Tehnika & gaita
Atšķirībā no Land Cruiser, kas vēl joprojām saglabājis darbspējīgo rāmja konstrukciju, Highlander attālinājies no bezceļu filozofijas, tā vietā domājot par ģimenes komfortu. Tas ir mīkstāks, sakārtotāks un patīkamāks ikdienas lietošanā. Virsbūves izmēri tam liek justies kā kuģim, it īpaši, lielveikalu stāvvietās, tomēr tas šim segmentam ir raksturīgi. Jo vairāk brauksiet, jo ātrāk pieradīsiet pie gabarītiem.
Visiem Highlander ir elektriskā AWD-i pilnpiedziņa, elektromotoram pievadot papildu virzītājspēku uz aizmugurējo tiltu, tiklīdz pastāv priekšējo riteņu izslīdēšanas risks. Protams, tā nav gluži Land Cruiser izmantotā patstāvīgā pilnpiedziņa ar diferenciāļu bloķēšanu, taču sniegotas kupenas tam problēmas neradīja, turklāt hibrīda un pilnpiedziņas salikums ir tik spēcīgs, lai spētu vilkt divas tonnas smagu treileri. Ar to vajadzētu pilnībā pietikt.
Atverot motora pārsegu, mūs pārsteidz divas lietas. Pirmkārt, pārsegu atvērtā pozīcijā notur nevis amortizatori, bet gan mehāniskā kājiņa, kas teju 60 000 eiro vērtam auto ir neierasti. Otrkārt, neraugoties uz 2,5 litru hibrīdsistēmu, motortelpā vēl joprojām ir itin daudz vietas, liekot domāt, ka Highlander varētu tikt aprīkots ar lielākas kubatūras dzinēju. To apstiprina citos tirgos pieejamās cenu lapas – Highlander citviet pieejams ar 3,5 litru 295 zirgspēku jaudīgu V6 benzīna motoru.
Ekoloģijas normas un mazāk pievilcīgās degvielas cenas liek pircējiem Eiropā pragmatiskāk attiekties pret dzinēju izvēli, tāpēc pie mums ASV suvs nonācis ar Toyota ceturtās paaudzes hibrīda sistēmu. 2,5 litru četrcilindru benzīna motoram pievienoti divi elektromotori, attīstot 248 ZS kopējo jaudu.
Pēc ražotāja datiem, hibrīdsistēma savienojumā ar e-CVT transmisiju vidēji patērē 7 l/100km. Mūsu testā lielākoties patēriņš svārstījās 9 – 10 litru robežās, taču, pieejot ekonomiskai braukšanai ar īpašu rūpību, aptuveni 90 km distanci veicām ar 7,5 l/100km. Tātad tālu neesam.
Pašuzlādes hibrīds ļauj pārslēgties arī uz pilnībā elektrisko režīmu, nelielu distanci veicot bezizmešu režīmā. Sistēma automātiski atslēgs iekšdedzes dzinēju, tiklīdz slodze būs pavisam neliela. Elektriskais režīms īpaši noderīgs ir caurbraucamajās pilsētās, kuras varam šķērsot bez apstāšanās. Bezizmešu režīms strādā līdz 125 km/h.
Apskata turpinājums: