GTE
GTI uzraksts redzams uz sportiskām benzīna versijām, GTD uz sportiskām dīzeļa versijām un tagad ir arī GTE. Vai tiešām sportisks elektroauto?
Trīs burtu salikums, kas reiz rotāja tikai Golf modeli, kopš 2015. gada atrada ceļu arī līdz Passat. Uzlabotais GTE ieguvis par 31% lielāku litija jona bateriju, palielinot kapacitāti no 9,9 kWh līdz 13 kWh. Izmantojot standarta elektrības pieslēgvietu, tukšu akumulatoru var uzlādēt nedaudz vairāk kā sešu stundu laikā. Ja pieejama 360 voltu (3,6 kW) uzlādes stacija, tad lādēšanas laiks samazinās līdz četrām stundām.
Modernizētais GTE elektriskajā režīmā spēj veikt nedaudz vairāk kā 55 km distanci, neizmantojot degvielu, turklāt tas attiecas arī uz šosejām raksturīgu ātrumu. Mūsu veiktajos testos šis skaitlis bija tuvāks 40 km, ļaujot šķērsot Rīgu no vienas pilsētas malas līdz otrai, taču tas ir atkarīgs no braukšanas vides un režīma. Pēc ražotāja datiem GTE patēriņš ir 1,3 l/100km. Dīzeļdzinējs var sūkt degvielu ar salmiņu, bet šādus rādītājus standarta iekšdedzes motoram neizdosies sasniegt.
Vadītājs var izvēlēties gan pilnībā elektrisku braukšanas režīmu, gan pilnībā uzticēties inteliģentajai hibrīda sistēmai, kas patstāvīgi aprēķina efektīvāko braukšanas režīmu. Pāreja starp dažādiem piedziņas režīmiem ir nemanāma, tahometram kalpojot par vienu no retajiem indikatoriem.
Tas nozīmē, ģimenes auto neradīs absolūti nekādus izmešus, kas turpmāk būs nozīmīgs faktors, iebraucot Eiropas lielākajās pilsētās. Elektriskais motors savienots ar 1,4 litru TSI dzinēju, kopējai jaudai sasniedzot 218 ZS. Jau šobrīd GTE modelis atbilst Euro 6d emisiju standartiem, kas stāsies spēkā vien 2021. gadā.
Vizuāli tā dizains saglabāts askētisks, necenšoties pārlieku izcelties uz citu Passat fona. Acīgākie gan pamanīs ne vien GTE simboliku, bet arī priekšējā režģī iebūvētu lūku, aiz kuras slēpjas uzlādes ligzda, savukārt 3,6 kW uzlādes kabelis ieritinājies zem bagāžnieka grīdas. Patīkami, ka papildus akumulators nav būtu ierobežojis brīvo vietu salonā – tas vēl joprojām ir ietilpīgs ģimenes auto. No rezerves rata gan nāksies atteikties.
GTE nav nedz ātrākā, nedz jaudīgākā Passat versija, taču to var uzskatīt par modernu un efektīvu izvēli tiem, kuri vairs nevēlas iegādāties dīzeļdzinējus vai benzīna agregātus, spējot izmantot elektrifikācijas priekšrocības.
Ja uzlādes iespējas ir ierobežotas, tad ikdienā paļaušanās uz GTE benzīna motoru nebūs ekonomiski pamatots risinājums. Degvielas patēriņš šādā gadījumā būs tuvāks desmit litriem uz 100 km.
Ietilpīgais ģimenes auto prot būt patiesi ekonomisks, taču par lēnu gan to nevar nosaukt. Elektromotoram strādājot tandēmā ar benzīna dzinēju, paātrinājums uz šosejas ir ļoti veikls arī zemā apgriezienu diapazonā, it īpaši, ja viduskonsolē aktivizējat GTE režīmu. Tas ļauj pilnībā izmantot 218 ZS potenciālu, vienlaikus padarot atsaucīgāku arī transmisiju un akseleratora pedāli. Arī 1730 kg pašmasa nav atstājusi negatīvu ietekmi uz GTE izveicīgumu, līkumos saglabājot pavisam nelielas virsbūves svārstības.
GTE cenas Latvijā pagaidām vēl nav zināmas, taču Vācijā šīs modifikācijas sākumcena ir 44 795 eiro, ieskaitot PVN.
Testa turpinājums: