• Testējam auto tandēmā: motivācijas treneris Zuarguss un SsangYong Rexton

    Braucam Tandēmā
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    23. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Cik bieži esat dzirdējuši izskanam SsangYong vārdu? Un cik Zuargusus pazīstat? Mums paveicās abus noķert vienuviet – mācību treneris Zuarguss (agrāk zināms kā ētera personība Viesturs Dūle) ar jauno Rexton apvidus auto!

    Atskaitot jaunizcepto Tivoli krosoveru, Dienvidkorejas autoražotājs allaž koncentrējies uz masīvu SUV ražošanu. Latvijā reģistrēti 409 šīs markas automašīnu un vairāk nekā trešdaļa no tiem ir Rexton. Tātad arī pie mums netrūkst cilvēku, kas novērtējuši šo modeli kā noderīgu palīglīdzekli ikdienā.

    Neilgi pēc tam, kad veicām testa braucienu ar leģendāro Toyota Land Cruiser, mūsu rīcībā tika nodots otrās paaudzes Rexton. Mums par pārsteigumu, ātri vien starp tik šķietami atšķirīgajiem auto savilkām paralēles. Abiem ir rāmja konstrukcija, tie ir radīti smagam darbam, bezceļos tie jūtas krietni labāk kā pilsētvidē, un abiem ir tikai viena līfdzvērtīga motora izvēle. Būtiskākā atšķirība? Cena un zīmols. Bet par visu pēc kārtas.

    Jaunais Rexton

    Atskatoties uz dizaineru veikumu, SsangYong modeļi dažkārt likuši izbrīnā ieplest acis, īpaši atceroties Actyon un Rodius. Daži eksterjera risinājumi lika ar bažām raudzīties uz to, ko no šī ražotāja mēs varētu gaidīt nākotnē. Kā izrādās, esam sagaidījuši ko pārsteidzoši saprātīgu.

    Sešas virsbūves krāsas un disku sortiments, kas sniedzas no 17 collu vieglmetāla līdz pat 20 collu hromam. Tā dizainā vairs nav nekā lieka un šķiet, ka visas eksterjera detaļas beidzot atradušas savu vietu. Ksenona lukturi priekšā, LED lukturi aizmugurē, papildus dienasgaismas un sānu spoguļos iebūvēti pagriezieni.

    Izmēru ziņā tas kļuvis par 95 mm garāks nekā priekštecis, sasniedzot 4850 mm, bet garenbāze pastiepusies par 30 mm (2865 mm). Tiesa maza auguma braucējiem salonā būs grūti iesēsties, jo nav nedz sliekšņu, nedz vietas, kur priekšā sēdošajiem iekāpšanas brīdī pieturēties.

    SsangYong salons

    Milzīgs ekrāns un daudz vietas. Tas priecē!

    Interjera vairāku toņu izvēle salona ādas apdarei un mīkstais materiālu kopums rada kvalitatīva salona iespaidu. Par 195 eiro var iegūt arī ventilējamo sēdekļu funkciju. Salīdzinot ar Land Cruiser, šeit viss ir lielāks – kravas telpas ietilpība, ekrāna izmērs un mantu novietnes. Paneļa vidū ievietots 9,2 collu skārienjūtīgais displejs ar TomTom navigāciju, kuram, atšķirībā no konkurenta, ir gan Apple CarPlay, gan Android Auto atbalsts. Tas ir ne vien atsaucīgāks, bet arī izskatīgāks, turklāt brīdina par stacionārajiem fotoradariem. Savienošana ar telefonu ir tūlītēja un ērta. Instrumentu panelī atrodas 7 collu TFT-LCD ekrāns, kurā redzama vadītājam svarīgākā informācija par braucienu.

    Otrajā sēdekļu rindā pieejami Isofix stiprinājumi un šeit vieta būs trim bērnu sēdeklīšiem. Ja aizmugurē atradīsies garāki pasažieri, transmisijas tuneļa neesamība uzlabos vidū sēdošā komfortu. Jauno SUV var pasūtīt arī septiņu sēdvietu versijā, aiz pēdējās sēdekļu rindas atstājot 236 l ietilpību. Gandrīz uz pusi vairāk nekā japāņu konkurentā. Maksimālā ietilpība sniedzas līdz 1806 l, bet piecvietīgajā versijā sasniedz 1977 l, kas ir par dažiem desmitiem vairāk nekā Toyota.

    SUV uz ceļa

    Vairāk nekā 80% Rexton virsbūves sastāv no īpaši izgatavota tērauda, savukārt no acu skatiena sliekšņos paslēpts īpaši izturīgs četrkāršais rāmis. Rexton piemērots kārtīgam darbam, nevis laiskam plezīram un to var just gaitā. Uz ceļa tas uzvedas robusti, līdzinoties nepiekrautam pikapam. Gaita ir cieta, nosūtot vibrācijas salonā sēdošajiem pēc katra lielāka ceļa negluduma.

    Interesanti, ka teju divus metrus augstais SUV līkumos šūpojas mazāk, nekā varētu gaidīt.

    Darbības ar stūri neprasa piepūli, lai arī par precizitāte un stūres atsaucība palikusi otrajā plānā. Nobraucot no asfalta, situācija uzlabojas, taču kopumā Toyota tam ir soli priekšā pat bez aktīvās piekares, vieglāk uzņemot seguma reljefu.

    Ikdienā Rexton uz priekšu kustina aizmugures tilts, ļaujot variēt starp trīs piedziņas režīmiem – 2H aizmugures piedziņa, kā arī 4H/4L pilnpiedziņa. Pēdējais režīms ar 50:50 jaudas sadali uz abiem tiltiem ievelk mūs pazemināto pasaulē, kas nu jau ir pavisam reta izvēle.

    Aprīkojuma izvēle

    Pieejami divi aprīkojuma līmeņi – Chrystal un Quartz. Kā ierakstīts jau šajos vārdos, abas versijas ir ekstrām bagātas. Nogāzes kontroles sistēma, tālo gaismu asistents, autonomā avārijas bremzēšana, frontālās sadursmes brīdinātājs un vairākas citas sistēmas ir iekļautas jau bāzes aprīkojumā. Kad palīgsistēmas nav pratušas novērst briesmas, par pasažieru drošību gādās 9 gaisa spilveni.

    Tehnikas arsenāls

    "Auto pēcpuse gan neiedvesmo," secina Zuarguss.

    Rexton spēks slēpjas 2,2 l ķēdes pievada dīzeļdzinējā ar 181 ZS un 420 Nm griezes momentu, kas tiek sasniegts visbiežāk izmantotajā ātruma diapazonā. Dīzeļmotora skaņa kļūst uzbāzīga vien paātrinoties. Strādājot tandēmā ar iepriekšējo Mercedes-Benz 7AT, tas pat šķiet visai harmonisks. 7AT un 2,2 l tandēms pieprasa mazāku drosmi veikt apdzīšanas manevrus, nekā japāņu sāncensim, turklāt tas šķiet ātrāks kā rakstīts datos. Rexton spēj vilkt 3000 kg smagas kravas (2700 kg ar 6MT), kas lieliski noderēs laivu, treileru vai zirgu piekabju pārvadāšanai. 

    Rexton vai Land Cruiser?

    Atgriežoties pie Rexton un Land Cruiser salīdzinājuma, vairākos aspektos tie ir ļoti līdzīgi un dažos Rexton pat ir mazu solīti priekšā. Tomēr, līdzīgi kā pie mums,  arī citviet pasaulē Dienvidkorejas zīmola reputācija ir pavisam atšķirīgā līmenī nekā Toyota. Tas atstāj būtisku iespaidu uz otrreizējo tirgu un vērtības kritumu. Sadzīvot ar šiem un citiem kompromisiem palīdzēs Rexton cena.

    Kamēr labi aprīkots Land Cruiser maksās aptuveni 60 000 eiro, gandrīz analoģiski Rexton ir pieejami par 40 000 eiro. Starta cena – 30 990 eiro. Līdz kruizeram vēl ir, kur augt, taču SsangYong šis ir liels solis pareizajā virzienā.

    Vērtē Zuarguss

    Braukt ar automašīnu man patiešām patīk, un, atrodoties uz ceļa, man ir ļoti svarīgi, lai citi satiksmes dalībnieki justos ērti. Cenšos būt pieklājīgs un domāt par pārējiem. Viena no manām rakstura īpašībām ir iegūt no situācijas visu, ko vien iespējams dabūt, un tas atspoguļojas arī braukšanas stilā – cenšos pārvietoties maksimāli ātri atļautā ātruma robežās. Tas ļauj paspēt laikā un nesakrāt soda punktus.

    Manā īpašumā bijuši daudzi auto. Reiz braucu ar vecu Audi, kuram dzesēšanas šķidrums bija regulāri jāpielej. Brīdī, kad no motora pārsega vēlās ārā dūmi un vairs neredzi ceļu, bija jākāpj ārā un jāpielej antifrīzs. Vienu brīdi sapratu, ka tā turpināt vairs nevar un jāiegādājas cita mašīna. Katram no maniem auto piemitusi kāda rozīnīte. To vidū bijuši divi BMW, Subaru Outback, Volvo XC70 Cross Country un Chrysler Grand Voyager.

    Mani aizrauj braukšana bezceļos un lielas ietilpības auto. Tādas gotiņas kā Voyager un citi lielie auto vienmēr patikuši.

    Ne velti agrāk bagāžniekā līdzi vadāju telti un guļammaisus: nekad nevar zināt, kur būs jāpaliek. Plašo salonu pilnībā izmantoju varbūt 3–5 reizes gadā, bet tas ir tā vērts. Esmu AT piekritējs. Kamdēļ pievērst uzmanību pārnesumu maiņai un darīt liekas darbības? Forši, ja auto ir augsts klīrenss, jo nevēlos nodarbināt prātu un domāt par bedrēm, un ļoti rūpīgi uzraudzīt katru nelīdzenumu auto priekšā.

    Pirms auto iegādes lasu ekspertu atzinumus un uzklausu arī cilvēku viedokļus. Reiz ASV braucu taksometrā un dzirdēju viena čaļa viedokli, cik labs esot Grand Voyager. Pēc neilgas izpētes, es šo auto arī nopirku. Šobrīd domāju par pasaules saudzēšanu, tāpēc mašīnas ar lieliem un neekonomiskiem dzinējiem vairs nav manā interešu lokā. Izvēloties auto, es vispirms noskaidroju kādas ir ekspluatācijas un remontu izmaksas, kā arī izturība un degvielas patēriņš. Tieši tāpēc šobrīd pārvietojos ar vienkāršāko auto pasaulē – divgadīgu Toyota Avensis. Šo auto varētu raksturot kā instrumentu bez garšas, taču tas ir funkcionāls.

    Lai pilnvērtīgi izprastu jauno Rexton, būtu jāpabrauc vismaz trīs dienas, taču pirmās sajūtas ir ļoti labas. Patīkami, ka salonā ir vieta, kur uzreiz var nolikt telefonu un turpat blakus ir USB un AUX. Dažādas mantu novietnes, kabatas un citi nodalījumi ir svarīgi.  Interjeram ir gluži vai eklektisks noformējums, jaucot kopā dažādus materiālus. Nevarētu teikt, ka salons ir elegants, taču funkcionāls gan. Ārkārtīgi svarīga ir mašīnas audio sistēma. Šī skan tīri labi!

    Patīkami ir tas, cik viegli kustās stūre. Sākotnēji šķita, ka auto ripos gludeni un visiem nelīdzenumiem slīdēs pāri, bet uz bruģētas ielas Rexton ir visai paciets. Šobrīd esmu kļuvis mierīgāks braucējs, un ar Rexton paātrinājumu man ikdienā pilnībā pietiktu.

    Kas attiecas uz auto zīmola reputāciju, es noteikti varētu braukt ar SsangYong. Savā ziņā man tas pat garšotu. Tas ir kas atšķirīgs un īpatnējs, kas ir forši!

    Ja man kādā brīdī būtu nepieciešams vilkt, piemēram, jahtu, tad es šāda auto iegādi apdomātu, lai arī pirmais šādos gadījumos nāk prātā Land Cruiser, kura iegādi es vienu brīdi pat apsvēru.

    Vizuāli ir dažas īpatnējas un mulsinošas nianses. Virsbūves augšpuse un auto priekšējā daļa izdevusies visai labi, bet sānu profils ne tik ļoti. Man simpatizē, ja lieliem džipiem uzstādīts ķengursitamais, iespējams, tas situāciju uzlabotu.

    Zuargusa secinājums

    Cilvēkam, kuram šis segments un funkcijas ir aktuālas, turklāt negribas tērēt lielu naudu, es ieteiktu apsvērt Rexton iegādi.

    Tehniskie dati

     

    2,2 l e-XDI

    Darba tilpums:

    2157 cm3

    Jauda:

    133 kW (181 ZS) pie 4000 apgriez./min

    Griezes moments:

    420 Nm pie 1600–2600 apgriez./min

    Ātrumkārba:

    6MT/7AT

    Pašmasa:

    2180  kg

    Maksimālais ātrums:

    185 km/h

    Paātrinājums 0-100km/h:

    11,3–11,9 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    7,8–8,3 l/100 km

    CO2 emisija:

    204–218  g/km

    Cena eiro:

    No 30 990

    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4850/1960/1825 mm
    • Riteņu bāze: 2865 mm
    • Klīrenss: 224 mm
    • Riepas: 255/60R18
    • Bākas tilpums: 70 l
    • Bagāžas ietilpība: 820–1977 l
    • Piedziņa: pilnpiedziņa

    Testa auto Rexton 2,2 Xdi 4WD Quartz cena: 36 990 eiro

    Vērtējums

    Tehnika 3,5

    Komforts 2,5

    Dizains 3

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē