Kopš Mitsubishi pievienošanās ietekmīgajai Nissan-Renault aliansei var teikt, ka jaunais Eclipse Cross ir pēdējais īstais Mitsubishi. Mantojot gados populārās Mitsubishi kupejas vārdu, kas vairāk nekā divas dekādes tika ražota ASV, jaunā krosovera ražošana no Ilinoisas pārcelta uz zīmola mājvietu Japānu. 4,4 m garais Eclipse Cross iespraucas viducī starp diviem esošajiem krosoveriem – ASX un Outlander. Jau tuvākajā laikā kompaktais SUV savu brāļu ielenkumā varēs justies brīvāk, jo nākamās paaudzes ASX kļūs mazāks, bet Outlander lielāks.
Jaunais Eclipse
Citi lasa
Priekšējos vaibstos manāmas radnieciskas saites ar Outlander, taču aizmugures profils padara šo modeli krasi atšķirīgu no iepriekš redzētā. Par to jāpateicas aizmugures logam, ko divās daļās pārdala horizontāli novietota optika. Līdzīgas aprises jau esam redzējuši Pontiac Aztek, Toyota Prius un Honda Civic, dienas gaismā tas izceļas uz bagātīgā krosoveru fona, savukārt naktī sarkanīgā gaismas strīpa padara to ļoti viegli atpazīstamu.
Arī aizmugures stikla tīrītājs paslēpies Mitsubishi neraksturīgā vietā – zem spoilera. Japāņu krosovera dizaina autors vēl pirms trim gadiem strādāja Nissan, taču tagad darbs atkal noritēs ar vienu karogu.
Kupejai raksturīgā jumta līnija var radīt maldīgu priekšstatu par salona ietilpību. Krosovera pamatā ir Outlander platforma, padarot šo par vienu no ietilpīgākajiem klases modeļiem. Četri pieaugušie salonā jutīsies komfortabli, un to īpaši var attiecināt uz aizmugurē sēdošajiem. Otrās rindas sēdekļus iespējams bīdīt 20 cm amplitūdā, tā palielinot bagāžas nodalījumu vai pielāgojot vietu kājām. Lai arī cik gari būtu priekšā sēdošie, aizmugures pasažieriem tas problēmas neradīs, jo aizmugurējā sēdekļa pamatne novietota augstāk.
Krosovera gaita
Atrašanās pie stūres ir patīkamāka nekā jebkurā citā Mitsubishi. Lielākās uzslavas jāvelta ergonomiskajiem sēdekļiem ar ādas apdari un elektrisko regulāciju. Tie nodrošina nepieciešamo sānu atbalstu līkumos un komforta līmeni garākā braucienā. Kopējās pašsajūtas veicināšanā piedalās arī uzlabotie apdares materiāli. Lai arī mīkstās un spīdīgās virsmas mijas ar cietu plastmasu un sēdekļu apsildes slēdži aizlienēti no 1999. gada Pajero, Mitsubishi uz konkurentiem vairs neskatās no apakšas. To apliecina arī dažādas tehnoloģijas.
Eclipse Cross pieejams ar head-up displeju, kuru atšķirībā no daudziem konkurentiem ar slēdža palīdzību var pacelt vai nolaist pēc izvēles. Tas lieti noderēs ģimenēm, kurās ar vienu auto ikdienā brauc vairāki vadītāji. Paneļa augšpusē atrodas 7 collu skārienjutīgs ekrāns ar iebūvētu navigācijas sistēmu, kuras darbība varēja būt nedaudz atsaucīgāka.
Dalīts aizmugures stikls nav labākais risinājums pārskatāmības ziņā, taču Mitsubishi pacenties darīt visu, lai parkojoties mums nenāktu prātā nevēlama leksika. Palīdz lieli sānu spoguļi, aizmugures skata kamera, distances sensori un zemie galvas balsti, kurus iespējams iebīdīt teju pašā sēdeklī.
Kā atskaņas no gadsimtu mijā iecienītajām Eclipse kupejām un Ātrs un bez žēlastības filmām, bagāžnieka sānos novietots iespaidīga izmēra Rockford Fosgate sabvūfers. Tas pieejams bagātīgākajā Instyle aprīkojumā kopā ar apsildāmu stūri, jumta lūku, aizmugures sēdekļu apsildi, apsildāmu vējstiklu un navigācijas sistēmu.
Ja nebaidāties no trauslu mantu deformācijas mūzikas basu vibrācijās, bagāžas nodalījumā būs vieta hokeja fanu atribūtikai.
Ietilpība nav tik liela kā Peugeot 3008 vai Seat Ateca, bet ar salona virzienā pabīdītiem sēdekļiem tas pārspēs Nissan Qashqai.
Eclipse Cross balstiekārtā daudzviet izmantoti mezgli no Outlander, taču uz ceļa tas uzvedas vēl pārliecinošāk un stabilāk nekā radinieks. Pārāk azartiskiem gan nevajadzētu kļūt. Vieglā stūres vadība atgādinās, ka neatrodamies sporta auto, bet ģimenes krosoverā. Komforta mīļotājiem mēs ieteiktu 18 collu diskus nomainīt pret vienu vai divus izmērus mazākiem riteņiem.
Mitsubishi drīzumā vārdnīcās varētu kļūt par sinonīmu vārdam drošība. NCAP testos Eclipse Cross piešķirts maksimālais piecu zvaigžņu vērtējums. Bāzes versijā iekļautas visas mūsdienu drošības tehnoloģijas – frontālās sadursmes novēršanas bremžu sistēma, palīgsistēma kustības uzsākšanai kāpumā, atpakaļskata kamera, joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēma, automātiskās tālās gaismas u. c. palīgi.
Mitsubishi dzinēji
Šobrīd vienīgā izvēle dzinēju klāstā ir jaunizveidotais 1,5 l benzīna turbomotors, kas attīsta 163 ZS, taču motortelpa vēlāk būs gatava uzņemt arī 2,2 l dīzeļdzinēju. Lētākās Eclipse Cross modifikācijas nāk komplektā ar priekšpiedziņu un 6MT, kas daļai pircēju būs optimāls risinājums. Īsti Mitsubishi fani novērtēs pilnpiedziņas opciju. Krosovers ieguvis S-AWC (Super-All Wheel Control) elektroniski kontrolētu 4WD tehnoloģiju.
Tā nav gluži tā pati sistēma, ko izmanto sedans Evolution, tāpēc startēt rallijā būs pāragri, tomēr ārpus pilsētas šī sistēma palīdzēs pieveikt slidenus un grūtāk izbraucamus posmus.
Izvēloties kādu no trim braukšanas režīmiem – automātiskais, sniega vai grants –, sistēmu var pielāgot konkrētiem ceļa apstākļiem. Pavasara rūgstošajos grants ceļos, kur dažviet vēl manāms pēdējais sniegs, krosovers arī lielākā ātrumā nezaudē stabilitāti, sekmīgi sabalansējot jaudu starp riteņiem. Mūsu secinājums – 4WD sistēmas primārais uzdevums ir rūpēties par drošību, nevis jautrības uzturēšanu. Kopā ar pilnpiedziņu sajūgta arī CVT transmisija, kas cenšas atdarināt 8AT.
Kamēr citi CVT liek dzinējam rūkt kā augļu smalcinātājam, Eclipse Cross tiek priekšā pārējiem satiksmes dalībniekiem visai plūdeni. Kas attiecas uz ekonomiju, tad iekļaušanās ražotāja norādītajā vidējā patēriņā – 7 l/100 km – būs īsts izaicinājums.
Vērtē Sandis Zolmanis
Bērnībā aktīvi spēlēju futbolu un basketbolu. No 12 gadu vecuma pamēģināju hokeju, un tas neglābjami ievilka iekšā. Sākot ar pašmāju komandām Valmierā un Liepājā, esmu guvis hokeja pieredzi, arī spēlējot Zviedrijā un ASV. Iespējams, ka drīzumā atgriezīšos kādā no Dānijas, Zviedrijas vai Francijas līgas komandām.
Gluži kā dzīvē, tā arī hokejā – jo vispusīgāks esi, jo vieglāk spēlēt un vieglāk atrast komandu.
Šobrīd Latvijas hokeja izlasei pienākuši jauni laiki un arvien vairāk tiek dota iespēja jaunajiem spēlētājiem sevi pierādīt. To pašu var attiecināt arī uz NHL. Protams, arī man ir savi elki, šogad ļoti daudz esmu iemācījies no komandas biedra Jāņa Sprukta.
Braukšanas procesu izbaudu, un savā ziņā tas arī nomierina. Iespējams, tāpēc tik ātri vēl negribu piedzīvot autonomo tehnoloģiju ieviešanu. Sevi es neraksturoju kā pārlieku mierīgu braucēju. Tik atpazīstams kā Sprukts vēl neesmu, un pēc pāris negaidītām reizēm, sastopoties ar Ceļu policiju, biju iekrājis vairākus soda punktus. Tagad tie dzēsušies un lieki riskēt nemēdzu.
Mitsubishi Eclipse Cross, manuprāt, ir sievišķīgs auto. Salons ir foršs! Milzīgi sānu spoguļi, vairāki mantu nodalījumi un glāžu turētāji. Podziņu šeit netrūkst, bet viss ir pārskatāms un saprotams. Dubultā jumta lūka izskatās labi. Bērniem patiks vērot mākoņus, bet jaunietim būs iespēja arī aizvest meiteni kādā zvaigžņotā braucienā.
Aizmugures stikla dizains ir interesants, taču braucot tas netraucē. Līdzīgi kā ar hokeja ķiveres režģi jaunajiem spēlētājiem – ar laiku pie tā pierodi un vēlāk vairs nemani. Atpakaļskata kamera ir forša, bet ieraduma spēks liek biežāk skatīties sānu spoguļos, nevis uzticēties tehnoloģijām. Attiecībā uz ekstrām es neesmu ļoti prasīgs, piemēram, head-up displejs man nebūtu nepieciešams. Arī auto navigācijas vietā ērtāks šķiet Waze. Jaunu auto izvēlētos ar ventilējamajiem sēdekļiem karstajām vasaras dienām, bet ziemā patīkama būtu auto priekšapsildes funkcija.
Pašreiz priekšroku dodu praktiskiem un ekonomiskiem auto, jo uz spēlēm lielākoties braucam ar savu auto, citreiz kopā ar mani brauc arī komandas biedri. Apskatot Eclipse Cross bagāžnieku, vārtsargiem tas varētu radīt problēmas, jo šeit būs grūti ielikt pilno ekipējumu. Man kā laukuma spēlētājam tas netraucē.
Krosovers ir manevrētspējīgs, braukšanu padara komfortablu un laidenu. Arī 1,5 l dzinējs ir veikls! Neesmu pārliecināts par mazlitrāžas motoru resursu, tāpēc izvēlētos lielāku dzinēju, piemēram, gaidāmo 2,2 l dīzeli.
Man patīk SUV, jo šie auto ir augstāki un viegli var pārredzēt ceļu. Nav tik ļoti jābaidās arī no bedrēm un aku vākiem.
Valmierā un citās pilsētās ceļi lēnām tiek sakārtoti, bet mūsu galvaspilsētā zems auto ar lieliem diskiem neder.
Ja auto maksātu 25 000 eiro, tad ģimenei ar bērniem šis ir labs auto. Esmu klasisko zīmolu cienītājs, tāpēc kā nākamo auto visdrīzāk iegādātos mazlietotu auto. Svarīgi, lai auto regulāri neprasītu lielas investīcijas. Tādā gadījumā tu jau sāc kalpot auto, nevis otrādi, un tas mani tracina. Es auto uztveru kā pārvietošanās līdzekli. Labāk naudu veltīt kādam ceļojumam.
Secinājums
Izmēros mazākais Eclipse Cross pārspējis Outlander interjeru kvalitātes ziņā. Līdz ar to sākumcena ir augsta.
Tehniskie dati
|
1,5 T-MIVEC 2WD |
1,5 T-MIVEC 4WD |
||
Darba tilpums: |
1499 cm3 |
1499 cm3 |
||
Jauda: |
120 kW (163 ZS) pie 5500 apgriez./min |
120 kW (163 ZS) pie 5500 apgriez./min |
||
Griezes moments: |
250 Nm pie 1,800–4,500 apgriez./min |
250 Nm pie 1,800–4,500 apgriez./min |
||
Ātrumkārba: |
6MT |
CVT |
||
Pašmasa: |
1425 kg |
1550 kg |
||
Maksimālais ātrums: |
205 km/h |
200 km/h |
||
Paātrinājums 0-100km/h: |
10,3 s |
9,8 s |
||
Vidējais degvielas patēriņš: |
6,6 l/100 km |
7,0 l/100 km |
||
CO2 emisija: |
151 g/km |
159 g/km |
||
Cena eiro: |
no 23 400 |
no 27 900 |
Testa auto
- Garums/platums/augstums: 4405/1805/1685 mm
- Riteņu bāze: 2670 mm
- Klīrenss: 183 mm
- Riepas: 225/55 R18
- Bākas tilpums: 60 l
- Bagāžas ietilpība: 341–1122 l
- Piedziņa: pilnpiedziņa
Testa auto Eclipse Cross 1,5 Instyle 4WD: 31 900 eiro
Vērtējums
Tehnika 3
Komforts 3,5
Dizains 3