Interjers
Pirms diviem gadiem, braucot ar jaunās paaudzes Polo, mums nāca prātā ķecerīgi jautājumi – varbūt Polo varētu aizstāt Golf 7? Kāda ir Golf pievienotā vērtība? Kādēļ maksāt vairāk? Iesēžoties astotās paaudzes modeļa salonā uzreiz kļūst skaidrs, ka neviena no iepriekšminētajām pārdomām vairs nav aktuāla. Ja mēs uz brīdī aizmirstam par tādu raksturlielumu kā salona plašums, jaunā Golf interjers tikpat labi varētu atgādināt Passat vai pat Touareg salonu. Lūk, beidzot mēs piedzīvojam zīmola tik bieži daudzinātās inovācijas un digitālizāciju!
Šeit vairs praktiski nav nekādu līdzību ar priekšteci. Atverot durvis, sēdeklis automātiski atbīdās un pēcāk ieņem iepriekš iestatīto pozīciju. Aiz stūres atrodas 10 collu digitālais instrumentu panelis, paneļa augšējā daļā (nevis virs paneļa) atrodas 10 collu multimediju ekrāns, iepriekš augsti novietotās ventilācijas lūkas noslīdējušas zemāk, fiziskie klimata kontroles slēdži pazuduši pavisam, bet ātrumpārslēga vietā ir miniatūrisks kloķītis. Tagad par visu pēc kārtas.
Citi lasa
Standarta aprīkojumā iekļautajā digitālajā instrumentu panelī var ērti pārlūkot navigācijas maršrutu un stilistiski mainīt uz ekrāna redzamās izvēles vēl nebijušā spektrā. Vizuāli instrumentu paneli VW centies sapludināt ar centrālo displeju, gluži kā tas ir augstākā plauktiņa premium zīmolu modeļos. Ekrānam pieejama arī žestu vadība, taču to vairāk uztvērām kā spēļmantiņu, jo reālā braukšanas vidē mūsu plaukstu vēzienus ekrānam ne vienmēr izdevās uztvert. Ja vēlaties, sākuma ekrānu var personalizēt ar paša izvēlētām fotogrāfijām.
Šeit praktiski nav neviena fiziska slēdža. Šajā brīdī auto žurnālisti sarauc pieres kā franču buldogi, taču VW centies rast risinājumus, kas būtu vērsti uz modernismu, vienlaikus nezaudējot praktiskumu. Klimata kontrole ir pārcelta uz skārienjūtīgo displeju un zem ekrāna atrodas skārienjūtīgie īsceļi. Malējās pusēs ar zilo un sarkano krāsu var regulēt salona temperatūru, bet, nospiežot abus reizē, tiek aktivizēta sēdekļu apsilde.
Melnās slejas viducī atvēlēts plašums mūzikas skaļuma regulēšanai. Tas priecē, jo brauciena laikā ar pirktu ir grūti trāpīt precīzā punktā, tāpēc tas vairs nesagādā problēmas. Kopumā multimediju sistēma ir ļoti intuitīva un vizuāli pievilcīga. Vienīgais, ko mēs pamanījām – ja ekrāna spaidīšanas brīdī plaukstu atbalstīsiet pret paneli, nejauši var nākties pieskarties klimata kontroles un skaļuma īsceļiem.
Ja gribēsiet pārslēgt braukšanas režīmus, mainīt gaisa plūsmu vai automātiski noparkot auto stāvvietā, nāksies izmantot īsceļus, kas atrodas starp ventilācijas lūkām. Ak jā, runājot par skārienjūtīgumu. Instrumentu paneļa kreisajā pusē atrodas atsevišķs panelis, kas paredzēts gaismām un stiklu apsilde. Uzminējāt – arī tas ir skārienjūtīgs.
Aizmugurē sēdošajiem plašums būs līdzvērtīgs kā iepriekšējās paaudzes modelī. Šajā ziņā gribētos izcelt aizmugures sēdekļa atzveltni, kura gluži vai apskauj malās sēdošos pasažierus – ērti!
Arī bagāžnieka ietilpība ir līdzīga kā iepriekš – 381 litrs. To iespējams palielināt līdz 1237 litriem, kas ir klasei atbilstošs rādītājs, atpaliekot no šajā ziņā grūti pārspējamā Škoda Octavia (590 litri).
To grūti izskaidrot racionāli, bet emociju ziņā astotās paaudzes VW Golf interjers šķiet mājīgāks kā jaunajā Octavia. Iespējams, ka plašās salona apgaismojuma iespējas sniedz savu artavu. Pārsteidzošas pārmaiņas – bravo!
Testa turpinājums: