Abas «MX-30» versijas iespaidīgus rezultātus uzrādījušas visās četrās «Euro NCAP» testu kategorijās: pieaugušie pasažieri – 91%, bērni – 87%, neaizsargātie satiksmes dalībnieki (gājēji) – 68%, drošības palīgsistēmas – 73%. Savukārt sānu trieciena testos, kā arī par 6–10 gadus vecu bērnu aizsardzību gan frontālā, gan sānu triecienā auto ieguva maksimālos punktus.
Trīs galvenie faktori
«MX-30» bija pirmā «Mazda», kas piecu zvaigžņu vērtējumu saņēma pēc stingrākām 2020. gada «Euro NCAP» triecienizturības prasībām, kurās lielāks uzsvars likts uz pasažieru aizsardzību, aizsardzību pēc avārijas un uzlabotām vadītāja atbalsta tehnoloģijām.
Lielisko veiktspēju Mazda gadījumā nosaka trīs galvenie faktori. Pirmais – jaunā «Skyactiv» arhitektūra, kas virsbūvi padara vieglu, taču ļoti izturīgu un triecienus absorbējošu. Otrais – plašs uzlaboto «i-Activsense» drošības tehnoloģiju klāsts, kas palīdz autovadītājiem laikus pamanīt riskus, kā arī samazināt bojājumu un savainojumu iespējamību. Trešais – augsta līmeņa gājēju aizsardzība, kas mazina sadursmes ietekmi uz neaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.
Jaunajam «Mazda plug-in» hibrīdam piemīt tādas pašas īpašības kā pilnībā elektriskajam «MX-30», taču vienlaikus tas paver arī nebijušas iespējas automašīnu izmantot kā elektrisko transportlīdzekli. Būdams aprīkots ar 17,8 kWh akumulatoru, «MX-30 e-Skyactiv R-EV» spēj 85 km veikt tīri elektriskā režīmā.
Izmantojot «Mazda» unikālo rotordzinēja tehnoloģiju, pilnīgi jaunais 830 cm³ viena rotora benzīndzinējs darbojas kā ģenerators un ļauj veikt tālākus braucienus bez raizēm par to, vai izdosies nokļūt galamērķī, kā arī vai pa ceļam būs iespēja uzlādēt. Rotordzinēja bloks, kam nav mehāniska savienojuma ar riteņiem, vienkārši darbojas kā ģenerators un nodrošina plūdenu braukšanu, jo piedziņai «MX-30 e-Skyactiv R-EV» vienmēr izmanto tikai elektromotoru.
«Mazda», kam ir vairāk nekā pusgadsimta pieredze rotordzinēju izstrādē, šo tehnoloģiju modelim «MX-30 e-Skyactiv R-EV» izvēlējās tādēļ, ka tai piemīt unikāla spēja nepieciešamo jaudu iegūt vieglā un kompaktā spēka agregātā. Rotordzinējs motortelpā ir glīti novietots blakus ģeneratoram un lieljaudas elektromotoram. 17,8 kWh akumulatora un 50 litru degvielas tvertnes kombinācija rada unikālu «plug-in» hibrīdu, kas ļauj veikt līdz 680 km. Savukārt CO2 izmešu daudzums ir tikai 21 g/km (atbilstoši WLTP), un tas nodrošina klasē labākos ekoloģiskuma rādītājus.
Pārdošanā nonāks jau šogad
Izcils «MX-30» dizaina elements ir «Freestyle» durvis, kas nāk mantojumā no 2003. gada «Mazda RX-8». Durvis veras pretēji braukšanas virzienam, tomēr tas neietekmē drošību.
«Deformēto virsbūves elementu analīze pēc frontālās sadursmes ar nobīdītu šķērsli parādīja, ka «MX-30» konstrukcija vērā ņemamus riskus pasažieriem nerada,» pēc testiem informēja «Euro NCAP» eksperti.
«Gan sānu barjeras testā, kas imitē sadursmi ar citu transportlīdzekli, gan smagākā sānu triecienā pret stabu visu kritisko ķermeņa zonu aizsardzība bija laba, un «MX-30» šajos divos testos ieguva maksimālos punktus.»
Atbilstoši «Mazda» proaktīvās drošības filozofijai japāņu ražotājs nepārtraukti strādā, lai uzlabotu drošības rādītājus un veidotu nākotnes sabiedrību, kurā nav autoavāriju. Arī izcilā dinamika, kas panākta ar «Skyactiv» tehnoloģiju, veicina «MX-30 e-Skyactiv R-EV» drošību. Padarot automašīnu vieglāk vadāmu, tiek samazināta negadījumu iespējamība, bet netiek apdraudēts Mazda automobiļiem raksturīgais braukšanas prieks.
Pasaules prezentāciju «Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV» piedzīvoja Briseles autoizstādē janvārī un pārdošanā visā Eiropā nonāks šī gada beigās.