Kā pareizi uz jumta stiprināt laivu?
Berlingo ir ļoti piemērots auto, lai uz tā jumta vestu vismaz vienu laivu, taču to ir jāprot darīt pareizi. Rūpīgāk pavērojot ceļu satiksmi var novērot, ka dažkārt ar šīm lietām grēkojam. Bez iepriekšējas pieredzes un zināšanām pārvadājot laivu varam apdraudēt gan sevi, gan citus, tāpēc svarīgi ņemt vērā dažus padomus, lai viss noritētu droši:
- Ja uz jumta nav citas bagāžas, laivu vēlams likt jumta vidusdaļā.
- Aerodinamikas nolūkos laiva jāliek otrādi – ar dibenu uz augšu. Pretējā gadījumā vējš var tikt zem laivas un ir bijuši gadījumi, kad no jumta tiek norauta ne tikai laiva, bet arī viss garenstienis.
- Neievērojot aerodinamikas principus, būtiski palielināsies arī degvielas patēriņš.
- Lai izvairītos no pārvilkšanas un inventāra sabojāšanas, vēlams izmantot vienkāršas sprādzes, nevis velkamās.
- Velkot saites pāri jumta reliņiem, saite jāvelk maksimāli tuvu laivas malai, nevis mašīnas sāniem, lai inventāram nebūtu brīva vieta kustībai.
- Lai inventārs turētos stingri, saites jāsien dubultā, tāpēc svarīgi, lai saites nebūtu par īsu.
- Pēc tam, kad sprādze ir nostiprināta, saites brīvos galus vēlams nosiet, lai tie neplīvo vējā un saite nekļūtu vaļīga.
- Var izmantot dažāda materiāla saites, piemēram, polsterētas, taču pareizai nostiprināšanai pietiks arī ar pavisam parastām saitēm, kas paredzētas 300 kg slodzei.
- Ja reliņu platums atļauts, uz jumta var likt arī divas laivas, taču katra jāstiprina atsevišķi un ar dibeniem uz āru, lai laivas spiestos kopā, nevis vējā atšķeltos viena no otras. Vēlams abas laivas pēc tam sasiet kopā ar papildus saiti.
- Lai atvieglotu laivas noņemšanu un uzlikšanu, kā arī nesabojātu automašīnas krāsojumu, vēlams laivas celt divatā.
- Ja jumta reliņiem nav gumijotas virsmas, inventāra saudzēšanas nolūkos uz reliņiem var uzlikt standarta santehnikas cauruļu izolācijas materiālus vai koka dēli, kas jāpiestiprina pie reliņa. Lai laiva neslīdētu, var izmantot arī pavisam vienkāršu gumijotu materiālu, piemēram, ielikt starp reliņiem un laivu riteņa riepas kameru.
- Lielākam laivu skaitam jāizmanto speciāli paredzēta piekabe, nevis pašrocīgi veidoti “projekti”.
- Lai nerastos negaidīti pārsteigumi, vēlams izmantot pārbaudītus un sertificētus šķērstieņus, kurus iespējams iegādāties arī automašīnas oriģinālo aksesuāru katalogā.
- Braucot klāt pie upes krasta, uzmanīgi izvērtējiet smilšaino segumu. Ņemot nost laivu, auto atstājām pavisam neliela slīpumā, bet ar to pietika, lai priekšējie rati zaudētu saķeri un auto nekustīgi paliktu uz vietas. Paldies līdzās esošajiem laivu braucējiem par palīdzīgu roku izstumšanā!