“2016. gadā Toyota Mirai kļuva par pirmo tirdzniecībā pieejamo sērijveida degvielas šūnu automobili Ziemeļamerikā, un tagad nākamās paaudzes Mirai ir uzstādījis distances rekordu,” komentē Bobs Kārters, Toyota Motor Ziemeļamerikas nodaļas viceprezidents. “Esam lepni būt šīs aizraujošās tehnoloģijas līderi, un Mirai ir tikai viens no produktiem mūsu aizvien augošajā nulles emisijas automobiļu portfelī.”
Oficiālo rekorda uzstādīšanas mēģinājumu rūpīgi uzraudzīja Ginesa pasaules rekordu pārstāvji, sekojot stingriem noteikumiem un dokumentēšanas procedūrām. Uz maksimālu efektivitāti orientētajā braucienā, kas norisinājās 2021. gada 23. un 24. augustā, Mirai LXE vienīgie izmeši bija ūdens. Ginesa pasaules rekordu tiesnesis Maikls Empriks pārbaudīja Mirai degvielas tvertnes plombu gan braucienā sākumā, gan beigās.
Divu dienu brauciens, kurā devās ekobraukšanas maratonu profesionālis Veins Gerdess un otrais braucējs Bobs Vingers, sākās pirmdienā, 2021. gada 23. augustā, Toyota Tehniskajā centrā (TTC) Gardenā, Kalifornijā, Toyota degvielas šūnu sistēmu izstrādes grupas mājvietā. Abi braucēji devās dienvidu virzienā uz Sanisidro, tad uz ziemeļiem uz Santabarbaru, braucot cauri Santamonikai un Malibu pa Klusā okeāna piekrastes šoseju. Ekipāža atgriezās TTC tās pašas dienas vakarā un reģistrēja 761 kilometru nobraukumu ar tikai divām braucēju maiņām.
Nākamajā dienā, 2021. gada 24. augustā, brauciens lielākoties veda pa vietējiem maršrutiem, kuros braucēji veica vēl 599 jūdzes rīta un pēcpusdienas sastrēgumos uz Sandjego automaģistrāles starp Losandželosu un Orindžas apgabalu, līdz Mirai, izsīkstot ūdeņraža krājumiem, ieripoja TTC, abu dienu kopējam nobraukuma sasniedzot 1360 kilometru, ko klātienē fiksēta Ginesa pasaules rekordu tiesnesis Empriks.
“Kā Ginesa pasaules rekordu tiesnesis ar 10 gadu pieredzi esmu bijis liecinieks neticamiem mēģinājumiem, ieskaitot vairākus maksimālās distances jomā,” komentē Empriks. “Toyota Mirai brauciens bez atkārtotas uzpildes demonstrē degvielas šūnu tehnoloģijas spēku. Šī tehnoloģija un Toyota komandas inženiertehniskās spējas ir likušas pamatu vēsturiskam momentam.”
Brauciena beigās Mirai bija patērējis 5,65 kg ūdeņraža un pabraucis garām 12 ūdeņraža uzpildes stacijām bez degvielas papildināšanas.
Lielākā daļa brauciena tika aizvadīta sastrēgumstundās, gaisa temperatūrai esot no 18 līdz 28 grādiem pēc Celsija. Brauciena laikā Mirai emitēja nulli gramu CO2, kamēr automobilis ar iekšdedzes dzinēju šādā pašā distancē būtu izmetis aptuveni 301 kilogramu CO2.
Vēsturiskais rezultāts tika sasniegts, braucējiem prasmīgi pielietojot ekonomiskās braukšanas maratonu metodes, kas uzlaboja Mirai veiktspēju dažādos laikapstākļos un braukšanas situācijās.
Viņi izmantoja arī dažus vienkāršus ekonomiskas braukšanas paņēmienus, kurus ikdienā var pielietot jebkurš autovadītājs:
Apkopes un sagatavošanās:
- Ievērojiet noteiktos apkopju intervālus. Motors, kurš nedarbojas optimāli, patērēs vairāk degvielas un negatīvi ietekmēs degvielas ekonomiju
- Ievērojiet ražotāja noteikto riteņu savirzi un sagāzumu
- Regulāri pārbaudiet gaisa spiedienu riepās; nepietiekams spiediens riepās pasliktinās degvielas ekonomiju
- Izņemiet lieko bagāžu un noņemiet jumta bagāžnieku, lai samazinātu svaru un gaisa pretestību
Braukšanas tehnika:
- Izvairieties no straujas paātrināšanās un spēcīgas bremzēšanas
- Izvairieties braukt pārlieku ātri
- Minimizējiet mehānisko un elektrisko ierīču, piemēram, gaisa kondicionētāja lietošanu (Mirai braukšanas režīmu izvēlē ir arī ECO režīms, kas augstākai braukšanas efektivitātei optimizē gaisa kondicionētāja darbību. Turklāt, tāpat kā Toyota hibrīdos, Predictive Efficient Drive sistēma ielāgo regulāri veiktos maršrutus un optimizē akumulatora pašuzlādi un izmantošanu, lai uzlabotu degvielas ekonomiju un nobraucamo distanci.)