Dzinēju klāsts
3.0 TFSI V6 dzinējs Audi A8 55 TFSI quattro nodrošina 250 kW (340 ZS) jaudu. Diapazonā no 1370 līdz 4500 apgriezieniem minūtē tas rada 500 Nm griezes momentu. No 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas 5,6 sekundēs (L modelis – 5,7 sekundēs). 4.0 TFSI V8 dzinējs rada 338 kW (460 ZS) jaudu un 660 Nm griezes momentu, kas pieejams diapazonā no 1850 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Tādējādi tiek radīta ļoti sportiska veiktspēja – paātrinājums no 0 līdz 100 km/h tiek veikts 4,4 sekundēs.
A8 pieejams arī ar dīzeļdzinēju, bet plug-in hibrīda modelis (PHEV) būs pieejams vēlāk. A8 garenbāze ir 3 metri, garums 5,19 metri, platums 1,95 metri un augstums – 1,47 metri.
Interjers
A8 interjers salīdzināms ar plašu un pielāgotu atpūtas telpu. Relaksācijas sēdeklis A8 L modelī ir augstākais tehnoloģiju sasniegums. Tas piedāvā vairākas pielāgošanas iespējas un kāju atbalstu pasažieru sēdekļa aizmugurē, kas silda pēdas un sniedz masāžu dažādos režīmos. Relaksācijas sēdekļa pakotnē iekļauta muguras masāža ar 18 pneimatiskajiem spilveniem. Ledusskapis, tostarp bāra nodalījums, izceļ vides komfortu.
Pievilcīgas iespējas pieejamas arī informācijas un izklaides sistēmai. Divi 10,1 collas displeji ar Full HD izšķirtspēju piestiprināti priekšējo sēdekļu aizmugurē. Tie attēlo saturu no pasažieru ierīcēm un spēj nodrošināt audio un video straumējumus, tostarp no labi pazīstamām straumēšanas platformām un mediju bibliotēkām.
Bang & Olufsen progresīvā skaņas sistēma uzstādīta prasīgiem augstas precizitātes audio baudītājiem; 1920 vatu pastiprinātājs darbina 23 skaļruņus. Tālvadības pults aizmugurējā sēdeklī, kas tagad piestiprināta centrālajam roku balstam, nodrošina iespēju vairākas komforta un informācijas un izklaides sistēmas funkcijas kontrolēt no aizmugurējā sēdekļa. Kontroles iekārta ar tā OLED skārienjūtīgo displeju ir viedtelefona izmērā.
Pielāgojama aktīvā balstiekārta
Starp uzlabotā A8 nozīmīgajiem elementiem ir pielāgojama aktīvā balstiekārta. Tās spēj pacelt vai nolaist katru riteni, izmantojot elektronisku motoru, tādējādi aktīvi regulējot šasijas pozīciju jebkurā braukšanas situācijā. Kad Audi Drive Select sistēmā uzstādīts Dynamic režīms, A8 stingri izbrauc līkumus, sasveres leņķis ir mazs un virsbūve gandrīz nesakustas, veicot bremzēšanu. Turpretī Comfort+ režīmā automobilis līgani pārbrauc jebkuriem nelīdzenumiem. Šeit stūrēšana sadarbojas ar priekšējo kameru, ļaujot tai sistēmas robežās atpazīt nelīdzenumus un priekšlaicīgi noregulēt aktivizētājus.
Comfort+ režīmā pielāgojamajai aktīvajai balstiekārtai ir īpaša funkcija – tās integrētā sāniskā sagāšanās funkcija samazina centrbēdzi, ko sajūt pasažieri. Iebraucot līkumā, šī funkcija paceļ to virsbūves sānu, kas atrodas līkuma ārpusē, un nolaiž sānu otrā pusē, tādējādi sagāžot to līkumā pat par trīs grādiem.
Digitālie Matrix LED priekšējie lukturi
Katram priekšējam lukturim ir aptuveni 1,3 miljons mikrospoguļu, kas sadala gaismu niecīgos pikseļos. Tas ļauj to kontrolēt ar maksimālu precizitāti, kas ir pielīdzināma video projektoram. Tādējādi tiek sniegtas jaunas funkcijas, braucot pa šoseju – digitālie Matrix LED priekšējie lukturi rada gaismas paklāju, kas īpaši izgaismo autovadītāja joslu.
Audi S8 – iedvesmojoša veiktspēja luksusa automobiļu segmentā
Audi S8 TFSI quattro ir šīs sērijas sportiskākais modelis. Biturbo V8 dzinējs rada 420 kW (571 ZS) jaudu un 800 Nm griezes momentu diapazonā no 2050 līdz 4500 apgriezieniem. No 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas 3,8 sekundēs. Skaņas vārsti izplūdes sistēmā maina skaņu. Tikai S8 pieejama pielāgojama aktīvā balstiekārta, sporta diferenciālis un dinamiskā visu riteņu stūrēšana.
Visi atjaunotā Audi A8 modeļi jau standarta komplektācijā aprīkoti ar daļējā hibrīda tehnoloģiju (MHEV), kas izmanto A8 48 voltu galveno elektrosistēmu.
Bāzes cena – sākot no 99 500 eiro
Uzlabotā Audi A8 tirdzniecība Eiropas tirgos sāksies decembrī. Vācijā A8 bāzes cena ir 99 500 eiro. Audi S8 būs pieejams ar 144 800 eiro sākuma cenu.