Sēdinājums
Noteikumos minēts, ka nav pieļaujama transportlīdzekļa aprīkošana ar atsperojumu vai amortizatoriem, kuri nav paredzēti konkrētajam transportlīdzeklim un kuru uzstādīšanai mainītas stiprinājuma vietas vai balstiekārtas konstrukcija. Šeit gan der atcerēties, ka miglas lukturi nedrīkst atrasties zemāk par 25 cm no zemes, tātad maksimāla sēdinājuma gadījumā var rasties problēmas. Ja ir vēlme paaugstināt auto, der atcerēties, ka ir aizliegts izmantot transportlīdzekļa klīrensa palielinošus elementus, kas ietekmē satiksmes drošību un auto stabilitāti.
Disku iznesums
Diskiem jāatrodas riteņu arkas iekšpusē un nav pieļaujama situācija, ka diska mala atrodas ārpus virsbūves dimensijām. Šāda situācija visbiežāk tiek piedzīvota tad, kad tiek uzstādīti diski no nākamās paaudzes vai cita modeļa, tādējādi neatbilst konkrētā auto parametriem. Ja tomēr no diskiem negribas šķirties, ir iespēja valcēt riteņu arkas.
Jaudīgā taure
Par iedvesmu ņemot Amerikā veidotus video, kuros redzams masīvs džips ar iebūvētu vilciena tauri, daži auto entuziasti arī savus spēkratus aprīkojuši ar pārveidotām sistēmām. Kā vēsta noteikumi, skaņas ierīce ar mainīgu toņu augstumu nav atļauta, liedzot īpašniekam izvēlēties melodisku skanējumu. Otrs aizliegums ir automašīnām, kas ražotas no 2001. gada, nedrīkst būt uzstādīts skaņas signāls, kas nav sertificēts vai ir sertificēts neatbilstoši.
Tonējums
Vēloties padarīt sava auto izskatu pievilcīgāku, prestižāku vai sportiskāku, ir iespēja tonēt automašīnas stiklus, tomēr ar to nevajadzētu pārspīlēt. Aizmugurējo stiklu pārklājums ir paša vadītāja pārziņā, bet priekšējo sānu stiklu caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70%. Attiecībā uz vējstiklu caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 75%.
Kā minēts noteikumos, augšmalu drīkst aplīmēt ar caurspīdīgu plēvi, kas nepārprotami ļauj izšķirt luksofora gaismas signālus tiktāl, cik vējstiklu var aizsegt izgatavotāja uzstādītie salona saulessargi, kad tie pievirzīti maksimāli tuvu vējstiklam. Gados jaunāku vadītāju vidū izplatītāka ir aizmugurējo lukturu notonēšana, dažkārt padarot tos pilnīgi melnus. Tas ir ne vien apdraudējums aizmugurē braucošajiem, bet arī garantija atkārtotai tehniskajai apskatei.
Izpūtēja troksnis
Sportisks skanējums un dzinēja rūkoņa iet roku rokā ar auto uzlabošanu, tomēr arī šeit ir noteikti standarti. Trokšņa līmenis, transportlīdzeklim nekustīgi stāvot uz vietas, nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto. Ja tas nav zināms, tad trokšņu līmenis nedrīkst pārsniegt 85 dB. Gadījumā, ja apskate izieta ar klusāku izplūdi, vēlāk uzstādot iespaidīgāku simfoniju, tad Ceļu policija šādu avantūristu var nosūtīt arī uz piespiedu tehniskās apskates atkārtotu apmeklējumu.
Atstarojoša numura zīme
Latvijā šī nodarbe nav ieguvusi plašu popularitāti, tomēr daži cīnītāji pret fotoradaru zibspuldzi ir apstrādājuši valsts numura zīmi ar līdzekļiem, kas spilgtākas gaismas gadījumā numura virsmu padara atstarojošu. Tas nozīmē, ka uzņemtajā bildē ir redzams auto, bet numura vietā vien balts pleķis. Lieki teikt, ka šādas darbības nav atļautas. Sīkāk izpētot noteikumus par auto tehnisko stāvokli, atklājas, ka nedrīkst pārvietoties arī ar netīru, dubļiem noklātu vai nesalasāmu numura zīmi.
Tuvie lukturi
Ķīnas lampas, neoriģinālais ksenons, lētās gaismas – šie apzīmējumi liek aizsvilties ne vienam vien autovadītājam, kas tumšajā diennakts laikā tiek apžilbināts. Gāzu lokizlādes spuldzes uzstādīšana automašīnām, kuras rūpnieciski nav aprīkotas ar šādu sistēmu, kā arī neietver automātisko gaismas stara regulāciju, ir aizliegta. Daži no vadītājiem iziet tehnisko apskati ar halogēno spuldzi, pēcāk to nomainot pret automašīnai nepiemērotu ksenona spuldzi, taču ir pienācis brīdis, kad CSDD sadarbībā ar Ceļu policiju aktīvāk sāk pievērst uzmanību šai problēmai, veicot reidus un sodot vadītājus par pārkāpumu.
Otrs populārais tūnings ir eņģeļacu uzstādīšana lukturos, kuros tie rūpnieciski nav paredzēti.
Vizuāli šķietami pievilcīgie gaismas riņķi dos iespēju apskates protokolā iegūt divnieku par nesertificētiem priekšējiem gabarītlukturiem, it īpaši, ja uzstādītie gaismekļi būs sarkanā, zaļā vai citā neordinārā krāsā. To pašu var attiecināt arī uz LED numura apgaismojumu.
Tālās gaismas
Kuram gan nav gadījies tikt apžilbinātam no pretimbraucoša auto tālajiem uguņiem. Nereti vainojams nepareizi noregulēts gaismas stars, un par šādu nolaidību ātri vien mēs aizmirstam. Vienaldzīgo nav tad, kad pretim brauc auto ar tālajām gaismām, kas tā vien šķiet aizlienētas no kādas smagās automašīnas, tumsā atgādinot lokomotīves starmeti.
Papildu tālo gaismu uzstādīšana nav aizliegta, un auto var tikt aprīkots ar diviem pāriem tālo gaismu, tomēr to kopējās gaismas stiprums nedrīkst pārsniegt 300 000 cd. Attiecīgais kontrolskaitlis atrodams luktura marķējumā pa labi no Eiropas tipa apzīmējuma E. Jāuzmanās no ekonomiskās klases produktiem, kuri nav ieguvuši Eiropas sertifikāciju, pretējā gadījumā neko vairāk par melno uzlīmi neizdosies iegūt.
Miglas lukturi
Miglas luktura izstarotajai gaismai jābūt baltai vai dzeltenai, tāpēc par violetajiem un zaļajiem toņiem var aizmirst. Uzmanība jāpievērš arī gaismas avota veidam. Vecāka gadagājuma modeļiem nereti nākas aprobežoties ar kvēlspuldzēm, bet jaunākiem var būt uzstādīti lokizlādes gaismas avoti, gaismas diožu moduļi vai gaismas ģeneratori atkarībā no konkrētās automašīnas. Sertifikācija attiecas gan uz lukturiem, gan to spuldzēm. Tāpat svarīgi atcerēties, ka nedrīkst uzstādīt vairāk nekā divus priekšējos miglas lukturus un tie nedrīkst būt novietoti augstāk par tuvās gaismas staru.
Neoni un spoileri
Kopš filmas 2 Fast 2 Furious pirmizrādes pagājuši jau vairāk nekā 15 gadi, un arvien mazāk redzami centieni savu auto aprīkot ar ekrānos redzamajām neonu gaismām un iespaidīgajiem spoileriem, taču tirgū vēl joprojām ir pieejami šādi aksesuāri. Attiecībā uz neonu uzreiz jāteic, ka šādā veidā izskaistināt sava auto apakšpusi nav atļauts.
Ja vien auto ražotājs rūpnīcā nav uzstādījis attiecīgo apgaismojumu, tad būs jāiztiek bez šādas greznības.
Spoileri uz aizmugures bagāžnieka ir atļauti ar noteikumu, ka tie neietver asas malas, kuras avārijas brīdī varētu apdraudēt apkārtējo drošību, kā arī aerodinamikas elements nedrīkst izplesties ārpus auto virsbūves dimensijām. Jāņem arī vērā, ka tas nedrīkst nosegt kādu no apgaismojuma ierīcēm un traucēt apkārtējai redzamībai, turklāt tam ir jābūt stingri nostiprinātam.
Metinātais reduktors
BMW E30 un E36, kā arī daļai japāņu auto, reduktora sametināšana ir visai iecienīta. Lai arī trases līkločos tas ļauj trenēt iemaņas vadīt auto sānslīdē, tehnisko apskati ar to neizdosies veikt. Ņemot vērā to, ka abi rati griežas vienlaikus, nav iespējas veikt bremžu spēku mērījumu, un auto vienkārši tiek mests ārā no bremžu stenda.
Rezumējums
Individuālie risinājumi auto uzlabošanā var padarīt to pamanāmāku, tomēr ne vienmēr uzlabojumi ļauj iegūt TA uzlīmi.