• BMW X3 (G01) pirmais testa brauciens

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    30. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Vēsturiski viens no spēcīgākajiem BMW stūrakmeņiem bijusi 3. sērija, taču līdz ar jaunām modeļu paaudzēm mainās arī pircēju paradumi. Tagad, kad modē krosoveri, trešdaļa pasaulē pārdotā BMW nāk no X sērijas. Kas reiz bija eksperiments, šobrīd pārvērties par vienu no kompānijas veiksmīgākajiem modeļiem.

    Premium krosoveri allaž ir bijuši kas īpašs… un tiem piepulcējas arvien mazāki. Pirmo soli šajā segmentā spēra BMW X3, vēlāk cīņā par troni iesaistījās Audi Q5 un Mercedes-Benz GLK, bet tagad šaurā slavas virsotne jādala arī ar Volvo XC60 un Range Rover Velar. Tomēr X3 ir kaut kas tāds, kā konkurentiem nav. Trīs paaudzes, 15 gadu pieredze un 1,5 miljons pārdotu vienību.

    Vācu krosovers

    Jaunais X3 ar rūpnīcas indeksu G01 kļuvis ievērojami lielāks, un mērlente pierāda acīmredzamo neticamo – tas pāraudzis pat pirmās paaudzes X5. Salīdzinājumā ar priekšteci tas audzis visos virzienos, pat riteņu bāze pastiepusies par 5 cm, paplašinot salona ietilpību. Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu jāsūdzas nav. Neņemot vērā transmisijas tuneli, aizmugurē sēdošajiem sniegts ievērojams plašums.

    BMW aktīvi atbalsta Latvijas sportistus, tāpēc nav pārsteigums, ka tur varētu ievietot gan bobslejistu, gan hokejistu pilnā ekipējumā. Tiesa, vārtsargam Kalniņam būtu nedaudz par šauru.

    Zem centrālās konsoles būs vieta kafijas krūzītei un dažiem sīkumiem. Aizmugurē sēdošo komfortam paredzēts digitālais vadības panelis ar sēdekļu apsildes un gaisa temperatūras vadību, tomēr šeit pietrūkst USB ligzdas! Acīmredzot brauciens ar X3 ir pārāk aizraujošs, lai spaidītu telefonu. Aiz automātiski atveramā bagāžnieka vāka atrodas saprātīga izmēra kravas nodalījums. Paraujot slēdzi bagāžas nodalījumā, aizmugures sēdekļus iespējams nolaist proporcijā 40:20:40, palielinot kravas telpu no 550 līdz 1600 l.

    BMW dizains

    X3 kļuvis agresīvāks. Īsa priekšējā un aizmugurējā pārkare, plata virsbūve, izteiktas sānu līnijas un mednieka skatiens

    Liels, bet vai skaists? Pirmā X3 dizaina kļūmes lieliski izlaboja otrās paaudzes modelis, daudzu acīs kļūstot par tā brīža pievilcīgāko klases modeli. Turpretim jaunā BMW dizaina valoda prasa laiku, lai pie tās pierastu. Dubultās radiatora restes vizuāli kļuvušas vēl masīvākas, sākumā tas var radīt uzbāzības sajūtu (uzblīdušo nieru tendence turpināsies arī X2 un X7).

    Priekšējie lukturi tagad ir atdalīti no dekoratīvās restes, un iecienītās eņģeļa acis saglabātas arī šajā paaudzē. Izvēloties adaptīvos LED lukturus, ikoniskās acis ieņem stilizētu pusapļa formu. Līdzīga kontūra redzama arī interjerā ap centrālajām ventilācijas lūkām. Apaļīgos miglas lukturus aizstājuši vertikāli LED gaismekļi. Šķautņainos aizmugures lukturus nomainījusi izteiksmīga LED 3D optika.

    Mūsu testa auto uzstādīta M pakotne, kas izskatās diskrētāka, nekā esam raduši redzēt. Lai radītu nelielu asumiņu, visiem X3 neatkarīgi no izvēlētā dzinēja ir dubultā izplūdes sistēma. Ja tiecaties pēc tā, lai no šīm rorēm skanētu sirdi sildoša simfonija, jāizvēlas M40i modifikācija, kurai jau standarta aprīkojumā uzstādīta sporta izplūde.

    X3 salons

    askaņojoties ar virsbūves krāsu, salona paneļi, stūre un sēdekļi izšūti ar zilas krāsas pavedieniem.

    Ja 5. sērijas salonā jūtaties kā mājās, tad X3 sagādās līdzvērtīgas emocijas. Lieliska apdares materiālu izvēle, augstvērtīga montāža, pret vadītāju vērsts salona izkārtojums un ergonomika šā vārda labākajā nozīmē. Saskaņojoties ar virsbūves krāsu, salona paneļi, stūre un sēdekļi izšūti ar zilas krāsas pavedieniem. Uzlabojot trokšņu izolāciju, krosovers ieguvis dubulto stiklu ar akustisko plēvi pa vidu.

    Salonā uzmanību piesaistīs gan 12,3 collu digitālais instrumentu panelis, gan 10,2 collu skārienjutīgais ekrāns. Līdzīgi kā lielajiem brāļiem, arī X3 multimediju sistēmu iespējams vadīt četros veidos – pieskaroties ekrānam, ar žestiem vai ar balss komandu angļu mēlē. Ja laba mūzika ir svarīga, tad nepažēlojat 595 eiro Harman Kardon audiosistēmai.

    Gaitas īpašības

    ķautņainos aizmugures lukturus nomainījusi izteiksmīga LED 3D optika.

    Trešās paaudzes modelim izdevies kļūt par 55 kg vieglākam, pateicoties alumīnijam. Paaugstinātajā viduskonsolē vadītājs var izvēlēties kādu no trim braukšanas režīmiem – ekonomisko, komforta vai sporta. Neņemot vērā 19 collu diskus, X3 nekļūst pārlieku ciets pat sporta režīmā. Piekare veiksmīgi absorbē bedres un nodzēš nelīdzenumus.

    Tiem, kuri pieraduši pie iepriekšējo paaudžu stingrās gaitas, radīsies vēlme pēc sporta balstiekārtas. 50:50 svara sadalījums starp asīm, minimālas virsbūves svārstības un precīzā stūres vadība sniedz baudu braukšanā. BMW piedāvā izvēlēties pat 21 collu diskus, kas gan būs sāpīgāks trieciens ne tikai maciņam, bet arī mugurai.

    X3 ieguvis jaunāko xDrive inteliģento pilnpiedziņas sistēmu un uzlabotu pretslīdes kontroli, savukārt tā virsbūves klīrenss ir 203 mm. Šāds salikums varētu iedrošināt doties pa kreisi. Ko gan pierādīsim, izbrienot cauri vietai, kurai iepriekšējais X3 nerādīsies tuvumā?

    Aprīkojuma klāsts

    Jauns modelis – jaunas ekstras. X3 nopērkams ar trim aprīkojuma līmeņiem – xLine, M Sport un Luxury Line. Ja zem priekšējās numura zīmes redzama gluda plastmasas virsma, tad X3 ieguvis papildaprīkojumā esošo braukšanas asistentu. Tas iekļauj pusautonomo braukšanas funkciju, aktīvo kruīza kontroli, joslā noturēšanas un pārkārtošanās asistentu, kā arī aizsardzību pret sadursmēm no sāniem.

    Labsajūtu salonā uzlabos triju zonu automātiskā klimata kontrole ar gaisa jonizētāju un aromatizētāju, kā arī aktīvā sēdekļu ventilācija. No 5. un 7. sērijas modeļiem aizgūta arī viedatslēga, kurā attālināti iespējams aktivizēt salona apsildi.

    Auto novietošana stāvvietā, kura kļuva par reklāmas hitu biznesa klases sedaniem, X3 nav pieejama.

    Jaunajam X3 pieejama arī BMW Connected sistēma, piedāvājot moderno Open Mobility Cloud konceptu. Tas nozīmē, ka uz X3 ir iespējams virtuāli pārnest svarīgu informāciju no viedtālruņa, piemēram, ceļojuma plānu, vienlaikus ļaujot izvēlētām kontaktpersonām nosūtīt jūsu atrašanās vietu, atlikušo laiku līdz nokļūšanai galapunktā u. c. noderīgu informāciju.

    BMW dzinēji

    Dzinēju piedāvājumā iekļauti četru un sešu cilindru agregāti. Benzīna klanu pārstāv 2,0 l motors divās modifikācijās – xDrive 20i (184 ZS) un xDrive 25i (252 ZS). Azartiskākajiem paredzēts 3,0 l biturbo dzinējs M40i modifikācijā, kura parametri ir līdzvērtīgi M240i kupejai. 360 ZS jauda, cietāka balstiekārta, spēcīgas bremzes un 4,8 s paātrinājums līdz 100 km/h ir īpašības, kuras dažiem karstgalvjiem būs 68 100 eiro vērtas.

    Populārāks būs dīzeļu arsenāls, kurā ir mūsu testētais xDrive 20d.

    Alternatīva ir sešcilindru xDrive 30d ar 3,0 l motoru, attīstot 265 ZS un 620 Nm griezes momentu. Atšķirībā no 5. sērijas un X5, kur allaž iecienītais trīslitru dīzelis būs prestiža jautājums, X3 varētu pilnībā pietikt ar divlitru versiju. 2,0 un 3,0 l dīzeļa modifikācijas šķir 7100 eiro, tomēr mēs noteikti ieteiktu izmēģināt abas versijas, jo BMW sešcilindru motori vienmēr sagādā atšķirīgu braukšanas pieredzi. Visām modifikācijām ir 8AT. Protams, no elektriskās versijas neizbēgt un tā gaidāma jau tuvākajos gados.

    Tehniskie dati

     

    xDrive 20i

    xDrive 30i

    M40i

    xDrive 20d

    xDrive 30d

    Darba tilpums:

    1998 cm3

    1998 cm3

    2998 cm3

    1995 cm3

    2993 cm3

    Jauda:

    135,3 kW (184 ZS) pie 5000 apgriez./min

    185,4 kW (252 ZS) pie 5200 apgriez./min

    264,8 kW (360 ZS) pie 5500–6500 apgriez./min

    139,7 kW (190 ZS) pie 4000 apgriez./min

    194,9 kW (265 ZS) pie 4000 apgriez./min

    Griezes moments:

    290 Nm pie 1350–4600 apgriez./min

    350 Nm pie 1450–4800 apgriez./min

    500 Nm pie 1520–4800 apgriez./min

    400 Nm pie 1750–2500 apgriez./min

    620 Nm pie 2000–2500 apgriez./min

    Pašmasa:

    1790 kg

    1790 kg

    1885 kg

    1825 kg

    1895 kg

    Maksimālais ātrums:

    216 km/h

    240 km/h

    250 km/h

    212 km/h

    240 km/h

    Paātrinājums 0–100 km/h:

    8,3 s

    6,3 s

    4,8 s

    8,0 s

    5,8 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    7,2 l/100 km

    7,4 l/100 km

    8,4 l/100 km

    5,4 l/100 km

    6,0 l/100 km

    CO2 emisija:

    165 g/km

    168 g/km

    193 g/km

    142 g/km

    158 g/km

    Cena eiro:

    no 43 500

    no 49 200

    no 64 200

    no 46 500

    no 53 600

    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4716/1897/1676 mm
    • Riteņu bāze: 2864 mm
    • Klīrenss: 203 mm
    • Riepas: 245/50 R19
    • Bākas tilpums: 65 l
    • Bagāžas ietilpība: 550–1600 l
    • Piedziņa: pilnpiedziņa
    • Ātrumkārba: 8AT
    • Testa auto xDrive 20d cena: 61 880 eiro

    Iespaids

    Jau atkal X3 dizains liek par sevi runāt. Par laimi, pie šī izskata var ātrāk pierast.

    Rezumējums

    Trešās paaudzes X3 iet sava priekšteča pēdās, kļūstot par segmenta etalonu.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē