Aizritējuši jau teju 60 gadi, kopš Alekss Isigoniss radīja mazo un revolucionāro MINI Cooper. Tolaik mērķis bija radīt maksimāli mazu, bet ietilpīgu auto, kurā vietas pietiktu gan četriem pasažieriem, gan viņu bagāžai. Kādam Mini saistās ar Rovana Atkinsona atveidoto Misteru Bīnu, citam ar Lielbritānijas karoga krāsās izdaiļotu dāmu mazauto, tomēr gadu gaitā Mini par tā attīstību pēdējā gadu desmitā var pateikties BMW virsuzraudzībai.
Mini dizains
Otrās paaudzes Countryman pastiepies 20 cm garāks, 3 cm platāks un vēl pamanījies pacelties no zemes par dažiem milimetriem. Veidots uz BMW UKL2 platformas, kura izmantota arī BMW X1, jau tā ietilpīgais Countryman salons kļuvis vēl plašāks. Tagad šeit draudzīgi sasēsties var pieci pieaugušie. Par brīvo vietu kājām jāpateicas par 75 mm pagarinātajai riteņu bāzei.
Bagāžas nodalījumā 450 l, un aizmugures sēdekļus var pabīdīt, palielinot vietu līdz maksimumam 1390 l. Priekšējie lukturi ieguvuši kantaināku formu, sānu formas kļuvušas izteiktākas, bet aizmugure akcentētāka. Kļuvis vairāk pieaudzis un vizuāli plecīgāks, arī tā interjers audzis līdzi, iegūstot augstvērtīgāku apdares materiālu kvalitāti. Vai tas vēl joprojām ir MINI? Jā!
Akcentu un vizuļu šeit netrūkst. Saglabāts ikoniskā apļveida centrālais displejs, kur ierastais spidometrs aizstāts ar 8,8 collu skārienjutīgo navigācijas ekrānu. Sistēma aizgūta no BMW, un tā darbība nesagādā problēmas. To papildina daudz dažādu mainīgu LED gaismas krāsu teju visos iespējamajos interjera paneļos un tomēr neuzbāzīgi aviācijas tipa slēdži. Pat jumta antena papildināta ar sarkanu spuldzīti.
Interesantāks jaunums ir izvelkamais piknika soliņš, kas piestiprināms pie bagāžnieka grīdas un uzliekams uz aizmugures bampera. Līdzīgi kā iepriekš, arī tagad Country man pieejams gan priekšpiedziņas, gan ALL4 pilnpiedziņas versijās.
Vācu motori
Dzinēji aizgūti no Clubman – divi benzīna turbo motori – 1,5 l ar 136 ZS un 2,0 l ar 192 ZS jaudu. Tikpat ir arī dīzeļa modifikācijas – 2,0 l agregāti ar 150 vai 190 ZS. Vēlāk klāstu papildinās John Cooper Works versijas 231 ZS modifikācija un pilnpiedziņas plug-in hibrīds. Transmisijas – 6MT un 6AT, kā arī 8AT.
Mūsu testa auto ieguvis sportisko 2,0 l turbo benzīna versiju ar 8AT un ALL4 pilnpiedziņu, sasniedzot 100 km/h 7,2 s. Lai paspilgtinātu tā azartisko dabu, uzstādīta John Cooper Works Chili pakotne (4033 eiro). Recaro sēdekļi, stūre ar ādas apdari un R19 vieglmetāla diski radina pie biežākas sporta režīma izmantošanas, kas neglābjami atspoguļojas patēriņā. Pie ražotāja noteiktajiem 6,6 l/100 km aktīvāka braukšanas stila piekritējiem būs jāpieliek vēl aptuveni 2 – 3 litri.
AT pārslēdzas bez aiztures, un, iekļaujoties atļautā ātruma robežās, netiks pārsniegti 2000 apgr./min, samazinot degvielas patēriņu. Šāda taupības maniere gan vairāk būs piemērota dīzeļdzinēja versijām. Kas attiecas uz gaitas komfortu ,jaunais Countryman kļuvis mīkstāks par iepriekšējo, tomēr liela izmēra diski un run-flat riepas liks just nelīdzenumus. Daži MINI fani gan par kartinga cienīgo gaitu varētu priecāties.
Vērtē Jēkabs Rēdlihs
Iepriekš mūsu ģimenes auto bija pirmās paaudzes MINI Countryman ar 1,6 l dīzeļdzinēju un mehānisko transmisiju, jo tobrīd automātiskā kārba vēl nebija pieejama. Triju gadu laikā tas neradīja problēmas, tomēr kā vienīgais auto kļuva par šauru. Countryman apvieno svarīgas īpašības – pilnpiedziņu un paaugstinātu klīrensu, tas sniedz iespēju iebraukt bezceļos, vienlaikus garantējot patīkamu vadāmību uz šosejas. Jaunais modelis ir stingrs un veikls, lai arī tā balstiekārta kļuvusi mīkstāka.
Esam ģimenes cilvēki, tomēr ikdienas steiga, bērnu pulciņi, hokeja treniņi un citi pienākumi liek dažkārt pārvietoties dinamiski, un šis auto ir ļoti veikls. Kārtīgs žipčiks!
Pārsteidzoša ir salona ietilpība. Salīdzinājumā ar Audi Q7, kur manam augumam ērti novieto sēdekli un aizmugurē vietas vairs nepaliek, tad šeit pat trīs pieaugušie var sasēsties. Ar Countryman esam apceļojuši Eiropu, līdzi ņemot bērnu un pilnu bagāžnieku ar mantām, kas neradīja nekādas problēmas.
Lai arī paneļa vidusdaļā vairs neatrodas spidometrs, kas man šķita kā lieliska atšķirības zīme, MINI vēljoprojām saglabājis savu dvēseli un garšu. Ērti sēdekļi, patīkama stūre un aviācijas slēdži. MINI irs ava dvēselīte, un tā pircēji ir stilīgi autovadītāji, kuri prot novērtēt kvalitāti. Auto cena varēja būt mazāka, tomēr Countryman ir ekskluzīvs produkts.
Mini atrodas BMW paspārnē. Tas manī rada uzticību. Kad sieva ar bērnu devās ceļā, tad nepameta sajūta, ka ģimene ir drošībā.
Izvēloties auto, galvenais ir priekšnoteikums, lai sievai patīk, bet man nebūtu kauns iekāpt. Ar pozitīvu apbrīnu uz šo auto vienmēr noraugās arī mani komandas biedri. Šobrīd apsveram jauna auto iegādi, un Countryman mums tiešām patīk. Mēs vēlētos baltu Countryman ar dīzeļdzinēju un AT, bet ekstru klāstā svarīgākais būtu klimata kontrole, lietus sensors, apsildāms vējstikls, elektriski atverams bagāžnieks un gaiša ādas salona apdare.
Jēkaba Rēdliha secinājums:
Šis ir ideāls otrs ģimenes auto, kuru sieva lietotu ikdienā, bet arī pašam braucot nebūtu jākaunas no komandas biedriem.
Mūsu rezumējums
Testa auto 2,0 Cooper S ALL4 Countryman cena: 53 100 eiro