Brauciens
Lietojamības ziņā XC40 būtiski neatšķiras no mašīnas ar iekšdedzes dzinēju. Ja akumulators ir kaut nedaudz uzlādēts, iedarbinot auto iekšdedzes dzinējs paliek izslēgts. Mulsinošais klusums turpināsies līdz brīdim, kad hibrīda braukšanas režīmā straujāk vēlēsities paātrināties. Ja aktivizēsiet elektrisko režīmu, tad benzīna motoram būs jāgaida līdz būs iztērēti pēdējie akumulatora uzlādes pilieni. Pateicoties akumulatora rezervei, auto no krustojuma uzsāks elektriskajā režimā pat tad, ja instrumentu panelī rādīsies 0% uzlādes līmenis.
Protams, plug-in hibrīda versija ir smagāka nekā ierastā benzīna modifikācija, sasniedzot 1812 kg pašmasu. Tas ir par aptuveni 200 kg vairāk nekā T3 priekšpiedziņas versija. Salīdzinājumos runājot, ik dienu salonā nākas līdzi vadāt divas brangus vīrus.
Vairāk sver tikai P8 AWD 408 ZS elektriskais XC40, kuru Latvijā, visdrīzāk, varēsim sagaidīt nākamgad.
Papildus svars liedz spraudņa hibrīdam būt ātrākajam klāsta modelim, 0–100 km/h sprintā par sekundi atpaliekot no T5 benzīna versijas iespētā 6,4 s rādītāja. Ārpus konkurences, protams, būs P8 elektriskā versija ar 4,9 sekundēm.
Palielinātā pašmasa zobus rādīs līkumotos posmos, allaž izveicīgajam XC40 kļūstot nedaudz lempīgākam. Citos apstākļos tas saglabājis pozitīvās īpašības – vieglu manevrētspēju, precīzu stūres darbību un patīkamu gaitas komfortu pat uz 19 collu diskiem.
Būtiskākā atšķirība no standarta XC40 būs jūtama bremzējot. Hidraulisko bremžu pastiprinātāju šeit nomainījis elektriskais risinājums. Sākotnēji šķiet, ka bremžu pedālim ir tikai divas pozīcijas – ļoti nesteidzīga ātruma samazināšana vai maksimāli ātra apstāšanās. Tas prasa nelielu adaptēšanās laiku, lai plūdeni apstātos bez raustīšanās. Vai vēl vieglāk – labāk izmantot reģeneratīvās bremzēšanas funkciju.
Daļējā hibrīda XC40 pieejams pilnpiedziņas izpildījumā, bet spraudņa hibrīdam tiek piedāvāta tikai priekšpiedziņa ar septiņpakāpju divsajūga automātisko transmisiju.
Apskata turpinājums (pēc reklāmas):