Jautājums
Kopš septembra sākuma sievai meklēju ekonomisku hečbeku, un lietotu auto sludinājumos daudzi auto ir ievesti no Francijas. Vai šādus auto būtu ieteicams izvēlēties? Vai tomēr uzticēties auto, kas atvests no Vācijas? Esmu dzirdējis, ka automašīnas no Beļģijas un Francijas nebūtu vēlams izvēlēties. Visi ievestie auto nebūs bēdīgā stāvoklī – ar lieliem nobraukumiem un bez skatēm?
Atbilde
Francija atrodas otrajā vietā aiz Vācijas pēc Latvijā importēto automašīnu skaita, taču mēs neieteiktu pievērst īpaši lielu uzmanību tam, no kuras tieši valsts ticis importēts auto, bet gan tā stāvoklim, nobraukumam u. c. faktoriem. Auto no Vācijas uzreiz negarantē labu auto pirkumu, tāpēc pirms iegādes svarīga ir auto tehniskā un vizuālā stāvokļa pārbaude, odometra vēstures pārbaude un reģistrēto negadījumu pārskats.
Tieši avāriju faktors ir īpaši svarīgs, jo Francijas satiksme ir pazīstama ar daudzajiem negadījumiem.
Tiesa, tie lielākoties notiek pilsētu apvidū, nodarot nenozīmīgus bojājumus auto bamperiem, spārniem, sliekšņiem un diskiem. Šā iemesla dēļ dažiem auto būs sakrāti pat vairāki apdrošināšanas gadījumi, taču lielākā uzmanība jāpievērš avārijas bojājumu radītājiem zaudējumiem. Ja remonts maksājis vairākus tūkstošus eiro, tad šī nebūs bijusi tikai vienkārša virsbūves saskrāpēšana.
Auto potenciālo stāvokli nevar vērtēt tik viennozīmīgi. Ja auto nāk no Atlantijas okeāna piekrastes reģiona, tad iespējamas potenciālas problēmas ar rūsu. Ja tas nāk no kalnu rajona, dzinējam, transmisijai un citiem mezgliem būs potenciāli lielāks nodilums, ikdienā strādājot smagākos apstākļos. Kas attiecas uz tehnisko apskati, Francijā automašīnām tā jāveic reizi divos gados, un Francijā ir likums, kas pieprasa, lai pirms īpašnieku maiņas automašīnai būtu derīga tehniskā apskate vismaz sešus mēnešus.