Tehnika un ekonomija
XC40 Twin Engine ierindojas pa vidu starp daļēja hibrīda versiju un pilnībā elektrisko krosoveru, iegūstot jaunu hibrīda risinājumu. Spraudņa hibrīds apvieno 1,5 litru trīscilindru benzīna dzinēju un elektromotoru ar 10,7 kWh litija jonu akumulatoru. No šī apjoma izmantojami ir 8,5 kWh, atlikušo kapacitāti atstājot rezervei. Tiklīdz elektromotors un iekšdedzes dzinējs strādā kopā, krosovers attīsta 262 ZS, kas ir vairāk nekā S60 sedana 2,0 litru T5/B5 benzīna dzinējs. Šāda veida ekoloģisko domāšanu atbalstītu daudzi.
Ar 10,7 kWh akumulatoru pietiek, lai krosovers elektriskajā režīmā (teorētiski) spētu mērot 46 kilometrus, kas mūsdienās kļuvis jau par plug-in hibrīdu standartu, līdzīgu distanci veicot arī Škoda Superb iV un Mitsubishi Outlander PHEV. Daļai pilsētā un piepilsētā dzīvojošo ar šādu distanci pilnībā pietiktu, lai ikdienā pārvietotos tikai bezizmešu režīmā, gandrīz aizmirstot par benzīna uzpildi.
Lai izmēģinātu hibrīda darbību reālā vidē, devāmies nedēļas nogales izbraucienā pa Kurzemi, lai uzlādētu gan savas, gan elektroauto baterijas dažādos ceļmalu kempingos.
Kamēr plug-in hibrīda automašīnas Latvijā nav lielā skaitā, kempingos pašlaik nerodas jautājums, kādēļ šī automašīna tiek savienota ar elektrības kabeli, uz kura naktī spīd dažādas krāsas gaismiņas. Ja īrējat kempinga māju, elektrības izmantošana jau ir ieskaitīta cenā, bet, dzīvojot teltīs, praktiski vienmēr ir pieejami publiskie uzlādes punkti. Vismaz līdz brīdim, kad par elektrības lietošanu būs jāmaksā atsevišķi, līdzīgi kā tas ir dzīvojamajiem kemperiem.
Divās no trim nakšņošanas vietām uzlādes ligzda bija sasniedzamā attālumā, ļaujot piecu līdz sešu stundu laikā akumulatoru uzlādēt pilnībā. Ar Type 2 kabeli un tā saucamo Wallbox, uzlādes laiku var samazināt līdz aptuveni trim stundām.
Nākamajā rītā elektriskajā režīmā turpinājām ceļojuma maršrutu, turklāt bezizmešu režīms paredzēts arī visai neefektīviem šosejas ātrumiem, ļaujot attīstīt 180 km/h maksimālo ātrumu.
Ar vienu uzlādi pietika, lai šosejas režīmā mērotu 33 – 36 km. Distanci, protams, ietekmē vadītāja braukšanas stils, ieslēgtās elektroniskās sistēmas, ārējā gaisa temperatūra un citi apstākļi. Akumulatora uzlādi iespējams veikt arī braucot, izmantojot reģeneratīvo bremzēšanas funkciju vai D (drive) pārnesumu nomainot uz B (braking). Šādā gadījumā bremzēšana, atlaižot akseleratora pedāli, būs krietni vien jūtamāka, taču ne tik agresīva, kā tas ir dažiem elektroauto.
Braucot pa piejūras ceļiem un atgriežoties atpakaļ galvaspilsētā, kopumā bijām veikuši 700 km distanci un divas uzlādes. 48 litru degvielas bākā atlikums ļautu nobraukt vēl 100 km. Vidējais degvielas patēriņš šādas jaudas un svara automašīnai neraksturīgi zems – 5,5 l/100 km. Ja uzlādes ciklu veiktu pēc ražotāja norādījumiem un pārvietotos pilsētas apvidū, degvielas patēriņš būtu tuvāks grāmatā noteiktajiem 2 l/100km.
Apskata turpinājums: