• Auto tirgus tendence – ieguldīt krosoveros ar vislabāko aprīkojumu

    Praktiski padomi
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    15. jūlijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Kopš pilsētas apvidus auto popularitātes sākuma tika prognozēts, ka šādu mašīnu pārdošanas apjomi strauji pieaugs, taču neviens negaidīja, ka pieprasījums samilzīs tik lielā mērā. SUV modeļus burtiski var salīdzināt ar tikko ceptām pankūciņām, kas visiem garšo un ko visi grib.

    Pilsētas apvidus auto milzīgo popularitāti galvenokārt nosaka to daudzpusīgums. Ideālā variantā viena mašīna ir piemērota visiem dzīves gadījumiem: pārvietoties pa ikdienas maršrutu no mājām uz darbu, doties izbraucienos nedēļas nogalē vai atvaļinājuma laikā, kā arī nepieciešamības gadījumā pārvadāt lielākas lietas. Galvenās prasības šādam auto: lai tas būtu drošs, ērts un ar pietiekami labu caurgājību arī pa sniegotiem ceļiem. Visiem šiem kritērijiem atbilst tikai automašīnas ar lielāku caurgājības spēju.

    Krosoveri vilina pircējus visos segmentos, un nav grūti saprast kāpēc. Tāds auto kā «Škoda Karoq »patērē nedaudz vairāk kā 4 litrus benzīna uz 100 kilometriem, jaunās paaudzes «Kia Sportage» elektroniski vadāmā balstiekārta nodrošina komfortablu gaitu, savukārt «Hyundai Tucson» 620 litru bagāžniekā var salikt visu nepieciešamo ceļojumam.

    Krosoveri padara ikdienu vieglāku

    Auto vēstures pārbaudes platformas carVertical komunikācijas vadītājs Mats Buzelis uzskata, ka pāreja uz SUV ir jauns posms transporta nozares attīstībā. To nosaka arī patērētāju paradumu maiņa, kad arvien vairāk cilvēku izvēlas nevis tiešās īpašumtiesības, bet gan ilgtermiņa nomu vai līdzīgus pakalpojumus. Un šādos apstākļos krosoveriem ir lielas priekšrocības. “Tas ir kā kompromiss – SUV vienmēr būs daudzpusīgāks par jebkuru citu virsbūves tipu. Tas var nebūt ideāls konkrētam uzdevumam, bet tajā pašā laikā tas ir piemērots visiem gadījumiem,” skaidro Mats Buzelis.

    Ikdienā braukt ar SUV ir daudz vieglāk nekā ar cita tipa mašīnām, kas arī ļoti pievilina pircējus. Augstāks klīrenss un augstāka virsbūve atvieglo braukšanu arī pa pilsētu. “Tādā mašīnā ir ērtāk iekāpt un izkāpt, augstāka sēdvieta nodrošina labāku redzamību, mazāk jāsatraucas, novietojot auto pie apmales pagalmā vai stāvlaukumā, ir mazāks risks, ka autovadītāji uz šosejas apžilbinās pretimbraucējs, kurš aizmirsis izslēgt tālās gaismas, un tamlīdzīgi. Šādas šķietami sīkas lietas cilvēkiem ir svarīgas,” stāsta Mats Buzelis.

    Ilgtermiņā krosoveri jauno auto tirgū, iespējams, pārliecinoši dominēs, galu galā tie jau tagad ir populārāko modeļu vidū. Piemēram, Hyundai vien ir četri SUV modeļi, kas aprīkoti ar benzīna, dīzeļa un uzlādējamā hibrīda spēka agregātu. Tāpat ir pieejama arī tikai elektriska «Hyundai Kona» krosovera versija.

    Nomā SUV biežāk izvēlas sievietes

    Nomas kompāniju pārstāvji savā ziņā ir tie, kas tur roku uz autovadītāju vajadzību un gaumes pulsa. Tie, kas mašīnu pērk īpašumā, vadās pēc iespējām, savukārt nomas gadījumā cilvēki itin bieži izvēlas savu ideālo auto, ko ne vienmēr var atļauties iegādāties.

    Auto nomas kompānijas AVIS Nomas departamenta vadītājs Armands Gailis labi zina, savu klientu vēlmes. “Esam novērojuši, ka visbiežāk SUV izvēlas tieši sievietes. Tas ir tāpēc, ka šī tipa mašīnās vadītājs jūtas drošāk, labāk pārredz ceļu, arī caurgājība ir lielāka. Turklāt mūsu ceļi ir tādi, kādi tie ir. Nu jau pat vairs nav svarīgi, vai auto tiek lietots urbānā vidē vai ārpus tās. Arī galvaspilsētas iedzīvotājs komfortablāk jūtas SUV salonā.

    Katram klientam ir atšķirīgas vajadzības: viens vēlas mašīnu spilgtā krāsā, cits tieši otrādi – neuzkrītošu; kādam ir svarīga ietilpība, bet citam – jaunākās tehnoloģijas. Mūsu uzņēmums savu transportlīdzekļu klāstu ir dubultojis tieši ar krosoveriem, un mēs piedāvājam teju desmit dažādus SUV modeļus, un jāsaka, ka tie tiek burtiski izķerti gan īstermiņa, gan ilgtermiņa nomā – periodā no viena mēneša līdz pat gadam,” stāsta Armands Gailis. Vislielākais pieprasījums esot tieši pēc Vācijā ražotajiem Volkswagen Tiguan, tad seko «Škoda Karoq».

    Liels pieprasījums rada lielāku atlikušo vērtību

    Pilsētas apvidus auto labāk saglabā savu vērtību otrreizējā tirgū. Matemātika šajā gadījumā ir ļoti vienkārša: lielāka atlikusī vērtība nosaka mazākus līzinga maksājumus. Šajā aspektā ar krosoveriem nevar konkurēt neviens cits virsbūves tips. “Jā, cilvēki bieži izvēlas SUV, lai ietaupītu uz ikmēneša maksājumiem, un tas galvenokārt saistīts ar lielāku pieprasījumu pēc šādiem auto otrreizējā tirgū,” par ekonomiskajiem ieguvumiem stāsta Mats Buzelis.

    Viņš saka arī, ka nerimstošā pilsētas apvidnieku popularitāte ražotājiem liek mainīt arī citu auto dizainu. Tā kā ražotāji koncentrējas uz augstākas caurgājības modeļu dizainu, dažādu segmentu pārstāvji kļūst aizvien līdzīgāki viens otram.

    “Kļūst daudz grūtāk noteikt, kurš jaunais modelis ir krosovers un kurš tāds nav. Piemēram, moderna elektroauto virsbūve izskatās tā, it kā to būtu radījuši dizaineri un inženieri, kuri līdz šim ar auto dizainu vispār nav nodarbojušies, tik neparasti tie izskatās. Piemēram, «Volkswagen ID.4» proporciju ziņā līdzinās hečbekam, taču riteņi ir daudz lielāki un auto ir garāks,” stāsta Mats Buzelis.

    Augstāka līmeņa aprīkojums ir labs ieguldījums

    Ikviens cilvēks jaunu auto izvēlas, ņemot vērā savas individuālās vajadzības, taču patur prātā arī to, ka tā nolietojumam būtu jābūt pēc iespējas mazākam. Mats Buzelis iesaka izvēlēties versijas ar svarīgākajām jaunajām sistēmām. Labākie šāda aprīkojuma piemēri ir lielāks multivides ekrāns, kruīza kontrole, parkošanās sensori, videokameras un bezkontakta atslēgas sistēma.

    “Vēl labāk, ja, teiksim, kruīza kontrole ir adaptīva, respektīvi – mašīna pati nosaka attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim un nepieciešamības gadījumā apstājas. Šāds auto pircējiem uzreiz kļūst pievilcīgāks, jo ļoti noder ceļojot. Vai, piemēram, nu jau atpakaļskata videokamera nav nekas pārsteidzošs, bet 360 grādu panorāmas skats ir patīkama priekšrocība,” skaidro Mats Buzelis.

    Tajā pašā laikā jauno modeļu cenas tirgū ir ļoti atšķirīgas. Samaksājot gandrīz 32 tūkstošus eiro par standarta «Volkswagen Tiguan», mašīnai nebūs ne atpakaļskata videokameras, ne bezkontakta atslēgas piekļuves un aizdedzes –, lai to visu iegūtu, nāksies piemaksāt.

    Spektra otrā pusē ir tādi modeļi kā «Hyundai Tucson», kas maksā no 26 000 eiro un kam ir augstāks komforta līmenis, tostarp 10,25 collu digitālais instrumentu panelis, Bi-LED priekšējie lukturi, bezvadu viedtālruņa uzlāde un automātiskā divzonu klimata kontrole.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē