Dizains & interjers
Viens no pēdējās piecgades pievilcīgākā dizaina pretendentiem auto industrijā bijis Volvo. Tā modernais un nesteidzīgi novecojošais dizains uzrunā arī tos, kuri Latvijā iemīļotā zīmola automašīnas iegādi nav izskatījuši.
Ekoloģiskā XC40 krosovera versija turpina iesākto, ārēji maskējot savu piederību CO2 draudzīgajiem auto. Vienīgā pazīme ir spraudņa hibrīda uzlādes ligzda, kas paslēpta zem vāciņa priekšējā spārnā. Šāds novietojums šķiet ērtāks nekā tradicionālais bākas vāciņš aizmugurē.
Citu vizuālo atšķirības pazīmju šeit nav, jo pat aizmugurē esošā T5 emblēma lielākajai daļai asociējas ar klasisku iekšdedzes benzīna dzinēju, savukārt aizmugurējā statnē iegravētais Inscription norāda vienīgi uz aprīkojuma līmeni. Neuzkrītošā pieeja ir tikai atzīstama, jo ne visi vēlas apkārtējiem uzreiz darīt zināmu, ka zem jauniegādātā krosovera virsbūves patiesībā slēpjas jau daļējs elektroauto.
Arī XC40 salons būtiski neatšķiras no radniecīgās iekšdedzes versijas. Esam jau pieraduši, ka Volvo ir viens no retajiem auto, kuram dzinēja iedarbināšana veicama ar pagriežamu slēdzi viduskonsolē, taču tagad izvēlēts klasiskāks variants ar pogu aiz stūres. Pārējās izmaiņas saistītas tikai ar papildus izvēlnēm instrumentu panelī un vertikālajā centrālajā displejā, rādot uzlādes un elektrības patēriņa datus. Aktuālā enerģijas plūsmas diagramma gan nav tik viegli uztverama kā Toyota RAV4 hibrīdā.
Akumulators iestrādāts krosovera šasijā, neieviešot būtiskus ierobežojumus salona plašumā – bagāžas nodalījums vēl joprojām ir 460 litru ietilpīgs. Līdzīgi kā citiem plug-in hibrīdiem, bagāžniekā vienmēr būs jāvadā līdzi elements, kuram grūti atrast ērtu glabāšanas vietu – spilgtās krāsas uzlādes vads.
Apskata turpinājums (pēc reklāmas):