Jautājums
Labdien, Auto Bild Latvija! Mani mulsina krustojums, kas atrodas uz A2 šosejas, Vidzemes (Pleskavas) ceļa. Braucot no Rīgas puses uz Siguldu, četru joslu ceļš pāriet divjoslu ceļā un ir zīme 70 km/h. Pārsimts metru tālāk ir krustojums, kur pa kreisi pienāk neliels asfalta celiņš, bet pa labi var nogriezties uz Siguldas CSDD un Aerodium.
Šis ceļš nav liels, bet manā skatījumā tas uzskatāms par pilnvērtīgu krustojumu, jo abās puses ir trijstūra zīmes Dodiet ceļu. Braucot taisni uz Siguldu, 70 km/h ierobežojumam vairs nevajadzētu būt spēkā, jo esam šķērsojuši attiecīgo krustojumu. Lai gan šeit varētu braukt ar 90 km/h, daļa šoferīšu ar 70 km/h turpina braukt atlikušos 3 km līdz pat Siguldai. Kuram šajā situācijā ir taisnība?
Atbilde
CSN likums nosaka, ka maksimālā ātruma ierobežojošā ceļazīme un dažu citu zīmju darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes. Jāņem vērā, ka zīmju darbības zona nebeidzas vietās, kur uz ceļa izbrauc no blakus teritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma un tamlīdzīgi), un vietās, kur ceļu šķērso vai no tā atzarojas lauku ceļš, meža ceļš vai cits tamlīdzīgs ceļš, pirms kura nav uzstādītas attiecīgas priekšrocības zīmes, kā arī krustojumos, kuriem nav tieša pieslēguma attiecīgajai brauktuvei.
Citi lasa
Konkrētajā gadījumā zīmes Dodiet ceļu nepadara šo vietu par krustojumu, jo šīs zīmes uzstāda arī blakus teritoriju pievados. Svarīgi ir ievērot, vai pirms šī krustojuma redzam zīmi Galvenais ceļš (201. zīme) vai zīmi Krustojums ar mazāk svarīgu ceļu (203. zīme). Šajā situācijā ir uzstādīta 203. zīme, kas nozīmē, ka pēc šī krustojuma beidzas iepriekš noteiktais ātruma ierobežojums. Tātad līdz pat Siguldai varam braukt ar 90 km/h.
Analoģiska situācija ir, braucot no Siguldas puses uz Rīgu. Neilgi pirms šī krustojuma ir 70 km/h zīme, bet uzreiz pēc krustojuma šķērsošanas atļauts paātrināties līdz 90 km/h, lai gan par jauno ātruma ierobežojumu nevēsta neviena ceļazīme.