Latvijā BMW parasti ir kulta preces statuss. Šajā hierarhijā 7. sērija parasti atrodas savrup. Kā allaž, septītnieks ir sajūtās mainīgs kā rudens vējš. Palīgsistēmas ietver automātisku parkošanos, kas vadāma ar digitālo atslēgu FOB Smart Key, uzlabotu iDrive operētājsistēmu, kura nodrošina skārienievadi un žestu atpazīšanu.
Starp komforta papildiespējām parādās gan panorāmas jumts ar sešām dažādām apgaismojuma versijām, gan gaisa kondicionēšanas sistēma ar gaisa jonizāciju un aromatizāciju, gan modernākā nakts redzamības sistēma, gan 1400 vatu Bowers &Wilkins audioiekārta ar 10 kanālu pastiprinātāju un 14 skaļruņiem, gan vairāki ādas salona toņi. Lai izvairītos no datorizētā auto mākslīgā intelekta kļūdām, pretēji divām agrākajām paaudzēm, kas tika montētas arī Krievijā, Meksikā, Taizemē un Ķīnā, jauno auto ražo tikai Vācijas rūpnīcā Dingolfingā.
Tehnikas nianses
Galvenie jauninājumi ir ar oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas izmantošana (CFRP) virsbūves struktūrā, dzinēji no BMW jaunās paaudzes, plug-in hibrīds versijā 740e, kā arī Drive Pro aktīvā šasija, Driving Experience Control slēdzis ar adaptīvajiem režīmiem un BMW Laserlight jeb lāzerstarmešu debeszilie stari, kas, neapžilbinot pretī braucošos, spēj izgaismot divkārt tālākā ceļā, tātad 600 m ierasto 300 m vietā.
Uz šo tehnoloģiju fona Sky Lounge stikla jumts un Welcome Light gaismu paklājs ap auto, kā arī viedtālruņa turētājs ar bezvadu uzlādes iespēju ir tikai nevērtīgi papildu spīguļi. Būtiskās inovācijas ietver iDrive sistēmas paplašināšanu, iekļaujot skāriendispleju un BMW žestu kontroli. Turpmāk 7. sērijas BMW gaitas līganumu nodrošinās tikai pneimopiekare. Baudot braucienu, atcerieties, ka aizmugures riteņu stūrēšana triju grādu leņķī pirmo reizi BMW vēsturē pieejama arī visu riteņu piedziņas auto.
Limuzīna dizains
Jaunā 7. sērija saņēmusi drosmīgāku un jauneklīgāku izskatu un perfektu masas sadalījumu pa asīm – 50:50. Tas vairs nav mietpilsoņu auto. Pašlaik limuzīns domāts turīgiem, bet vienlaikus mākslinieciski noskaņotiem indivīdiem.
Raksturīgā BMW radiatora ventilācijas reste tagad nodrošināta ar automātiski aizveramiem ventilācijas kanāliem, neļaujot lieki dzesēt motoru.
Jāpiezīmē, ka durvju paneļi un jumts ir izgatavoti no alumīnija. Šāds tehniskais risinājums ne tikai atvieglo virsbūves svaru, bet piešķir papildu izturību. Bagātīgā oglekļa šķiedras lietošana palīdzējusi pazemināt auto smaguma centru salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. G11 ir vienādā platumā ar tā priekšteci F01, taču ir 19 mm garāks un 7 mm lielāks garenbāzē. G12 ir vēl 139 mm garāks par priekšteci.
Interjers
Jaunums ir noņemamais 7 collu Samsung planšetdators, ar kura palīdzību aizmugurējo sēdekļu pasažieri var regulēt gan iDrive, gan izklaides funkcijas. Executive Lounge pakete ļauj labajā pusē sēdošajam aizmugures pasažierim salocīt priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, atlocīt kāju balstu, atgāzt sava sēdekļa atzveltni par 43 grādiem.
Gudrā atslēga
FOB Smart Key – atslēga ar skrāpējumu drošu skārienekrānu ļauj kontrolēt galvenās auto funkcijas, degvielas patēriņu, mobilitātes diapazonu, kā arī attālināti regulēt auto interjera temperatūru, uzzināt, cik kilometru atlicis līdz nākamajai eļļas maiņai. Ja kāds ir piebraucis par tuvu un jūs nevarat atvērt durvis, ar gudrās atslēgas palīdzību varat izbraukt no bezizejas, atrodoties ārpus auto.
Spēks ir žestos
Daudziem patiks jaunā BMW žestu kontrole, kas atpazīst piecus dažādus auto īpašnieka žestus. Grozot rādītājpirkstu pulksteņa rādītāja virzienā, magnetolas skaļums pieaug. Virzot plaukstu vertikāli, var atbildēt uz zvanu, horizontāli – noraidīt. Ar divu pirkstu pieskārienu gaisā var programmēt, lai atzīmētu pāris sev mīļāko darbību, piemēram, zvanu sievai vai likt radio sameklēt iecienītāko staciju vai… restorānu.
Jaudas izvēle
Latvijā auto pieejams ar trim dzinējiem, diviem riteņu bāzes garumiem. Pieprasītākās būšot četras versijas: 730d xDrive, 750i xDrive, 730Ld xDrive un 750Li xDrive. Jaudas iekārtu palete sastāv no 4,4 l V8 un trīs motoriem no BMW B dzinēju saimes – diviem 3,0 l darba tilpuma rindas sešcilindru benzīna un dīzeļdegvielas motoriem, kā arī 2,0 l vienrindas četru dzinēju hibrīda modeli, zināmu kā 740e.
Sākotnēji katrs dzinējs būs pieejams ar ZF ražotu astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, ko var vadīt ar satelītu navigācijas sistēmu (atcerieties radinieku Rolls- Royce Wraight, kam ar GSM satelītnavigāciju novēro ceļu no augšas, palīdzot ātrumkārbai izvēlēties vajadzīgo pārnesumu un panākt lielāko efektivitāti).
Komforts
Pieci braukšanas iestatījumi: ECO PRO, Comfort, Comfort + (jaunums), Sport un Sport +. Vadības blokā tiek pieņemts lēmums par nepieciešamo piekares svārstību slāpēšanas kontroli, virsbūves automātisku pašlīmeņošanu un spēju par 135 mm mainīt klīrensu pēc taustiņa nospiešanas. Sport režīmā klīrenss tiek samazināts par 10 mm.
Iespaids
Braukšanas uzvedība ne vienmēr ir līdzsvarota. Auto paātrinājumā mēdz celt priekšgalu, gluži kā zvejnieku laiva pret vilni.
Rezumējums
Novitātes par atbilstošu cenu. Tagad 7. sērija domāta jaunākai un bagātākai mērķauditorijai.
Testa auto BMW 730d xDrive cena: 127 010 eiro
Vērtējums:
Tehnika: 4/5
Komforts: 4/5
Dizains: 4/5