Drošība
Skandināviem drošība allaž bijusi prioritāte, tāpēc, līdzīgi kā vēstures lapās pazudušais Saab, arī Volvo izsenis izcēlies ar ļoti augstu pasažieru drošības līmeni. Aktivizējot Pilot Assist režīmu, automašīna pārņem vadību, protot ievērot ne tikai ātrumu un distanci starp priekšā braucošo, bet patstāvīgi izbrauc līkumus bez vadītāja iesaistes. Izmēģinot tehnoloģiju vairāku desmitu kilometru garumā, Volvo bez mūsu palīdzības stūrē, paātrinās, samazina ātrumu. Par atpūtu gan to var nosaukt tikai daļēji, jo nemitīgi situāciju visapkārt uzmanām paši.
Jāatzīmē gan, ka šis nav autopilots, tāpēc vienu roku uz stūres būs jātur, pretējā gadījumā sistēma pārstās darboties. Kas attiecas uz autopilota tehnoloģiju, Volvo jau pērn demonstrēja funkcionējošu XC90, kas prastu braukt pilnībā neatkarīgi no vadītāja. Ja vien likumi to ļautu.
XC90 drošības sistēmu klāstu papildinājusi City Safety ar automātiskās bremzēšanas funkciju. Novēršot acis uz multimediju sistēmas ekrānu, Rīgas sastrēgumos nācās nejauši pārliecināties, ka šī sistēma tiešām strādā. Turklāt, tā ir vienīgā tirgū, kas spēj atpazīt gājējus, velosipēdistus un lielus dzīvniekus. Tāpat sistēmu klāstu papildinājusi arī Oncoming Lane Mitigation tehnoloģija, savukārt lielveikalu stāvvietās noderīgā Cross Traffic Alert tagad nodrošina arī automātisko bremzēšanu.
Papildus elektriskajām drošības sistēmām pamanījām vēl dažas drošības funkcijas. Piemēram, no parking (P) pārnesuma ar vienu piegājienu neizdosies ieslēgt drive (D). Tā vietā vispirms jāieslēdz neutral (N) un tikai tagad varam ieslēgt D. Jāatzīst, ka dažas reizes ieslēdzām N un jau spiedām gāzi, grasoties braukt uz priekšu. Bet nekā! Otra lieta – aktivizējot P pārnesumu un atverot durvis, automašīna uzreiz noslāpst. No tā var izvairīties, izslēdzot Start/Stop sistēmu.
Testa turpinājums: