• Zebra pēta, kas ilgtermiņā ir izdevīgāks – dīzeļauto vai elektroauto

    Ekspluatācijas izmaksas
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    17. novembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Kadrs no video sižeta
    “Es kādreiz mēģināju saprast, kā lai salīdzina, piemēram, elektrisko Volkswagen e-UP ar dīzeļdzinēja versiju. Sanāk, ka, pat tērējot vairāk degvielu, tik un tā automašīna ar elektrību nesanāk plusos. Ir variants, ja rēķina ilgtermiņā visus izdevumus, tad sanāk, ka elektroauto, iespējams, nemaz nav tik dārgs,” secina Timrots.

    Šajos aprēķinos salīdzināts dīzeļdzinēja Volkswagen Golf un elektriskais e-Golf. Aprēķinam tika izmantots piecu gadu periods un 150 000 kilometru nobraukums.

    Uzņēmuma Santa Monica Networks pārstāvis Uģis Bērziņš, skaidro, ka dīzeļdzinējs ar 6 l/100km patēriņu šajā periodā sasniegtu 10 602 eiro izmaksas, bet elektriskais Golf ar 18,84 kWh/100km naudas izteiksmē iztērētu 3570 eiro. Starpība – 7031 eiro.

    Tālāk seko auto ekspluatācijas izmaksas. Iekšdedzes dzinēja Golf plānotās apkopes izmaksas ir 1625 eiro, taču elektriskajai versijai – 600 eiro.

    Arī šeit starpība ir par labu elektroauto. Tālāk sekoja stāvvietu izmaksu salīdzinājums. Kamēr standarta mašīna Santa Monica Networks autoparkā samaksā 500 eiro, piecos gados elektroauto īpašniekiem izdevumi būs apaļa nulle, jo bezizmešu automašīnām stāvvietas Vecrīgā ir par brīvu.

    Salīdzinot nodokli, kas jāmaksā par dienesta auto izmantošanu darbinieku personiskajām vajadzībām, dīzeļauto ik mēnesi jāmaksā 42 eiro, bet elektroauto vien 10 eiro. Piecos gados tie ir 2500 eiro pret 600 eiro par labu elektroauto. Tam pievienojas arī fakts, ka elektroauto nav jāmaksā ikgadējais ekspluatācijas nodoklis, bet Golf ar dīzeļdzinēju tas ir 84 eiro gadā jeb 420 eiro visā periodā.

    Rezultāti liecina, ka elektriskā versija sniedz gandrīz 11 000 eiro ietaupījumu. Uzņēmuma pārstāvis atzīst, ka tieši šāda bijusi starpība starp abām Golf versijām brīdī, kad tika pieņemts lēmums par labu elektroauto iegādei. Uģis Bērziņš atzīst, ka turpmāk uzņēmums iegādāsies tikai elektroauto.

    Latvenergo projektu vadītājs Edgars Korsaks-Mills norāda, ka 7 kWh automašīnas uzlādes stacija pie mājas izmaksā mazāk nekā 1000 eiro. Izvēloties jaudīgāku ierīci, izmaksas būs nedaudz virs 1000 eiro. Speciālists neiesaka izskatīt dārgus risinājumus, jo tie mājokļa gadījumā nav nepieciešami.

    Pilns sižets skatāms zemāk:

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē