Biznesa klase nav krosoveru tirgus, kur katru otro dienu redzam jaunu stendu ar krāšņu uzrakstu, vēloties sparīgi ierausties segmenta līderu vidū. Šeit nevalda juceklis, un pie lielā galda tiek sēdēt vien tie, kuri šo vietu nopelnījuši ilgstošā darbā. Ilggadējos goda viesus Audi A6, BMW 5. sēriju un Mercedes-Benz E klasi papildina Jaguar XF, Tesla Model S un Volvo S90, citiem atļaujot vien noskatīties no attāluma. Kārtība un augsti standarti iekļauti šī segmenta goda kodeksā.
5. sērijas G30
Jaunā 5. sērija (G30) līdzinās 7. sērijas (G11) modelim, un tam ir ne viens vien iemesls. Vizuāli tos vieno apjomīgās radiatora restes ar veramajām lūkām, diožu lukturu forma, spārnos izveidotās gaisa atveres, aizmugurējie C statņi un citas līdzības. Abi modeļi veidoti uz BMW CLAR modulārās platformas. Tas ne vien ļāvis samazināt auto svaru par 100 kg, bet arī uzlabot aerodinamikas rādītājus, kas labvēlīgi ietekmē degvielas patēriņu un dinamiku.
Nepilnus piecus metrus garais sedans ir par 36 mm garāks, 6 mm platāks un 2 mm augstāks nekā priekštecis, riteņu bāzei palielinoties par 7 mm. No luksusa klases radinieka aizgūtas arī dažas jaunākās tehnoloģijas, piemēram, viedā atslēga ar distances vadību, kā arī žestu vadības sistēma.
Pateicoties garākai riteņu bāzei, aizmugurē sēdošajiem tagad ir vairāk vietas. Transmisijas tunelis vēl joprojām ierobežo vietu kājām vidū sēdošajiem pasažieriem, tomēr sēdekļa forma piedzīvojusi pārvērtības, uzlabojot trešā pasažiera ērtības, lai arī garos ceļojumos aizmugure vēl joprojām būs piemērota diviem pieaugušajiem.
Bagāžnieka atvērums ir plašs un ar zemāku ielādes slieksni nekā iepriekš. Grīda gan nav paceļama, un kravas novietnes kopējā ietilpība ir 530 l. Septītās paaudzes modeļa salons nav revolucionāri mainījies, tomēr ir daži uzlabojumi. Tagad šeit atrodas digitālais instrumentu panelis un 10,2 collu skārienjutīgs displejs. Head-up displejs ar 800×400 izšķirtspēju kļuvis par 70% lielāks (1000 eiro). Uzlabota ir arī iDrive sistēma (2182 eiro). Materiālu kvalitātes ziņā varam teikt – šī ir 7. sērijas miniatūra.
Motoru sortiments
Sagaidāms, ka populārākā pircēju izvēle būs 2,0 l dīzeļdzinējs ar 190 ZS, kas uzstādīts 520d modifikācijai. Četrcilindru dzinējs ir ne vien lētākais, bet arī ekonomiskākais klāsta pārstāvis (neskaitot hibrīdu), kļūstot par potenciāli iekārojamu uzņēmumu autoparka sastāvdaļu. Šī ir vienīgā modifikācija, kas pieejama ar 6MT. Pārējās modifikācijas iegūst 8AT.
520d ir gana sparīgs un piemērots ikdienas lietošanai, nekļūstot pārlieku trokšņains arī straujākā paātrinājumā. Desmit tūkstošus dārgāka ir 265 ZS jaudīgā 530d modifikācija ar 3,0 l sešu cilindru motoru. Ražotāja noteiktais degvielas patēriņš ir par litru lielāks nekā 520d, robežojoties pie atzīmes – aptuveni 6 l/100 km. Mazākā benzīna versija ir 530i, kas ieguvusi 2,0 l motoru ar 252 ZS, to papildina triju litru 540i ar 340 ZS.
Kamēr līdz M5 modifikācijai vēl jāpagaida, to iesilda M550i versija. 4,4l V8 dzinējs ar 456ZS un četru sekunžu ieskrējienu līdz 100 km/h. Rādītāji, kas jau šobrīd pārspēj aizgājušā M5 iespēto, neņemot vērā vairāk nekā 100 ZS trūkumu. Dīzeļa un benzīna modifikāciju papildina arī hibrīda 530e versija. 95 ZS elektromotors apvienots ar 2,0 l benzīna motoru, sniedzot kopējo sistēmas jaudu 252 ZS un 420 Nm. Tas uzrāda patēriņu vien 1,9 l/100 km, vienlaikus spējot 100 km/h sasniegt 6,2 s un nobraukt 50 km elektriskajā režīmā.
BMW gaita
Pirmo braucienu veicām ar 530d, kuram uzstādīta M pakotne. 23 000 eiro vērtajā papildaprīkojumā iekļauta ādas salona apdare ar komforta sēdekļiem, R19 vieglmetāla diski, Harman Kardon audiosistēma, adaptīvie LED lukturi, Driving Assistant Plus drošības sistēmas un citas ekstras. Īpaši vēlamies izcelt apkārtskata kameru darbību. Centrālajā displejā redzams jūsu auto 360 grādos putna lidojumā, būtiski atvieglojot pārvietošanos šaurās vietās.
Tādas sistēmas kā līniju asistents un adaptīvā kruīza kontrole darbojas līdz pat 210 km/h, automātiski piestūrējot, bremzējot un paātrinot auto.
Atrast ērtu sēdpozīciju var itin ātri, pateicoties plašām sēdekļu un stūres regulācijas iespējām, ļaujot iekārtoties ērtam braucienam gan uz zemes sēdētājiem, gan paaugstinātas sēdpozīcijas piekritējiem.
Gan transmisija, gan dzinējs ietverts īpašā Syntak kapsulā, saglabājot tehnisko šķidrumu siltumu un mazinot radītos trokšņus. Ņemot vērā M pakotnes sportisko balstiekārtu, R19 diskus un cietās run-flat riepas, pat uz bruģa auto ir visai komfortabls. Ja komforts ir prioritāte, tad vēlams atteikties no run-flat riepām, kas vairs nav obligāta ekstra, un izvēlēties R17 vai R18 diskus.
Adaptīvā amortizatoru vadība ir par papildu maksu. Vadāmības uzlabošanai var iegādāties arī aizmugures riteņu piestūrēšanas sistēmu, kas pilsētā ļaus vieglāk manevrēt, bet uz šosejas noturēt stabilitāti.
Pilnpiedziņas xDrive sistēma pieejama visām 5. sērijas modifikācijām. Pieejami trīs braukšanas režīmi – sporta, komforta un ekonomiskais. Katram režīmam tiek pielāgots arī instrumentu panelis. Piemēram, sporta iestatījumos panelis iekrāsojas sarkans, attēlojot vien galvenās braukšanas ātruma atzīmes– 50, 100, 150,200 km/h utt. Lielākoties variējot starp komforta un sporta režīmu, pēc testa brauciena borta dators vēstīja par vidējo degvielas patēriņu– 8,7 l/100 km.
Koncentrējoties uz mierīgu braukšanu un izmantojot auto sniegtos ekonomijas režīmus, šo rādītāju noteikti varētu samazināt par aptuveni diviem litriem. Kas attiecas uz jaunā modeļa trūkumiem, esam nonākuši grūtā situācijā. Atšķirībā no citiem testa auto, šeit mums neizdevās atrast nevienu ikdienas lietošanai nozīmīgu trūkumu. Pārāk īss testa brauciens vai auto ir tuvu ideālam?
Iespaids
Lielāks, vieglāks, ekonomiskāks un ātrāks nekā iepriekš. Šādi dzimst jaunie līderi.
Rezumējums
Brīdī, kad tas šķita neiespējami, 5. sērija kļuvusi labāka visos aspektos. Izcils biznesa klases sedans.
Testa auto: 530d xDrive cena: 86 670 eiro
Vērtējums:
Tehnika: 5/5
Komforts: 4,5/5
Dizains: 4/5