Satiksmes ministrija skaidro, ka nolūkā novērst situāciju, ka mācību karti par tiesībām apmācīt vadītājus saņem autoskolas, kurām nav resursu apmācībai, kā arī aizsargāt apmācāmo tiesības, grozījumos noteikts, ka autoskolām CSDD jāiesniedz dokumenti, kas apliecina, ka autoskolas īpašumā ir attiecīgās kategorijas transportlīdzekļi vai noslēgts līgums par to lietošanas tiesībām.
Līdz šim, lai saņemtu mācību karti, no autoskolas netika prasīts apliecinājums par autoskolas lietošanā esošiem transportlīdzekļiem, līdz ar to izveidojās situācija (īpaši attiecībā uz kravas automobiļu un autobusu vadītāju apmācību), ka autoskolas saņēma mācību kartes ar tiesībām mācīt visas transportlīdzekļu kategorijas, lai gan attiecīgie transportlīdzekļi vai līgums par to izmantošanu autoskolai nebija.
Ir saņemtas sūdzības no klientiem, ka atsevišķas autoskolas piedāvā noteiktu kategoriju apmācību, lai arī autoskolām nav atbilstošu transportlīdzekļu un apmācāmā persona tiek nosūtīta veikt braukšanas apmācību uz citu autoskolu.
Tāpat, modernizējot informācijas apmaiņu starp autoskolām un CSDD par veikto apmācību, kā arī ar mērķi padarīt caurspīdīgāku apmācības procesu autoskolu klientiem, paredzēts atcelt apmācību karti kā papīra dokumentu.
Savukārt informācijas apmaiņa par veikto vadīšanas apmācību (kā tas šobrīd jau ir attiecībā uz teorētisko apmācību) notiks pilnībā elektroniski. Ņemot vērā, ka šādai informācijas apmaiņai ir nepieciešams izstrādāt attiecīgu programmnodrošinājumu, kā arī iepazīstināt autoskolas ar tās darbību, šo normu spēkā stāšanās paredzēta ar 2021.gada 1.jūniju. Modernizācijas veikšanai CSDD nebūs nepieciešami papildus budžeta līdzekļi.
Turklāt nolūkā atvieglot pasniedzējiem un instruktoriem apmācības procesa organizēšanu un veicināt piekļuvi profesijai, palielināts vienā grupā apmācāmo personu skaits līdz 30 personām.
Savukārt nolūkā mazināt finansiālo slogu, jaunajiem autovadītājiem daļu teorijas apmācības būs pieļaujams apgūt e-vidē.
Paredzēts, ka pēc katra noklausīta moduļa būs paškontroles pārbaudes darbs, kā arī tiks noteikts pienākums autoskolām nodrošināt konsultāciju iespējas apmācāmajiem.
Noteikumi grozījumi arī paredz apmācības procesā iekļaut tēmas par optimālu ikdienā nepieciešamā maršruta plānošanu darba pienākumu veikšanai, kas ir tieši saistīts ar degvielas lietderīgu patēriņu un pilsētvides attīstības ilgtspēju.
Mainoties sabiedrības domāšanai, apmācības procesā jāsniedz zināšanas par maršruta plānošanu atkarībā no apstākļiem, piemēram, šķērsot apdzīvotu vietu vai izmantot apvedceļu, braukt pilsētā vai atstāt automobili piepilsētas stāvvietā un izmantot sabiedrisko transportu, kādu transportlīdzekli izvēlēties ikdienas maršrutā atkarībā no nepieciešamības un apstākļiem, izvērtēt, vai braukt intensīvas satiksmes laikā un tamlīdzīgi.