Corolla paaudze. Kamēr vecākiem modeļiem būs tradicionālais automāts, tikmēr jaunākiem būs variators (CVT). Salīdzinot ar standarta AT, variatoram ir visai dārga apkalpošana un remonts.
Jāatzīmē, ka šo marku automašīnas ar automātiskās kārbas skaitliski ir krietni mazākā skaitā nekā Audi, BMW, Volvo vai VW, tāpēc arī nepieciešamību pēc remonta būs mazāk gadījumos.
Jāatzīst gan, ka par komfortu diemžēl ir jāmaksā. Jauni auto ar automātisko transmisiju ir dārgāki, bet, jo vecāks auto kļūst, jo mazāka kļūst šī starpība. Bažas par automātiskās transmisijas izturību ir saprotamas. Mehāniskajām transmisijām pilns remonts, ieskaitot spararatu, arī nebūs lēts prieks, attiecīgajiem modeļiem pārsniedzot 1000 eiro slieksni, taču manuālā transmisija ir izturīgāka un ar lielāku resursu. Un pat defekta gadījumā ar to vēl bieži vien ir iespējams braukt, bet automāts pat nelielas elektronikas nepilnības dēļ uzreiz var atteikt tālāku darbību.
Lai transmisija nenonāktu uz servisa galda jau tūlīt pēc auto nopirkšanas, jāsāk ar kārtīgu testa braucienu, vai dažādās temperatūrās nav jūtami grūdieni vai sitieni pārslēdzoties. Servisa diagnostiku gan tas nespēs aizstāt, jo tikai profesionāļi varēs pārbaudīt transmisiju ar datoru, meklējot aktīvās un bijušās kļūdas vadības blokā, pārbaudot eļļas kvalitāti, meklējot noplūdes utt. Brīdī, kad auto nopirkts, veiciet eļļas maiņu un turpmāk ievērojiet noteikto intervālu.