Veidojot X6 pirmo paaudzi, Bavārijas autoražotājs spēra ļoti drosmīgu soli, kombinējot apvidus auto ar kupejas aprisēm. Par pamatu tiek ņemts esošās paaudzes X5, piešķirot tam elegantāku virsbūves siluetu un temperamentīgāku raksturu – tās ir būtiskas īpašības dzīvesstila automašīnām. Teju pusmiljons pārdoto X6 eksemplāru lika saausīties arī konkurentiem. Ievērojot teju desmitgadi ilgu piesardzību, unikālajai formulai sekoja arī sāncenši, taču šāda vilcināšanās ļāva BMW iekrāt pieredzi un tirgū ienākt jau ar trešās paaudzes modeli.
Dienvidkarolīnā ražotais X6 ir veidots uz X5 modeļa bāzes, tas kļuvis radniecīgāks tiem pircējiem, kuri dažus bagāžas ietilpības litrus labprāt mainītu pret sportiskāku ārieni. Atšķirības abu modeļu priekšējā dizainā ir ļoti niansētas, saglabājot X sērijas atpazīstamo dizaina valodu.
Būtiskākā norāde uz X6 identitāti ir agresīva dizaina bamperi un nedaudz izmainīta radiatora režģu elipsveida forma. Interesanti, ka tradicionālās BMW nieres ne tikai atveras un aizveras atkarībā no motora temperatūras, bet, izvēloties Iconic Glow opciju, tumsā tiks arī izgaismotas, izmantojot inovatīvu LED šķiedru tehnoloģiju. Aplūkojot aizmuguri, redzams pilnībā jauns imidžs, un tā būtiskākās iezīmes ir unikālā dizaina lukturi un zemā jumta līnija, kas stiepjas līdz pat bagāžnieka spoileram, atsaucot atmiņā radniecīgo X4 krosoveru.
Interjers ieturēts klasiskā BMW stilā, tāpēc kvalitāte un ergonomika veidota pēc augstākajiem standartiem. Izteiksmīgā baltās un melnās krāsas interjera elementu saspēle rada augstvērtīga premium klases interjera sajūtu. Pateicoties BMW Individual iespējām, salona apdarei pieejama ļoti bagātīga krāsu gamma, sākot ar klasiski melnu līdz pat sārti sarkanai. Lai paspilgtinātu šīs emocijas, X6 apdarē izmantoti Crafted Clarity stikla elementi, kas redzami uz pārnesumu sviras, iDrive vadības slēdža, multimediju skaļuma slēdža un motora startēšanas pogas.
Vizuālā pievilcība nebūtu nekas bez zināšanām, tāpēc X6 apguvis plašu klāstu inteliģento gudrību.
12,3 collu centrālo ekrānu iespējams vadīt ar žestu un balss palīdzību, sistēmai uztverot pat no angļu valodas attālinātākos akcentus.
Ceļa izgaismošana uzticēta Laserlight X lāzergaismām ar 500 metru apgaismes rādiusu, auto novietošanu stāvvietā atvieglo kvalitatīva apkārtskata kamera, bet iekļūšana salonā iespējama ar digitālo atslēgu jūsu Android viedtālrunī, savukārt melomānus uzrunās Bowers & Wilkins Diamond audiosistēma, kas pieejama par papildu 4207 eiro.
Par drošību rūpēsies adaptīvā kruīza kontrole un līniju asistents, kas automātiski piekoriģēs trajektoriju, ja pietuvosities joslu apzīmējumiem, un citi asistenti.
Tiem, kuri labāk izvēlas uzticēties savām prasmēm, šo un citas sistēmas iespējams deaktivizēt. Aizmugures pārskatāmību ierobežo masīvās logu statnes un šaurais aizmugures stikls, tāpēc viena no noderīgākajām un aizraujošākajām funkcijām ir atpakaļgaitas braukšanas palīgs, kas atceras ar stūri veiktās kustības pēdējos piecpadsmit metros un pretējā veidā prot izstūrēt no sarežģītas vietas. Noderēs tiem, kuri mēdz iebraukt sprukās. Vairums no šīm ekstrām pieejamas par papildu maksu, ātri vien palielinot auto vērtību.
Pateicoties elektriski maināmam stūres un sēdekļu stāvoklim, sev tīkamu sēdpozīciju atradīs arī garāka auguma vadītāji. Tiklīdz esam piesprādzējušies, sēdekļu sānu malas ieskauj vadītāju, liekot sajusties kā mājas. Zemāki griesti nedaudz sašaurinājuši brīvo telpu aizmugurē sēdošajiem, taču tas neradīs diskomfortu, ja vien neesat kandidāts uz vietu basketbola komandā. Salīdzinot ar X6 priekšteci, jaunajā modelī vietas ir vairāk, ko sniedz par 42 mm palielinātā riteņu bāze.
Visērtāk braucienā būs doties 2 + 2 formātā, starp aizmugurē sēdošajiem izvelkot sēdekļa atzveltnē esošo dzērienu turētāja galdiņu. Ne velti šāds izkārtojums no rūpnīcas bija lielākajai daļai pirmās paaudzes X6.
Priekšā sēdošie savas dzērienu glāzītes var ne tikai atdzesēt, bet arī uzturēt vienmērīgu siltuma temperatūru, kas ir noderīgi mūsu klimata apstākļos, it īpaši, kad vairākus gadalaikus varam izjust vienā dienā. Arī sēdekļiem pieejama apsilde un ventilācijas funkcija, bet garākā ceļā muguras saspringumu mazinās masāžas funkcija. Lai bezgalīgā debesjuma vērošanu padarītu vēl iespaidīgu, X6 panorāmas stikla jumts palielināts par 83%, salīdzinot ar priekšteci, turklāt stikls tiek izgaismots tādā krāsā kā salona apgaismojums. Tas rada ļoti patīkamu noskaņu naksnīgā braucienā.
Sīklietu novietņu šeit netrūks. Zemā jumta līnija ierobežos augstāku mantu pārvadāšanu bagāžniekā, taču tā kvadrātveida forma ir praktiska, turklāt zem grīdas paslēpies vēl viens mantu nodalījums. 580 litru bagāžas telpa ir par 65 l mazāka nekā X5, tomēr pietiekama ikdienas pirkumiem vai dažiem ceļojuma koferiem. Ja ar to nav gana, aizmugures sēdekļu atzveltnes iespējams nolaist slīpi attiecībā 40/20/20, palielinot telpu līdz 1530 litriem.
Pilsētā X6 paaugstinātais klīrenss ļauj izbaudīt klasisko apvidus auto ieguvumus, liekot vadītājam sajusties droši un pārliecināti par savu atrašanos paaugstinātā sēdpozīcijā. X6 iespējams aprīkot ar aizmugures riteņu piestūrēšanas sistēmu, kas atvieglos manevrus šauros pilsētvides krustojumos, pagriežot aizmugures riteņus uz pretējo pusi, savukārt uz šosejas tie sekos priekšējo riteņu pagrieziena leņķim, uzlabojot stabilitāti uz šosejas.
Lai arī aizmugures riteņi pagriežas vien par dažiem grādiem, tas būtiski izmaina automašīnas manevrētspēju.
Šī sistēma ievērojami samazina pat kompaktu hečbeku izveicību, nemaz nerunājot par teju piecmetrīgu auto, kam tas būs būtisks ieguvums.
Tehniskais nodrošinājums jaunajā X6 ir iespaidīgāks nekā jebkad agrāk, pārņemot X5 motoru klāstu. Mūsu izmēģinātais M50d ir jaudīgākais dīzeļdzinējs un otrs spēcīgākais agregāts visā X6 arsenālā, ierindojoties uzreiz aiz 530 zirgspēku M50i V8, kas aizstāj xDrive50i. Lai iegūtu 400 ZS un 760 Nm, M50d apgādāts ar četriem turbokompresoriem, laužot mītus par to, cik ātrs var būt ar dīzeļdzinēju aprīkots apvidus auto. Ne velti BMW izvairās no populārās SUV abreviatūras, tā vietā izmantojot SAV, kas tulkojumā no angļu valodas nozīmē sportisko aktivitāšu auto. Un sportot tas patiesi ļaus.
Tiklīdz X6 tiek laukā no pilsētas krātiņa, atklājas arī tā mežonīgā puse. M sporta izplūdes sistēmas neuzbāzīgā, bet pārliecinošā rūkšana būs dzirdama ne vien salonā, bet arī garāmgājēju ausīs.
Testa braucienā dodoties uz Ropažu apgabala līkumotajiem ceļiem ar dažādu profilu segumu, M sporta diferenciālis neļauj zaudēt saķeri un prasmīgi sadala griezes momentu pat tad, kad, tiecoties pēc maksimālā paātrinājuma, degvielas patēriņa radītājs skaitļus nomaina pret bezgalības simbolu. Ātrumam pieaugot, mainās arī stūres stingrība, padarot manevrēšanu vēl precīzāku. Tā rezultātā X6 demonstrē vienu no labākajiem sniegumiem savā segmentā.
Jau pirmās paaudzes X6 ieguva pārveidotu xDrive pilnpiedziņas sistēmu, padarot to atlētiskāku līkumos nekā X5, un šis sportiskais gars nav zudis arī jaunajā modelī. Aktivizējot sporta braukšanas iestatījumus, X6 kļūst vēl stingrāks un saspringtāks. Par to rūpējas adaptīvā M balstiekārta, kas šajā versijā aizstājusi standarta adaptīvo piekari. Pirmais simts tiek sasniegts 5,2 sekundēs, astoņpakāpju automātiskajai transmisijai mainot pārnesumus veiklāk, nekā to spēj konkurenti no Ingolštates. Nenogurstošā tempā gandrīz 2,5 tonnas smagais apvidnieks visai ātri pratīs sasniegt arī maksimālo 250 km/h robežu.
No reibinošā skrējiena līdz nesteidzīgam, komfortablam braucienam šķir vien slēdža nospiešana, kas aktivizē komforta režīmu. Neraugoties uz 22 collu diskiem un zemprofila riepām, X6 šasija veiksmīgi uzsūks vairumu ceļa seguma nepilnību. Braucot mierīgā režīmā, mūs uz priekšu dzen tikai aizmugures tilts, samazinot degvielas patēriņu.
Komforta režīmā X6 salonā iestājas rāms klusums, padarot izplūdes sistēmas skaņu diskrētāku.
Mūsu testa auto uzstādīti gan logu stikli ar pastiprinātu skaņas izolāciju, gan tā sauktā soft close sistēma, padarot durvju aizvēršanu praktiski nedzirdamu. Starp citu, trešās paaudzes modelis kļuvis par pirmo X6, kam pieejama bezceļu pakotne skarbākiem braukšanas apstākļiem. Tiesa, lai kuru versiju izvēlētos, durvis pilnībā nenosedz sliekšņus, tāpēc neuzmanīgākie itin bieži sasmērēs bikšu staras.
Mēs pārliecinājāmies, ka M50d spēj sagādāt aizraujošu emociju buķeti, tomēr līdzvērtīgu braukšanas baudījumu sniegs arī pircēju iecienītās 30d un 40i modifikācijas. 30d dīzeļdzinējs attīsta 265 ZS un 100 km/h sasniedz tikai par sekundi lēnāk nekā M50d. Tas būs ekonomiskākais klāsta pārstāvis, vidēji uz katriem 100 km/h patērējot aptuveni 7 l/100km. Tāpat šī izvēle ļaus ietaupīt ievērojamu naudas daudzumu iegādes brīdī. Ar M pakotni un citiem labumiem aprīkots 30d izmaksās aptuveni 85 000 eiro, kamēr mūsu izmēģinātais M50d maksā 139 000 eiro.
Materiāls tapis sadarbībā ar Inchape Motors Latvia