• «Audi» prezentē modernizētu Q modeļu flagmani «Q8»

    Premium segments
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    8. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Audi prezentējis atjaunoto iekšdedzes dzinēja Q modeļu saimes flagmani – «Audi Q8» – ar vēl izteiksmīgāku dizainu un uzlabotām tehnoloģijām. Pirmo reizi «Audi Q8» ir aprīkots ar HD Matrix LED priekšējiem lukturiem, tostarp lāzeru tālajām gaismām. Šiem lukturiem ir digitālās dienas gaitas gaismas un vairāki gaismas paraksti. Paplašināto apgaismojuma sistēmu piedāvājumu papildina digitālie OLED aizmugurējie lukturi ar četriem izvēles aizmugurējo gaismu dizainiem.

    Minimālisma dizains

    Atjaunotajā modelī «Audi» ir sistemātiski samazinājis dekoratīvo elementu skaitu, lai sportiskajai un elegantajai SUV kupejai radītu vēl izsmalcinātāku dizainu. Īsās pārkares un garā garenbāze veido sportiskas, elegantas proporcijas, kuras iespējams akcentēt ar izteiksmīgām eksterjera krāsām un vieglmetāla diskiem. «Audi Singleframe» radiatora reste ar astoņstūra dizainu tagad pārsteidz ar vertikāliem ielaidumiem. Bāzes modeļu eksterjerā tie izvietoti vertikāli, savukārt «S line» un SQ8 TFSI modeļa aprīkojumā tie veidoti «L» formā. «Q8» pašpārliecināto izskatu paspilgtina jaunās izteiksmīgās gaisa ieplūdes atveres, kas ir integrētas automobiļa kopējā arhitektūrā.

    Inovatīvie priekšējie lukturi ar HD Matrix LED tehnoloģiju un papildu lāzera gaismu, kā arī digitālie dienas gaitas lukturi, kas izvietoti lukturu augšējā horizontālajā malā, piešķir «Q8» vēl pārliecinošāku izskatu. Kopā ar digitālajiem OLED aizmugurējiem lukturiem, kas «Q8» modelī ir pieejami pirmo reizi, modeļa premium klases raksturs kļuvis vēl uzkrītošāks. Aizmugurē atrodas LED gaismu josla kopā ar melnu spīdīgu apdari, bet «Audi» ikoniskie riņķi savieno digitālos OLED aizmugurējos lukturus visā automobiļa platumā.

    Papildaprīkojumā pieejami arī «HD Matrix LE» priekšējie lukturi ar 24 gaismas diodēm un vienu jaudīgu lāzera diodi. Braucot ar ātrumu no 70 km/h, tiek aktivizēta lāzera gaisma, tādējādi ievērojami palielinot tālās gaismas diapazonu. Kā jaunums augstākās klases priekšējiem lukturiem ir digitālās dienas gaitas gaismu signāli jeb paraksti. Tie piešķir «Q8» raksturīgo un neatkārtojamo izskatu, ļaujot lietotājam ar multimediju sistēmas MMI palīdzību izvēlēties vienu no četriem individuālajiem gaismas parakstiem. Pirmo reizi «Q8» papildaprīkojumā tiek piedāvāti arī izteikti digitalizēti OLED aizmugurējie lukturi, kuriem kopā ar priekšējiem lukturiem ir arī četri digitālās gaismas paraksti.

    «Audi Q8» redzama «Audi» jaunā, modernā korporatīvā identitāte. Proti, tie ir jaunie divdimensiju riņķi uz priekšējās restes un aizmugurē, kas pirmo reizi bija redzami elektriskajam Q8 e-tron. Tie vizuāli pārsteidz ar lielāku precizitāti. Hroma vietā jaunie riņķi ir kontrastējošā baltā un melnā krāsā. Uz Q8 B statnes tagad izvietots arī modeļa nosaukums, modeļa versija un tehnoloģiju identifikators.

    Līdzsvarota un precīza vadība

    «Q8» vadāmību raksturo piecas īpašības – tā ir līdzsvarota, stabila, kontrolēta, precīza un viegla. Balstiekārta, stūres mehānisms un piedziņa, kā arī bremžu un vadības sistēmas rada uzticami drošu, dinamisku un vienlaikus komfortablu braukšanas pieredzi. Arī standarta aprīkojums ar līdzsvarotu tērauda atsperu balstiekārtu un amortizatoru kontroli nodrošina Q8 stabilu braukšanas pieredzi.

    Papildu aprīkojumā iespējams izvēlēties elektroniski vadāmu pneimatisko balstiekārtu ar pastāvīgi adaptīvu amortizācijas sistēmu – adaptīvo pneimatisko balstiekārtu vai adaptīvo pneimatisko sporta balstiekārtu. Turklāt pēc izvēles pieejamā visu riteņu stūrēšana nodrošina augstāka līmeņa drošību un komfortu.

    Mazā ātrumā aizmugurējie riteņi pagriežas pat par pieciem grādiem pretējā virzienā attiecībā pret priekšējiem riteņiem. Tādējādi tiek samazināts pagrieziena rādiuss pat par vienu metru un tiek uzlabota vadāmība. Vienlaikus autovadītājs jūtas komfortablāk un spēj izmantot uzlabotu stabilitāti, braucot lielākā ātrumā, jo aizmugurējie riteņi griežas tajā pašā virzienā kā priekšējie riteņi.

    Attiecībā uz autovadītāja asistentu sistēmām ievērojamus uzlabojumus saņēmis apkārtējās vides displejs. «Audi» virtuālajā vadītāja informācijas sistēmā tiek parādīts brīdinājums par joslas maiņu, brīdinājums par citu satiksmes dalībnieku ievēroto distanci, krustojumu asistents un luksoforu informācija tiešsaistē pārsteidzošā «Full HD» kvalitātē. Papildu lietotņu veikalam un jaunajam apkārtējās vides displejam ar produktu modernizāciju ticis paplašināts arī Q8 standarta aprīkojums – standarta aprīkojumā tagad iekļauti arī 20 collu vieglmetāla diski, atpakaļskata kamera, stāvvietā novietošanas un tālo gaismu asistentu sistēmas, bezatslēgu sistēma (convenience key), kā arī citas funkcijas.

    Pareizais dzinējs katrai situācijai

    Modeļu klāsts sākas ar 45 TDI quattro modeli, kas ir aprīkots ar trīs litru dīzeļdzinēju, kura jauda ir 231 ZS un iespaidīgs 500 Nm griezes moments. «Audi Q8» 45 TDI no 0 līdz 100 km/h paātrinās 7,1 sekundē un tā maksimālais ātrums ir 226 km/h. Šim dzinējam seko 50 TDI quattro, kas ir jaudīgāka versija ar 286 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu. Lielais SUV no nulles līdz 100 km/h paātrinās 6,1 sekundē un sasniedz 241 km/h maksimālo ātrumu.

    Audi Q8 55 TFSI ir trīs litru, sešu cilindru dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu, kas nodrošina 340 ZS jaudu. Tā maksimālais griezes moments ir 500 Nm plašā dzinēja apgriezienu diapazonā no 1370 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Pateicoties ar turbīnu aprīkotajam benzīna dzinējam, «Audi Q8» no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,6 sekundēs. Tas spēj sasniegt 250 km/h maksimālo ātrumu, kas ir elektroniski ierobežots.

    Visi «Audi Q8» V6 dzinēji darbojas kopā ar astoņu pārnesumu Tiptronic ātrumkārbu, quattro pastāvīgo četru riteņu piedziņu un mērenā hibrīda sistēmu, kas spēj samazināt degvielas patēriņu pat par 0,5 litriem uz 100 kilometriem. Tās galvenie komponenti ir litija jonu akumulators un siksnas piedziņas ģeneratora starteris (BAS), kas nodrošina enerģiju SUV kupejas 48V galvenajai elektrosistēmai. Ātrumā starp 55 un 160 km/h «Q8» var braukt ar izslēgtu dzinēju līdz pat 40 sekundēm, ja vadītājs noņem kāju no akseleratora pedāļa.

    SQ8 tagad darbojas ar jau zināmo četru litru 4.0 TFSI dzinēju ar 507 ZS jaudu un 770 Nm griezes momentu, kā arī ātri pārslēdzamu astoņu pakāpju Tiptronic ātrumkārbu un quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Ar šo dzinēju SQ8 TFSI no nulles līdz 100 km/h paātrinās tikai 4,1 sekundē, un elektroniski ierobežotais maksimālais ātrums ir 250 km/h. Pie zemas līdz vidējas slodzes un ātruma, sistēma pēc pieprasījuma atslēdz četrus no astoņiem cilindriem, izslēdzot iesmidzināšanu un aizdedzi, kā arī aizverot ieplūdes un izplūdes vārstus.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē