• Testējam auto tandēmā: scenogrāfe Ineta Sipunova un Honda Civic

    Honda
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    2. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Jauno Civic uzticējām videomāksliniecei un scenogrāfei Inetai Sipunovai, Latvijas Mākslas akadēmijas pasniedzējai, kura veidojusi videoprojekcijas Alvja Hermaņa režisētajām operām Zalcburgā, Berlīnē, Vīnē, Briselē, Milānas La Skala teātrī, strādājusi Honkongā un Maskavā ar Andreju Žagaru. Mūs interesēja, vai Honda Civic ir kas kopējs ar Pučīni Čo-čo-sanas jeb Madama Butterfly japānisko grāciju? Braucam!

    Civic var uzskatīt par nobriedušu un pieredzes bagātu ģimenes hečbeku. Desmit paaudzes sasniedzis vien retais, tomēr uz vecumu tas it nemaz nav kļuvis nopietnāks. Tieši otrādi. Katra nākamā Civic paaudze kļūst arvien jauneklīgāka, ārišķīgāka, ļaujot hečbekam izcelties, pat neizvēloties to košā krāsā. Šķiet, ka japāņu dizaineri ar roku spēj aizsniegt kosmosu, bet ar vienu kāju vēl joprojām turas pie zemes – eksterjers izteikti šaudās starp man ļoti patīk un nu nē frontēm.

    Japāņu dizains

     Līdzīgi kā iepriekšējam Civic, aizmugures pārskatāmību būtiski ierobežo loga spoilers un slotiņasmehānisms

    Melnās un masīvās bamperu plastmasas, kā arī aizmugures lukturu dizains var mulsināt, bet vienaldzīgo nebūs. Turpretim interjeru nav skāris apaļās gadskārtas trakums – ergonomiskais dizains ir pavisam prātīgs un ieturēts. Augstā viduskonsole ļauj sajusties kā pilota kabīnē, un kopējo auru uzlabo mīkstie apdares materiāli. Ja vien netiks izvēlēta versija ar lielizmēra vieglmetāla diskiem, skaņas izolācija tiks galā ar vairumu trokšņu. Tomēr ne jau skriešana pēc dizaina balvām ir iemesls, kas pircējiem licis savā īpašumā iegūt Civic paaudzi no paaudzes.

    Honda galvenie trumpji ir uzticamības reputācija un auto funkcionalitāte ikdienā

    Kamēr par pirmo vēl pāragri spriest, par otru varējām pārliecināties. Priekšā sēdošajiem nedaudz paplašināta brīvā vieta pleciem, vienlaikus izveidojot lielāku atstatumu starp sēdekļiem. Plašas sēdekļu un stūres regulējuma iespējas ļaus iegulties gan sportiskā sēdpozīcijā, gan uzstutēties tuvāk jumtam.

    Aizmugurē ne visiem būs ērti. Pateicoties paplašinātajai riteņu bāzei, starp pasažieru kājām un priekšējo sēdekli ir daudz brīvas vietas, un uz papīra šeit tiešām vietas kļuvis vairāk, bet garākam līdzbraucējam traucēs jumta noapaļojums aizmugurē. Šoreiz tā nav pat izteikti zema, bet jumtā ir izveidots uz salonu vērsts izcilnis, liekot pret to atdurties galvai. No iepriekš izslavētās Magic Seats funkcijas Honda gan atteikusies, un aizmugures sēdekļu pamatnes vairs nevar pacelt.

     Civic salonā labi iederas Inetas skatuves makets dokumenālai izrādei par Valmieras teātra ilggadējo direktoru un režisoru Pēteri Lūci.

    Bagāžas nodalījums saglabājis 478 l tilpumu, tas vēl joprojām ir pietiekami, lai būtu viens no labākajiem rādītājiem klasē. Praktisko pusi papildina dažādas mantu novietnes, kuras izteikti daudz atrodas viduskonsolē un pie roku balsta. Auto kļuvis 30 mm platāks, 130 mm garāks un 20 mm zemāks. Jaunumi ir arī balstiekārtā.

    Tagad aizmugurē torsionu sistēmu nomainījusi neatkarīgā daudzsviru piekare (adaptīvie amortizatori dārgākajās versijās), uzlabojot vadāmību līkumos un padarot to komfortablāku. Stūre kļuvusi precīzāka, un tās gājiens samazinājies līdz vienam apgriezienam uz katru pusi. Tas atvieglo manevrēšanu pilsētā.

    Honda dzinēji

    Honda palicis uzticīgs VTEC tradīcijām. Civic sākotnēji būs pieejams ar diviem jauniem benzīna turbodzinējiem – 1,0 l motoru ar 129 ZS un 1,5 l agregātu ar 182 ZS jaudu. Abi bez liekas pierunāšanas sasniedz atļauto braukšanas ātrumu, šosejas režīmā pat trīscilindru motora rūkoņai netraucējot pasažieru sarunām.

    Ilggadējiem Honda braucējiem būs jāpierod, ka vairs nav nepieciešams izgriezt dzinēju līdz galam, sasniedzot sarkanās tahometra iedaļas.

    Ar šiem benzīniem var braukt gluži kā ar dīzeļdzinēju, pārslēdzoties jau laikus un nemazinot dinamiku. Ražotājs norādījis, ka abi dzinēji iekļaujas vidējā patēriņā – 5–6 l/100 km. Testa brauciens pierādīja, ka šim rādītājam jāpievieno vismaz vēl viens litrs. Vēlāk klāstam pievienosies arī 1,6 l dīzelis, kuram būs pieejams deviņpakāpju automāts.

     Civic šobrīd pieejams hečbeka versijā, un drīz klāstu papildinās arī sedana modifikācija.

    Bāzes versijā abi benzīna dzinēji savienoti ar precīzo un Civic atlētiskajam tēlam piemēroto 6MT. Par papildu samaksu var iegūt septiņu pārnesumu bezpakāpju CVT automātu. No variatora nav jābaidās. Līdz ar jaunā Civic iznākšanu aizgājuši pagātnē tie laiki, kad variators lika dzinējam strādāt neveselīgi augstos apgriezienos, vienlaikus automašīnai negribīgi paātrinoties.

    Šī CVT transmisija radināta uzvesties kā tradicionālais automāts. Tiesa, izjūtu ziņā konkurentos pieejamās divsajūgu transmisijas sniegs lielāku braukšanas baudījumu. Līdz vairāk nekā 300 ZS jaudīgajai Type-R sporta versijai vēl jāpagaida, tomēr arī standarta Civic var uzspicēt ar dažādiem aerodinamikas aksesuāriem. Jumta spoilers, sporta pedāļi, aerodinamiskāki bamperi, dubultā izplūde un 18 collu vieglmetāla diski salikumā ar 1,5 l dzinēju būs labs sākums, lai iesildītos.

    Aprīkojums

    Standarta aprīkojums ir bagāts – apsildāmi sēdekļi, automātiskā bremzēšanas sistēma un ceļazīmju atpazīšana. Īpaši vērts izcelt adaptīvo kruīza kontroli, kas bāzes versijā pieejama tikai retajam konkurentam. Uzlabotās multimediju sistēmas 7 collu skārienjutīgais ekrāns strādā bez aiztures. Šis displejs ar Garmin navigāciju nāks komplektā visiem Civic, izņemot bāzes versiju. Otrs ekrāns atrodas tieši vadītāja acu priekšā. Civic pieejams ar digitālo instrumentu paneli, kurā var kontrolēt lielu daļu funkciju, kas redzamas centrālajā ekrānā.

    Vērtē Ineta Sipunova

    Ar automašīnām un braukšanu esmu uz tu! Jau no bērnu dienām kopā ar tēti pavadīju ilgu laiku garāžā, tolaik mācoties skrūvēt moskviču. Gūtās iemaņas man ir palīdzējušas dzīvē. Lēnām nokļuvu arī līdz savam pirmajam žigulim. Atceros, kad devāmies garā ceļojumā ar trim žiguļiem – bez cirka neiztikt, ja vēl salonā sēž leģendārais smagsvars Hardijs Lediņš.

    Mūsu auto pārplīsa ģeneratora siksna, un es uzreiz sapratu, kas par problēmu, kamēr veči vēl brīnījās.

    Vēlāk sekoja brāļa uzdāvinātais Opel Kadett, tad Ford Orion, Audi 80 un dažādu citu zīmolu auto. Šobrīd braucu ar VW Golf 6 dīzelīti un automašīnas esmu radusi izvēlēties ļoti pragmatiski. Ļoti labi, ja auto maz tērē degvielu un ir ietilpīgs, bet to grib visi! Var vest daudz mantu un pat gulēt! Ikdienā esmu devusi priekšroku nevis AT, bet gan mehāniskajai transmisijai gluži vienkārša iemesla dēļ – lai neaizmirstos, kā ar to ir braukt.

    Iesēžoties Honda Civic, uzreiz var just, ka viduskonsole ir ļoti augsta. Pie tās sākumā ir grūti pierast. Interesanti, ka interjers ir tumšs un nav krāsainu akcentu. Kādreiz biju melnās krāsas cienītāja, tāpēc tas nav būtisks trūkums.

     Modernā stilā ieturēts dizains, kurā lielu daļu funkciju ietvertas skārienjutīgajā ekrānā.

    Patīk, ka sānu spoguļos ir laba pārskatāmība, taču situāciju aizmugurē gan nav tik viegli pārskatīt pa šauro aizmugures logu, kas vēl līdz pusei ir aizsegts ar spoileru un loga tīrītāja slotiņu. Man ir svarīgi, lai blakus būtu ērts glāžu turētājs. Šajā gadījumā tas novietots starp sēdekļiem, bet, manuprāt, priekšā būtu ērtāk.

    Radio skaļuma poga aizvietota ar skārienjutīgo funkciju. Uz bedraina ceļa ātri apklusināt radio prasa zināmu veiklību. Pārsēžoties no Golf uz Civic, varu teikt, ka Honda ļoti viegli vadāma. Īpaši patīk gan stūrēšana, sēdekļa pozīcija, tiesa, regulatori Eiropas auto ir ērtāki. Manevrēšana pilsētā problēmas nesagādā, jo Civic ir mazs apgriešanās rādiuss. Salīdzinājumā ar Golf šis auto ir cietāks.

    Jāatzīst, ka Civic ir īsts unisekss. Patīkams sportiskais tēls noteikti patiks jauniešiem.

    Pret automašīnas papildaprīkojumu neesmu prasīga, un daļa jauno sistēmu sensoru braucot mani kaitina. Man ir būtiski, lai ekstru klāstā būtu parkošanās sensori un navigācija telefons kā karte. Arī kvalitatīva mūzika būtu labs bonuss, un par to varētu maksāt papildus. Ja es iegādātos šādu auto, tad neizvēlētos košu krāsu – šī nav slikta. Civic ar 1,5 l dzinēju ir visai veikls. Vidējais patēriņš uzrādās aptuveni 7–8 l/100 km robežās. Labs aprīkojums, patīkama braukšana un individuāls izskats!

    Inetas Sipunovas secinājums:

    Civic ir kā radīts jauniešiem, kuri jūsmo par Zvaigžņu karu sāgu. Šķiet, japāņu grāciju aizstājis tehnoloģiju bums.

    Mūsu vērtējums

    Testa auto 1,5 Prestige Navi cena: 27 250 eiro

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē