Dizains
Septītās paaudzes modelim piešķirts rūpnīcas indekss G20. Klasisks, sportisks un vēl joprojām neapšaubāms BMW. Iespējams, ka elegantā agresora tēlu palīdz radīt Portimao Blue metāliskais krāsojums, kas kontrastē ar daudzu iecienīto Shadowline – glancēti melnām līstēm ap logiem un tādas pašas krāsas dekoratīvo radiatora režģi. Jā, G20 vēl nav saķēris lielo nieru vīrusu – šeit ikoniskie BMW radiatora režģi vēl nav tik ļoti izpletušies, kā tas ir lielākos modeļos. Vēl viena tīkama nianse ir izplūdes sistēmas uzgaļi. Atšķirībā no dažiem konkurentiem, uzgaļi ir īsti un nepilda vien dekoratīvu funkciju.
Iepriekšējo paaudžu starpā bija manāmas dažādas līdzības to lukturos, taču septītās paaudzes modelis nojauc līdzšinējo kārtību ar pilnībā jaunu optikas dizainu. Pirmo reizi 3. sērijas modeļa vēsturē tas ieguvis adaptīvās LED gaismas ar BMW Laserlight tehnoloģiju, izgaismojot ceļu 600 metru lielā attālumā. Vizuāli lāzera gaismas izskatās moderni, turklāt tās spējušas atvilināt uz Latviju baltās naktis, kas citkārt vērojamas lielākoties vien aiz polārā loka – tumsa tiek pārvērsta gaismā.
Citi lasa
Salīdzinot ar savu priekšteci (F30), jaunais modelis kļuvis ievērojami lielāks. Jau iepriekš 3. sērijas sedans nebija uzskatāms par klāsta mazulīti, taču šobrīd tas izaudzis tiktāl, ka virsbūves izmēru ziņā nostājas uz viena pakāpiena ar Latvijā iecienīto 5. sērijas sedanu (E39).
Nostatot to pret F30, jaunais G20 ir par 76 mm garāks (4709 mm) un 16 mm platāks (1827 mm). Ne mazāk būtisks ir fakts, ka riteņu bāze pastiepusies par 41 mm (2851 mm). Lielāks atstatums starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, kā arī platākas riteņu asis nozīmē ne tikai to, ka salonā būs vairāk brīvas vietas, bet vairāk braukšanas prieka tiks arī vadītājam. Auto uz ceļa uzvedas pārliecinošāk un stabilāk.
Jaunas vēsmas redzamas arī interjerā. Lielākā dizaina revolūcija skārusi instrumentu paneli, kur analogos un apaļīgos rādītājus aizstājis pilnībā digitāls 12,3 collu displejs, kādu var redzēt arī jaunākās paaudzes BMW X5.
10,25 collu centrālais displejs tagad atrodas nedaudz zemāk, veiksmīgāk saplūstot ar paneļa dizainu. Papildus skārienjūtīgai vadībai un apaļajam iDrive Touch slēdzim viduskonsolē, sistēmu iespējams kontrolēt ar žestiem. Ja esat radis žestikulēt kā kordiriģents, dažkārt netīšām pārslēgsiet dziesmu vai paslēgsiet skaļāk radio, taču kopumā šī sistēma strādā visai paklausīgi. Viena no noderīgākajām funkcijām šajā ekrānā ir apkārtskata kamera, kas ļoti augstā kvalitātē attēlo skatu ne vien uz aizmuguri vai sāniem, bet 3D režīmā. Šī tehnoloģija būtiski atvieglo auto novietošanu šaurās stāvvietās.
Interesanti, ka BMW izstrādājis inteliģento sistēmu, kas palīdzēs jums palikt nomodā, ja jutīsieties saguris. Atliek centrālajā displejā iestatīt uzmundrinošo režīmu, un automašīnas komforta iestatījumi automātiski tiks izmainīti – pulsējošā režīmā strādājoša gaisa ventilācija, spožāks salona apgaismojums un jestrāka mūzika. Tas viss, lai mūs noturētu nomodā. Tāpat pieejams arī režīms, kas padarīs jūs mierīgāku.
Klimata kontroles vadības īsceļi iekļauti šaurā joslā kopā ar citu funkciju pogām, bet nelielais vadības ekrāns iespraucies starp gaisa ventilācijas lūkām. Sudrabotās krāsas slēdži nedaudz lec ārā no kopējā salona imidža, bet, raugoties no ergonomikas viedokļa, iespējams, tieši tāds arī bija mērķis, jo pārējo ierīču izvietojums un lietošana ir veiksmīgi pakārtota vadītāja vajadzībām. Piemēram, braukšanas režīmu izvēle atrodas līdzās pārnesumu svirai. Ērti!
Runājot par ērtumu, aizmugurē sēdošie ar prieku uzgavilēs par papildus milimetru piešķiršanu riteņu bāzei.
Brīvais plašums ceļgaliem un pietiekami daudz telpas virs galvas ir tas, kas ļaus četriem pieaugušajiem ērti baudīt braucienu. Aizmugurē var ierūmēties arī trīs braucēji, taču vidējam pasažierim jārēķinās, ka kāju vietu ierobežos transmisijas tunelis. Bagāžas nodalījumā būs 480 litru telpa, kas ir līdzvērtīgs sniegums Audi A4. Tas nozīmē, ka ikdienas pirkumiem un pat dažām ceļojuma somām vietas pietiks.
Testa turpinājums: