Angliskā vārda speed izmantošana mūsdienu autobūvē var mulsināt, jo šādu vai līdzvērtīgu apzīmējumu piesavinājušies arī tādi modeļi, kuriem ir tikai pavisam attāla saistība ar sportiskumu, ātrumu un tā raisītajām sajūtām. Turpretim «Bentley» jau pirms nepilniem 100 gadiem nāca klajā ar «Speed Six» divdurvju kabrioletu un tagad ielās nonācis tā jaunākais pēctecis, kļūstot par lielisku sabiedroto tāliem izbraucieniem. «Speed »modifikāciju varētu tulkot kā klienta vēlmi: “Dodiet man maksimālo, uz ko šis modelis ir spējīgs.”
Vizuāli tas nešaubīgi līdzinās citiem «Bentley» saimes modeļiem. Optika ar kristāla elementiem, apjomīgs dekoratīvais radiatora režģis un ovālie LED lukturi aizmugurē. Tikai šoreiz virsbūves augšdaļā ir auduma jumts. Salokāma metāla jumta izstrāde nebūtu šķērslis, tomēr ražotājs atsaucas uz vēsturiskajiem un leģendārajiem kabrioletu modeļiem, kuru ražošanā tika izmantots tieši mīkstais materiāls. Turklāt ņemsim vērā, ka vairums no šī modeļa eksemplāriem brauc vidē, kur vidējā gaisa temperatūra ir krietni augstāka par Ziemeļeiropas rādītājiem un pacelt jumtu nāksies reti.
Ortodoksāļiem varētu šķist, ka kabrioleta sezonalitāte sniedzas tikai no jūnija līdz augusta beigām, taču «Bentley» parūpējies, lai brauciens ar nolaistu jumtu varētu turpināties vairāku mēnešu garumā. Zem sēdekļu pagalvjiem iestrādāta atsevišķa apsildes lūka, pūšot siltu gaisu braucēju kakla rajonā.
Pat tad, kas zemi klāj sniegs, aukstums ir tikai klātesošs apstāklis bez ievērojamas ietekmes, ļaujot braucējiem baudīt vēja plūsmu matos. Ieslēdzot sēdekļu un stūres apsildi, brauciens ar nolaistu jumtu ziemā atgādināja sēdēšanu siltā kublā – tikai retais apgalvos, ka tas nav patīkami. Jumta nolaišana ilgst 19 sekundēs un, tiklīdz aizraujošais process ir noslēdzies, salonā valda klusums. Īsajā laika sprīdī kabriolets pārvēršas par kupeju, pilnībā neitralizējot iespējamo pretvēja šalkoņu no jumta salaiduma vietām.
«Bentley» allaž lepojies ar to, ka tā vēstures saiknes vijas Lielbritānijā. Kā gan savādāk varētu izskaidrot to, ka mūsu testētā «GT Speed Convertible» virsbūves krāsojums nosaukts par godu kriketa bumbiņai – «Cricket Ball» sarkanā krāsa. Šis tonis caurvij arī dabiskās ādas apdari interjerā.
Bagāžas nodalījuma ietilpība ir mazāka nekā kupejai un aizmugures sēdvietās brīvā telpa ir visai ierobežota, taču priekšā sēdošie baudīs vieglajam auto neraksturīgu komforta līmeni. Rokām darināta greznība, lietošanas ērtums un individualizācijas iespējas ir atslēgvārdi, kas raksturo kabrioleta salonu un viena no atmiņā paliekošajām funkcijām ir paneļa augšdaļā esošais rotējošais displejs.
Tas ietver analogās mērinstrumentu skalas, krāsaino ekrānu un «Piano Black» dekoratīvo valriekstu finiera virsmu, kas atgādina dārgu flīģeli. Iespaidīgs mehānisms, kura izstrāde un uzbūve varētu būt laikietilpīgāka un komplicētāka par dažu labu sērijveida automašīnu ražošanu.
Elektrifikācijas laikmetā zem motora pārsega ieraudzīt uzrakstu W12 ir vienlaikus aizraujošs un sentimentāls mirklis. Kad visa auto industrija koncentrējas uz vatiem, mēs turpinām braukt ar rēcošu 12 cilindru atmosfērisko benzīna dzinēju. 6,0 litru agregāts attīsta 659 ZS un 900 Nm griezes momentu, 100 km/h sasniedzot 3,7 sekundēs. Šis ir viens no pasaulē ātrākajiem kabrioletiem, ļaujot baudīt vēju matos līdz pat 335 km/h. Astoņpakāpju divsajūga automātiskā transmisija tagad reaģē divtik ātrāk nekā standarta modelī.
Rādītāji, kas robežojas ar hiperauto spējām. Lai priecētu ekoloģijas piekritējus un to prasību izvirzītājus, puse no kuplā cilindru pulka pratīs atslēgties mierīgas braukšanas laikā, samazinot patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu.
Bentley veicis dažādus tehnoloģiskos jaunievedumus, lai jaunais «GT Speed Convertible» kļūtu par izveicīgāko «Continental», kāds jebkad ir radīts. Pirmkārt, šis ir pirmais GT modelis ar četru riteņu stūrēšanu.
Nelielā ātrumā tas uzlabo manevrētspēju, aizmugures riteņus pagriežot pretēji priekšējiem, bet uz šosejas visi riteņu tiki pavērsti vienā virzienā, uzlabojot stabilitāti. Jo lielāks auto, jo vairāk jūtamas šīs tehnoloģijas priekšrocības un 4,85 metrus garā virsbūve ir īstā vieta, kur šo sistēmu izmantot.
Otrkārt, aizmugurē tam uzstādīts elektroniskais ierobežotas slīdēšanas diferenciālis, ļaujot līkumu izejās izmantot apjomīgo jaudu maksimāli efektīvi. Tas ir būtiski, jo līdz pat 97% no jaudas var tikt novadīti uz aizmugures tiltu. Pilnvērtīgai jaudas izmantošanai nepieciešams aktivizēt sporta režīmu, bet komfortablai un dinamiskai kreisēšanai izstrādāts «Bentley» režīms.
Aiz 22 collu vieglmetāla diskiem atrodas gandrīz 12 000 eiro vērtā oglekļa-keramisko bremžu sistēma, kas ir lielākā, kāda jebkad uzstādīta sērijveida automobiļiem. Tik masīva, ka tā varētu būt piemērota vilciena sastāva apturēšanai.
Par vienu esmu drošs – 440mm disku bremzes itin viegli tiek gala ar 2,5 tonnu apturēšanu. Pneimatiskā balstiekārta un pilnpiedziņas sistēma iekļauta standarta aprīkojumā, iegūstot īpaši šim modelim pielāgotus regulējumus.
Ķermeņa pulsu paātrinās izplūdes sistēmas nefiltrētā skaņa, bet ar paceltu jumtu vokālo izpildījumu nodrošina Naim audiosistēma ar 2200 W jaudu, kas tālāk tie novadīta uz 18 skaļruņiem un diviem šeikeriem, radot skaņu sistēmu, ko var ne tikai dzirdēt, bet arī sajust ar ķermeni.
Ja «Michelin» zvaigznes piešķirtu automašīnām, «GT Speed Convertible» tās saņemtu par piepildīto emociju gammu visām maņām. «Bentley» radījis labāko luksusa kabrioletu tiem entuziastiem, kuriem svarīgs ne tikai komforts garajās distancēs, bet arī braukšanas prieks un nevainojama gaitas kvalitāte.
Bentley Continental GT Speed Convertible |
|
Dzinējs |
6,0 litru W12 benzīns |
Zirgspēki |
659 ZS |
Griezes moments |
900 Nm |
Paātrinājums 0–100 km/h |
3,7 s |
Maksimālais ātrums |
335 km/h |
Vidējais degvielas patēriņš (WLTP dati) |
14,1 l/100km |
Cena (ar PVN): |
310 390 eiro |
Materiāls tapis sadarbībā ar « Bentley Rīga»