Krosoveru buma laikā nostāties pretim SUV ideoloģijai varbūt nav prāta darbs. Vēl jo vairāk Volvo gadījumā – šī gada pirmajā ceturksnī pieprasītākie zviedru autoražotāja modeļi bija tieši XC60, XC40 un XC90. Tomēr ļausimies brīdi pārdomām – vairumā gadījumu paaugstināts universālis atbilst to pircēju prasībām, kuri mājas piebraucamajā ceļā spēj iedomāties tikai krosoveru. Vēl kā alternatīvu varētu izskatīt V90 Cross Country, taču piecmetrīgā virsbūve ikdienas vajadzībām varētu būt par lielu. V60 Cross Country (CC) atrodas tā sauktajā sweet spot – tieši īstajā vietā.
Līdzīgi kā pirms 10 gadiem, arī šobrīd tirgū ir pieejami daži paaugstinātas veiktspējas universālu mohikāņi dažādos izmēros. Lielākā daļa nāk no Vācijas – Audi A4/A6 Allroad, Opel Insignia Country Tourer, Peugeot 508 RXH, Škoda Octavia Scout un Volkswagen Passat Alltrack. Paraugoties uz situāciju ielās, Volvo modelis ir viens no populārākajiem un šī popularitāte nav velta.
V60 salīdzinājums
Pērnā gada vasarā izmēģinājām V60 versiju (tests apskatāms šeit), kas toreiz pārsteidza ar zemu sēdpozīciju un komfortablu gaitu pat neraugoties uz R19 riepām. Aplūkojot jauno V60 CC, vairāk koncentrēsimies uz braukšanas īpašībām, jo salonā tas ir tikpat elegants kā V60, savukārt IKEA noliktavas cienīgajā bagāžnieka nodalījumā vietas nav kļuvis mazāk.
Citi lasa
Salīdzinot ar standarta versiju, CC universālis ir par 75 mm augstāks, sasniedzot 210 mm klīrensu. Nostājoties līdzās XC60, vizuāli abu modeļu klīrenss bija šķietami vienāds un acumērs nebūs melojis – krosovera virsbūve no zemes atrāvusies vien par 6mm vairāk nekā mūsu universālim. Atšķirībā no V60, šeit virsbūvi pa perimetru ieskauj melnas aizsargplastmasas, bet priekšā redzams jauna dizaina radiatora režģis. Interjera apdarē CC versijai redzami metāla elementi, tomēr citu būtisku izmaiņu nebūs. Ak jā, krēmkrāsas sēdekļi, mūsu skatījumā, noteikti šim modelim piestāv labāk nekā tumšā pusāda kā pērn testētajam V60.
Pēc savas būtības, V60 CC abās rokās tur universāla un džipa DNS, kā rezultātā tika radīts piepacelts universālis ar pilnpiedziņu. Visu riteņu piedziņa kopā ar kalnā braukšanas bremžu asistentu, elektronisko stabilitātes un saķeres kontroli, kā arī bezceļu braukšanas režīmu ir pieejama jau bāzes aprīkojumā. Tāpat arī godalgotā City Safety automātiskā bremzēšana iekļauta bāzes aprīkojumā, palīdzinot izvairīties no sadursmēm un uztverot gājējus, riteņbraucējus un lielus dzīvniekus.
Volvo tehnika
2,0 litru D4 dīzeļdzinējs, kas atrodams arī priekšpiedziņas V60, pilnpiedziņas versijā ir pārsteidzoši produktīvs. Tiesa, tādam tam ir jābūt, jo šobrīd šī ir vienīgā izvēle V60 CC sarakstā. Uz bagāžnieka vāka redzamais Polestar uzraksts nodod, ka šeit savu pirkstu pielikusi zviedru tūninga kompānija, kas nu jau patstāvīgi ražo sporta automašīnas. Pat komforta režīmā 200 zirgspēki un 440 Nm griezes moments (standartā 190 ZS un 400 Nm) strauji paātrina universāli, liekot mums vēlreiz pārliecināties, ka tik pāragri neesam tikuši pie T5 benzīna versijas ar 250 ZS, kas klāstam pievienosies vēlāk. Apbruņojoties ar nelielu pacietību, laika gaitā varēsim sagaidīt arī mild hibrīda un plug-in hibrīda modifikācijas.
Līdzīgi kā visi V60, arī CC ir pieejams tikai ar astoņpakāpju automātu. Neko citu gan mēs šeit nemaz nevēlētos redzēt, jo AT lieliski prot sastrādāties ar četrcilindru motoru gan luksofors-luksofors sprintiņā, gan ceļā uz lauku mājām.
Cross Country
Nedēļas nogales testa braucienā mums izdevās izbaudīt īstu Latvijas pavasara ceļu karuseli. Sākot no līkumotas un saules sasildītas asfalta sekcijas, kas ar aizvērtām acīm varētu atgādināt Francijas Alpos esošo Napaleona ceļa posmu (Route de Napoleon), līdz sasalušiem zemes ceļiem, kas koku ēnas aizsegā saglabājuši vairākus centimetrus biezu ledus kārtu.
Slīdot pa līkumoto asfaltu, atsaucīgā motora iedvesmoti, viduskonsoles slēdzi ritinām līdz centrālajā displejā iedegas sporta režīms.
Būtiskākā atšķirība no krosovera – V60 CC uz ceļa uzvedas kā universālis, tātad sagādā lielāku braukšanas prieku.
Tomēr, tas ir tieši tik sportisks, cik atraktīva ir kopējā ģimenes sporta diena. Kāds skrien pa priekšu, kāds atpaliek, cits nejūtas savā vietā, bet vēl kāds domā tikai par gaidāmajām pusdienām. Kopumā aina nav neveikla, vienkārši universālis vārda tiešākajā nozīmē ir universāls. Tas prot nedaudz pasportot, tomēr paaugstinātais klīrenss un šķietami mīkstāka balstiekārta būs labāk piemērota, lai ziemā aizvestu bērnus uz biatlona treniņu vai vasarā nokļūtu visgrūtāk nokļūstamajā piknika vietā. Komfortabli. Jebkādos apstākļos.
Neatkarīgi no tā, vai tas ir Bērzkroga ceļa posmā esošais seguma remonts ar visiem tā negaidītajiem palēcieniem vai izdangāti grants ceļa posmi, CC klīrenss ļauj droši ripot pāri nelīdzenumiem, nevis nemitīgi ar acīm uzlūkot nākamo bedri. Savā ziņā šī ir kā pasīvā drošība, ar kuru apradām jau dažu dienu laikā.
Nonākot uz ledus ceļa, kas vairāk atgādināja Siguldas kamaniņu trasi ar gropēm riepu platumā, cerējām uz pārsimts metru slidināšanos līdz atkal nokļūsim uz sausākas grants. Pēc dažu minūšu brauciena gals šai ledus renei nebija redzams, tāpēc nolēmām attālināt navigācijas karti, lai redzētu provizorisko maršrutu. Kā izrādījās, vientuļais ceļš pēc neilga laika mūs novestu tikai uz diviem lauku īpašumiem bez iespējām aizbraukt tālāk. Ja vien neprotam peldēt.
Atrodot iespējami platāko apgriešanās vietu, bija laiks aktivizēt offroad režīmu, pielāgojot visus tehniskos agregātus lēnākam ātrumam un sarežģītākiem apstākļiem. Uz laba seguma lielāko darbu izdara priekšējie riteņi, bet šādās situācijās jauda var tikt sadalīta pat 50:50 attiecībā starp abiem tiltiem. Uz dabīga un tīra ledus standarta bezradžu riepām ir sarežģīti uzsākt braucienu, taču šeit bez aizķeršanās tikām pat nelielā slīpumā.
Pēc sajūtām šķita, ka, aktivizējot offroad režīmu, mums aizmugurē pēkšņi tiktu piekabināta smaga krava. Dobjas dzinēja skaņas pavadībā auto lēni izkustējās no vietas, saglabājot šādu lēnīgo, bet apņēmīgo gaitu līdz aptuveni 30–40 km/h. Vēlāk sistēma pārslēdzās atpakaļ ierastajā režīmā. To varētu izskaidrot ar sistēmu, kas palīdz vienmērīgi nobraukt no kalna – tā ieslēdzas līdz ar bezceļu režīma aktivizāciju.
Iespaids
Nešaubīgi varam teikt, ka pozitīvo īpašību šajā modelī ir pāri pārēm. Tomēr līdzīgi kā akadēmiskajos pētījumos, kur objektivitātes nolūkos allaž jāatrod pretējs viedoklis autora paustajam, arī mēs pacentāmies atrast tumšāku mākoņa maliņu.
Ja braucienā dosities ar ģimeni, aizmugurē sēdošajiem augstais klīrenss nedaudz apgrūtinās izkāpšanu, liekot spert garāku soli kā būtu ierasts šāda izmēra universālos. Neuzmanīgākie pamanīsies arī nosmērēt bikšu starus. Tāpat ģimenes budžetā būs jāatvēl nauda ne vien veļas mazgātājam, bet arī degvielas rēķiniem. Pēc Vidzemes nostūru apceļošanas bijām visai tālu no oficiālā 5,1 – 5,4 l/100km rādītāja, dīzeļdzinējam katros 100 km patērējot vairāk nekā 8 litrus. Iespējams, tas saistīts ar Polestar klātbūtni.
Un visbeidzot lielākais robs jūsu krājkasītei radīsies no V60 CC cenas. Sakomplektējot auto tā, kāds bija mūsu testa universālis, nāksies maksāt 64 400 eiro. Tas nu dien nav maz. V60 CC var kļūt par nākamo soli esošajiem XC70 īpašniekiem, un, kā jau pārliecinājāmies, tas ieguvis praktiski visas īpašības, kuras pircēji meklē XC60 krosoverā. Tas atspoguļojas arī cenā. Kamēr V60 CC D4 sākumcena ir 49 660 eiro, XC60 ar D4 dīzeli varam nopirkt no 46 390 eiro, bet tā sākumcena ir vēl mazāka – 43 790 eiro. Šī ir viela pārdomām.
Plusi
- Piemērotība Latvijas ceļiem
- Komforta līmenis
- Dizains
Mīnusi
- Cena
- Šobrīd tikai viena modifikācija
- Grūti pietuvoties ražotāja norādītajam patēriņam
Rezumējums
Šoreiz kā naglai uz galvas – V60 ir paredzēts Eiropai, bet V60 Cross Country ir radīts Latvijai.