Tehnika & brauciens
Šī segmenta ciltsraksti nosaka, ka tālām distancēm un smagam darbam vislabāk piemērots ir dīzeļdzinējs. Berlingo pieejams 1,5 litru BlueHDI agregāts ar 100 ZS (250 Nm) un 130 ZS (300 Nm). Mēs izmēģinājām pirmo no tiem un pēc aptuveni 400 km ceļojuma vidējais degvielas patēriņš bija 5,9 l/100 km. Ļoti atzīstams sniegums, ja ņemam vērā laivas radīto vēja pretestību, pasažieru skaitu, bagāžu un pavisam ikdienišķu braukšanas stilu. Bez lielas piepūles tas sekmīgi ar visiem pasažieriem tika Turaidas kalna virsotnē, 250 Nm griezes momentam atstājot rezervi, ja plānojat vilkt aiz sevis piekabi. Ja ceļojuma galamērķis bieži ved uz Alpu kalniem, labāk izvēlēties 130 ZS modifikāciju.
Ja Berlingo vairāk tiks lietots īsākos braucienos un nerodas ikdienišķa nepieciešamība pēc lielāka griezes momenta, var izvēlēties sparīgo 1,2 litru PureTech benzīna turbomotoru, kas attīsta 110 un 130 ZS. Visi Berlingo pieejami ar piecu vai sešu pakāpju mehānisko transmisiju, taču jaudīgākās versijas var sajūgt ar astoņpakāpju automātu.
Salīdzinot ar pircēju pieprasīto SUV segmentu, MPV gaitas īpašības un dizains allaž norāda, ka priekšroka šeit tiks dota ietilpībai un praktiskajām īpašībām.
Lai arī Berlingo ir grūti aizbēgt no komercauto auras, līdz ar jauno paaudzi tas pratis transformēties no kravas bulciņas ar logiem par ģimenes auto.
Stūre pilsētas burzmā ir viegla, bet virsbūves svārstības līkumos ierobežotas, lai arī augstā virsbūve šķietami liecina par pretējo. Vēl viens solis tuvāk vieglajam auto!
Arī nokļūstot laivošanas vietā, piebraukšana tuvāk upes krastam nerada problēmas. Pateicoties 180 mm klīrensam, paaugstinātajai sēdpozīcijai un īsakai pārkarei, apkārtējā pārredzamība ir ļoti laba. Lielie sānu stikli savukārt patiks bērniem, nodrošinot plašu skatlogu arī mazākajiem braucējiem.
Iespējams, ka to izdevās panākt pateicoties mūsu kravai un papildus svaram, bet Berlingo visai mierīgi uztver ceļa nelīdzenumus. Vienīgais, kas garākā ceļa posmā var traucēt, ir vēja šņākoņa no apjomīgajiem sānu spoguļiem.