Kā aģentūrai LETA pavēstīja Saeimas Preses dienestā, deputāti šodien izskatīja šonedēļ gaidāmās Transporta, telekomunikāciju un enerģētikas padomes dienaskārtības jautājumus, tostarp apstiprināja Latvijas nacionālo pozīciju par ilgtspējīgas un viedas mobilitātes stratēģiju.
Eiropas Komisija (EK) ir nākusi klajā ar ilgtermiņa vīzijas dokumentu, lai transporta sektors Eiropā kļūtu ilgstpējīgāks, iekļaujošāks, viedāks, drošāks un noturīgāks, vienlaikus mazinot siltumnīcefekta gāzu emisijas. Emisiju samazinājumam ir jābūt izmaksu efektīvam, lai visas valstis sniegtu savu ieguldījumu. Tāpat pakāpeniski jāatsakās no fosilās degvielas transportlīdzekļiem, akcentēja Tērauda.
Komisijas priekšsēdētāja izcēla, ka dzelzceļam jābūt ES transporta sektora mugurkaulam tiešā sasaistē ar izvirzītajiem klimata mērķiem un būtisku gaisa piesārņojuma samazināšanu.
Citi lasa
«Šobrīd Eiropā diskutē par dzelzceļa izvirzīšanu ilgtspējīgas un gudras mobilitātes priekšgalā, lai uzlabotu dzelzceļa transporta pakalpojumus,» pauda deputāte.
EK pagājušā gada decembrī nāca klajā ar paziņojumu Ilgtspējīgas un viedas mobilitātes stratēģijai – Eiropas transporta virzībai uz nākotni, kas iezīmē plānus transporta politikas virzībai ceļā uz klimata neitralitāti.
Savukārt ES Padomes secinājumos par dzelzceļa attīstību uzsvērts, ka kravu novirzīšana no oglekļa ietilpīgiem transporta veidiem uz dzelzceļu ir efektīvākais veids, kā dekarbonizēt transportu lielā daļā ES teritorijas. Virzoties uz minētajām izmaiņām, Eiropai būs jāstiprina dzelzceļa satiksmes konkurētspēja, pielāgojot dzelzceļa pakalpojumus klientu prasībām, kā arī efektīvi optimizējot multimodālos risinājumus starp dzelzceļu un citiem transporta veidiem.