Tehnika
Šajā brīdī mēs nonākam pie svarīgākā feislifta versijas jaunieveduma – KERS sistēmas. No Formula 1 aizgūtā tehnoloģija sniedz iespēju uzkrāt bremzēšanas laikā gūto enerģiju, lai dotu papildus grūdienu paātrināšanās brīdī. Par uzlādes līmeni vēsta 12,3 collu instrumentu panelī redzamais baterijas simbols.
Sākotnēji otrās paaudzes XC90 bija pieejams ar dažādām 2,0 litru dīzeļdzinēju versijām – D4 190 ZS un D5 iecienītajām 225 un 235 ZS modifikācijām. Tagad Latvijā pieejams vien jaudīgākais no tiem, turklāt D5 uzraksta vietā uz bagāžas nodalījuma redzams B5 uzraksts. Tieši tāds pats B5 uzraksts būs arī mazjaudīgākajai (250 ZS) benzīna versijai. Nomenklatūras maiņu piedzīvojušā Audi jauno modifikāciju sarakstu vēl joprojām ir grūti iegalvot, tāpēc ceram, ka Volvo burtu maiņa izvērtīsies vieglāk saprotama.
Pārskatot benzīnmotoru klāstu, modernizētais XC90 tiek piedāvāts ar 2,0 litru B5 (250 ZS), B6 (300 ZS), bet jaudas un ekoloģijas ķertajiem noderēs T8 plug-in jeb spraudņa hibrīds, kas attīsta 390 ZS.
Mūsu izmēģinātais 2,0 litru 235 ZS B5 dīzeļdzinējs apstiprināja jau iepriekš veiktos secinājumus, pie kuriem nonācām jau 60. sērijas modeļu testos. XC90 neapšaubāmi ir graciozs un majestātisks, tomēr četrcilindru dīzeļdzinējs ir kas diametrāli pretējs šiem abiem īpašības vārdiem, it īpaši, ja vērtējam tā akustiku. Ar tā dinamiku ikdienas lietotājam pilnībā pietiek, tomēr premium segmenta pārstāvji piedāvā klasei atbilstošākas sešcilindru motora opcijas. Protams, laikā, kad visi raugās hibrīdu un elektroauto virzienā, lekt iekšā sešcilindru motora izveides vilcienā Volvo zīmolam jau ir par vēlu, tāpēc ierobežotā izvēle ir fakts, ar ko topošajiem XC90 īpašniekiem būs jāsamierinās.
Volvo apgalvo, ka iepriekšminētā KERS sistēma degvielas patēriņu samazina pat līdz 15%. Mūsu testa braucienā pavadījām laiku gan braucot vienatnē, gan piecatā. Tāpat bijām gan uz mierīgas šosejas, gan nemierīgos dubļos. Vidējais patēriņš – 8,5 l/100km. Ražotājs norādījis 6,4 – 7,5 litru apetīti.
Testa turpinājums: