Jautājums
Labdien! Vēlos uzdot jautājumu par automātiskajām transmisijām. Es braucu ar Mercedes-Benz E klases universāli. Esmu pamanījis, ka visiem mūsdienu auto, kuriem ir AT, iespējams pārslēgties mehāniski. Pēdējo divu gadu laiku tā arī nekad neesmu izmantojis šo funkciju, jo nesaprotu, kāpēc tad izvēlēties automātu, ja pārslēdzies ar paša rokām?
Atbilde
Mehāniskā pārslēgšanās funkcija AT pieejama ne vien mūsdienu, bet arī 20 un vairākus gadus veciem spēkratiem. Agrāk biežāk bija sastopama atsevišķā iespēja ieslēgt pirmo, otro un trešo pārnesumu, kas bija lietderīgi smagākos ekspluatācijas apstākļos. Tagad izplatīta ir –/+ sistēma. Ir vairāki iemesli, kāpēc šī opcija ir ietverta un kāpēc tā dažkārt tiek izmantota.
Šī funkcija ir noderīga, braucot kalnu serpentīnos. Braucot lejup un ilgstoši turot nospiestu bremžu pedāli, bremzes uzkarsīs un ātri vien zaudēsiet kontroli pār auto. Tā vietā var ieslēgt zemāku pārnesumu, piemēram, trešo, un bremzi koriģēt tikai straujos pagriezienos. Šādā veidā auto tiek bremzēts ar dzinēju, neuzkarsējot bremžu sistēmu un samazinot iespēju izslīdēt.
Arī sniegotos kalnu ceļos labāk pašam kontrolēt pārnesumu izvēli, lai automāts jūs negaidīti nepārsteigtu ar pārnesumu maiņu.
Otrs iemesls ir pārāk lēna transmisijas darbība, tā ir raksturīga ne tikai veciem auto. Apdzīšanas mirklī nepieciešams tūlītējs paātrinājums, bet automāts var vilcināties. Šādā gadījumā pirms manevra veikšanas ir ieteicams pārslēgt zemāku pārnesumu un pēc tam atkal ieslēgt automātisko režīmu.