Jau atkal tipiski sacīkšu laikapstākļi. Biezi miglas mākoņi kā balts priekškars velkas pāri ziemeļu cilpai. Asfalts mirdz, it kā kāds neilgi pirms tam trasi būtu nosmidzinājis no lieljaudas šļūtenes. Tikai viens grāds. Suņa aukstums, turklāt vēl sākas spēcīgs negaiss. Tāds, ka zibeņo no četriem acu pāriem un dārd no septiņiem izpūtējiem.
Kas barā traucas no viena līkuma otrā un kā viesuļvētra pārslauka trasi? Hei, šīs pasaules Porsche, uzvelciet aizsargmaskas! Šī viesuļvētra nāk no Tālajiem Austrumiem, un tā bezkaunīgi pūš sejā. Tās nosaukums ir Z. Punkts. Nekā vairāk. Aiz alfabēta pēdējā burta slēpjas japāņu sporta auto tradīcijas. Panākumiem bagāta vēsture kopš 1969. gada. Un tās svarīgākā daļa traucas pa ziemeļu cilpas karuseli: Datsun 240Z, Nissan 300ZX, 350Z un jaunais 370Z – atkal īsts sporta auto hīts ar sešu cilindru dzinēju, 331 ZS un cenu, kas mudina sapņot.
Tas ir tieši tas, kas šo stilīgo suni ar agresīvo purnu un spēcīgo augumu padara tik pievilcīgu, – kaimiņu būšana, neskatoties uz starptautiskas popzvaigznes statusu. Porsche 911 maksā divreiz vairāk un sniedz tikai par 14% vairāk. Vai skan labāk? Nē, tikai citādi.
Kad Nissan tahometra – tas, tāpat kā konkurent iem no Zufenhauzenes, atrodas pa vidu – adatiņa šķērso 3000 apgriezienu robežu, matiņi uz rokām saslienas.
Uzmetas zosāda tāpat kā priekšgājējā. Sešus gadus vecais 350Z dārd pat vēl spēcīgāk. Nissan varbūt teiktu: jauneklīgāk, lai uzsvērtu jaunā briedumu. Pārveidotajam 370Z 3,7 litru V6 skaņas inženieri no balss ir izņēmuši dziļos basus. 350Z Y veida divi vienā sistēmas vietā jaunajam ir vienkāršāka X veida konstrukcija ar vienāda garuma izplūdes rorēm. Patiesībā žēl, jo šādi operas cienīgi toņi rodas tikai pie elektroniski radītas septiņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas starpgāzes un virs 3000 apgr./min., tomēr būtībā tās ir un paliek japāņu ērģeles līdz pat vareniem 7500 apgriezieniem.
Raksta turpinājums: