Pirmās paaudzes VW Tiguan kļuva par īstu hitu. Krosovera popularitāte auga tik straujiem soļiem, ka deviņos gados tika pārdoti vairāk nekā 2,6 miljoni tiguānu. Otrās paaudzes krosoveru ar tā priekšteci saista vien nosaukums – Volkswagen nolēmis sākt no baltas lappuses, špikerī pierakstot un izlabojot visas iepriekš pieļautās kļūdas.
SUV dizains
Auto ir patiesi pieaudzis gan tiešā, gan pārnestā nozīmē – tas redzams gan tā izskatā, gan raksturā. Tagad tas var ķircināt stilīgo Renault Kadjar vai pat snobisko Range Rover Evoque. Izstieptās un stūrainās formas lukturi kā priekšā, tā arī aizmugurē uzreiz atgādina stila iezīmes no pēdējā Passat modeļa. Pat izteiktā sānu līnija tiecas kopēt zīmola barvedi, savukārt izteiksmīgās riteņu arkas ar plastmasas aizsargmateriāliem norāda uz tā spējām paspīdēt ne vien uz asfalta seguma.
Šis ir pirmais VW apvidus auto, kas radīts uz jaunās MQB platformas, un tuvāko gadu laikā uz šīs bāzes tiks radīti arī citi kompanjoni. Tas nozīmē, ka auto ir kļuvis masīvāks un ietilpīgāks. Tā virsbūve tagad ir par 60 mm garāka (4486 mm) un 30 mm platāka (1939 mm), bet augstums sarucis par 33 mm (1670 mm). Papildu 77 mm ieguvusi arī riteņu bāze. Kādu iespaidu tas atstājis?
Atšķirībā no priekšteča Tiguan var lepoties ar praktiskumu. Vieta pasažieru kājām palielināta par 29 mm, bet telpa virs galvas par 10 mm. Šie milimetri šķiet maznozīmīgi, taču pagaidiet, līdz iesēdīsities aizmugurē. Šeit valda brīvība un nepiespiestība arī tad, ja vedīsiet trīs pieaugušus tīņus uz vasaras basketbola nometni. Bagāžas nodalījumā redzami šai klasei neraksturīgi apmēri. Tā tilpums ir 615 l (520 l ar atbīdītu sēdekļu rindu), bet ar nolaistām aizmugures atzveltnēm 1655 l – šādi skaitļi ļauj Tiguan konkurentu vidū izvirzīties līderpozīcijās.
Kas attiecas uz slēdžu un vadības kontroļu izvietojumu, tad viss organizēts tā, lai vadītājs varētu rīkoties intuitīvi. Apdares materiālu kvalitāte ir augstvērtīga, lielākoties priecējot gan acis, gan tausti, tomēr durvju apakšās ir redzama arī pieticīgākas kvalitātes plastmasa. Skaņas izolācija veiksmīgi tiek galā ar vēja šalkoņu, sekmīgi apslāpējot arī divlitru dīzelīša troksni, kas par sevi liek manīt vien paātrinoties.
Ja ir vēlme iegūt sportiskāku raksturu, tad par 2581 eiro Highline komplektāciju var papildināt ar R-Line paketi, kas eksterjeram piešķirs R19 vieglmetāla diskus ar polimēra pārklājuma riepām, spoileri, kā arī sportiskāku bamperu un sliekšņu dizainu, savukārt salonu izgreznos melnie griesti, tērauda pedāļu uzlikas un sportiskāki sēdekļi.
Volkswagen tehnoloģijas
Tiguan ir pārpildīts ar lielu skaitu neuzbāzīgām, taču noderīgām tehnoloģijām. Highline un Comfortline (par papildu samaksu) aprīkojuma līmeņos klasisko instrumentu paneli iespējams aizstāt ar 12,3 collu displeju. Vadītājs paneļa izskatu var individualizēt un priekšplānā iespējams uzlikt ne vien degvielas patēriņu, bet arī kompasu, riteņu pagrieziena leņķi, augstumu virs jūras līmeņa. Papildus Tiguan iespējams apgādāt ar kamerām, kas attēlos auto no putna lidojuma, head-up displeju, stūres apsildi, sēdekļiem ar masāžas funkciju.
Ņemot vērā to, ka bagāžas nodalījuma vāks ir visai smags, tad noderēs elektriskā atvēršanas un aizvēršanas funkcija, kura visos aprīkojuma līmeņos pieejama par papildu samaksu – 367 eiro. Jāatzīmē arī Dynamic Light Assist sistēmas darbība, kas, līdzīgi kā citam mūsu testa dalībniekam, tumšajā laikā ļaus nepārtraukti braukt ar tālajām gaismām. Jāsaka gan, ka pirmajās reizēs roka intuitīvi sniedzās pēc tālās gaismas slēdža, lai censtos paglābt pretimbraucošos, tomēr sistēma lieliski novada staru kūli uz vajadzīgo vietu.
Testa brauciens
Braukšanas īpašību ziņā Tiguan krasi neatšķiras no citiem klāsta pārstāvjiem, nodrošinot ikdienai piemērotu gaitu un vadāmību bez īpašiem pārsteigumiem vai sajūsmas spiedzieniem. Stūres vadība varētu būt stingrāka, tomēr tās uzdevums ir iegūt maksimālo punktu skaitu komforta sadaļā, nevis azarta. Ērtas sēdpozīcijas atrašanu atvieglo plašās stūres un sēdekļa regulēšanas iespējas. Svarīgi atzīmēt, ka Tiguan piedāvā adaptīvo balstiekārtas kontroli (DCC), kas šajā segmentā ir retums.
Tā ļauj izvēlēties vienu no četriem braukšanas režīmiem, pielāgojot arī dzinēja un transmisijas darbību sporta, ekonomiskajam, komforta vai individuālajam režīmam. No šiem aktuālākais noteikti ir komforts, kas gaitu padara maigāku un plūdenāku, jo lielizmēra vieglmetāla diski mūsu ceļos liks par sevi manīt itin bieži.
Par to jāpateicas DCC sistēmai un par 11 mm paaugstinātajam klīrensam, kas tagad sasniedzis 200 mm, un 4MOTION pilnpiedziņai ar piektās paaudzes Haldex viskosajūgu. Normālos ceļa apstākļos jauda tiek novadīta uz priekšējo asi, bet nepieciešamības gadījumā tiks pieslēgts arī aizmugures tilts. Ar viduskonsoles apaļo sviru izvēloties starp ceļa, sniega, bezceļa vai individuālajiem iestatījumiem. Bāzes versijās gan būs jāiztiek ar priekšpiedziņu.
Tiguan dzinēji
Tradicionāli Volkswagen pircējiem piedāvā plašu dzinēju klāstu, un šis nav izņēmums. Mazākais no benzīna dzinējiem ir 1,4 l TSI ar 125–150 ZS jaudu, kuram seko 2,0 TSI ar 180–220 ZS. Dīzeļu godu pārstāv 2,0 l TDI dzinējs, kas tiek piedāvāts četrās modifikācijās – 115, 150, 190 un 240 ZS. Kā allaž pircēju vidū visvairāk pieprasītais būs tieši dīzeļmotors.
Mūsu rīcībā nonāca 2,0 l TDI dzinējs ar 150 ZS jaudu un 340 Nm griezes momentu, kura vidējais patēriņš pēc tehniskajiem parametriem ir vien 5,7 l/100 km. Neraugoties uz pilnpiedziņu, testa brauciena beigās dažādos apstākļos mūsu digitālais instrumentu panelis vēstīja par 6,8 l/100 km, taču, prātīgi braucot, noteikti var pietuvoties skaitļiem uz papīra. Pateicoties mazākam auto svaram un citiem uzlabojumiem, ražotājs sola, ka šie agregāti esot par 24% ekonomiskāki nekā pirmās paaudzes modelim.
Jau tuvākajā nākotnē klāstu papildinās arī hibrīda versija. Transmisiju klāsts sastāv no 6MT un sešu vai septiņpakāpju DSG automātiskās kārbas. Pēdējā no tām maina pārnesumus pie pirmās iespējas, maksimāli cenšoties ietaupīt degvielu un izvairoties no lielākiem apgriezieniem, kuros dīzelis kļūst visai skaļš. Straujāka paātrinājuma gadījumā ir jūtama neliela aizture, līdz tiek sameklēts atbilstošākais pārnesums, tomēr kopumā agregātu sadarbība ir ļoti laba.
Iespaids
Tiguan sniegums varētu likt pārdomāt krosovera pirkuma izvēli pat premium klases piekritējiem, lai arī bagātīgi aprīkotās versijas nebūs lētas.
Rezumējums
Jaunais Tiguan ir izlabojis priekšteča kļūdas, un tagad tam ir daudz īpašību, lai kļūtu par klases līderi.
Testa auto Volkswagen Tiguan 2,0 TDI: 38 445 eiro