Jautājums
Man radies jautājums par auto ievilkšanu. Retos gadījumos VW Passat (2008. g) ir kāds elektrisks niķis starterim. Auto neizdodas iedarbināt, bet ievelkot vai iestumjot dzinējs uzreiz pielec. Pēdējā gada laikā tas noticis aptuveni četras reizes, tāpēc nevēlos tērēt naudu par startera remontu. Domāju par to, vai ievilkšana nav kaitīga? Nekādus simptomus neizjūtu, taču šādā veidā tomēr auto iedarbināt nav paredzēts.
Atbilde
Kamēr automašīnas ar automātisko transmisiju nav iespējams iedarbināt vilkšanas vai iestumšanas ceļā, mehānisko pārnesumkārbu īpašniekiem šāda privilēģija pastāv. Auto ražotāji gan no šīs metodes iesaka izvairīties jebkurā gadījumā, turklāt modernos auto šis triks elektrisko degvielas sistēmu un citu elektrisko tehnoloģiju pārbagātības dēļ var tik viegli nemaz nenostrādāt.
Vislielākā motora traumēšanas iespējamība būs gadījumā, ja mēģināsiet startēt ar pirmo pārnesumu. Eksperti norāda, ka šādās situācijās var tikt radīta liela slodze uz gāzes sadales mehānisma piedziņu, kas atkarībā no motora uzbūves tipa var novest pie siksnas, ķēdes vai zobratu bojājumiem. Tāpat pastāv iespēja, ka motora startēšanas brīdī katalizatorā iekļūst degviela, tā radot mini sprādzienu un bojājot katalizatoru.
Īpaši jāuzmanās, ja tikko esat braucis un katalizators vēl ir karsts, tāpēc labāk ļaut tam atdzist. Šīs ir situācijas, kurās, apvienojoties vairāku apstākļu kopumam, var rasties bojājumi, taču darot visu apdomīgi, problēmām nevajadzētu būt. Cenšoties ievilkt vai iestumt auto, izvēlieties otro vai trešo pārnesumu – par vienu augstāku, nekā jūs izvēlētos, vienkārši braucot. Brīdi, kad vēlaties startēt, lēnām laidiet sajūgu vaļā un ceriet, ka motors atgūs dzīvību.