Dzinēji un gaitas īpašības
Jaunās paaudzes modelis ieviesis jaunas vēsmas dzinēju gammā. Laikam ejot, VW pamazām atteicies no dīzeļdzinējiem un Golf 8 sortimentā palicis tikai viens – 2,0 TDI ar 115 ZS. Turpretim benzīna arsenāls ir uzplaucis. Papildus 1,0 l TSI (110 ZS) un 1,5 l TSI (130 un 150 ZS), Golf pieejams ar jaunām eTSI versijām, kas pieejamas jau iepriekšminētajiem motoru tilpumiem. Mēs izmēģinājām 1,5 litru eTSI, kas ir dārgākā šī modeļa specifikācija, bet šķietami piemērotākā.
Papildus klasiskajam benzīna motoram šeit pievienots arī starteris-maiņstrāvas ģenerators un litija jonu baterijas, padarot to par daļēju hibrīdu. Akumulatori tiek uzlādēti bremzējot un braucot brīvgaitā, bet mierīgā braucienā pa šoseju tiek automātiski atslēgta daļa no cilindriem vai uzticēta auto darbība elektromotoram. Izmaiņas motora darbībā ir pavisam nemanāmas un tas ļauj ietaupīt degvielu un samazināt CO2 izmešus. Par motora dinamiku nav pamata sūdzēties. Tā vietā mēs priecājāmies par 5,9 l/100km degvielas patēriņu, ļaujot ar vienu bākas uzpildi mērot teju 800 km. Kas attiecas uz elektrisko versiju, šīs modifikācijas piekritējiem būs jālūkojas jaunā ID.3 virzienā.
Uz ceļa Golf kļuvis komfortablāks. Īpaši var izcelt balstiekārtas darbību uz nelīdzena seguma, riteņiem it kā slīdot pāri bedrēm. Balstiekārtas darbību var itin labi saklausīt, taču līdz braucēju mugurām nenonāks liekas vibrācijas vai sitieni. Izvēloties braukšana režīmus, piemērotākais Golf būtībai mums šķita komforta režīms – sportiskie iestatījumi nesa mazas pārmaiņas hečbeka raksturā. Gluži vienkārši jau standarta iestatījumi garantē pietiekami stabilu un azartisku gaitu.
Testa turpinājums pēc reklāmas: